Overzekerd rijden EUR 320 / bumper kleven EUR 400

Status
Niet open voor verdere reacties.
4 jul 2005
23
0
Er wordt volgens mij ook niet juist metde indeling van boetes omgegaan, want als je als motor rijder onverzkerd rond rijdt krijg je een boete van EUR 320 en als je Bumper kleeft dan krijg je EUR 400.

De gevolgen van niet verzekerd rondrijden wegen dus lichter dan als je bumper kleeft. Een beetje ene vreemd verschil en vraag me af of er nog meer van dit soort verschillen zijn.

Je krijgt bij onverzekerd rondrijden volgens mij ook niet nog iets van een strafbaarfeit aan je broek.
 
Bumperkleven is MAXIMAAL 400 euro, volgens mij word dat niet zo veel gegeven.
 
Bumperkleven is MAXIMAAL 400 euro, volgens mij word dat niet zo veel gegeven.
De meeste bumperklevers kleven best goed ;) Maar het is idd maximaal € 400,00.

Bumperkleven levert een acuut gevaarlijke verkeersituatie op, onverzekerd rondrijden is alleen maar lastig, en dan nog bij een ongeval. Dus terecht dat bumperkleven herder wordt aangepakt.
 
De meeste bumperklevers kleven best goed ;) Maar het is idd maximaal € 400,00.

Bumperkleven levert een acuut gevaarlijke verkeersituatie op, onverzekerd rondrijden is alleen maar lastig, en dan nog bij een ongeval. Dus terecht dat bumperkleven herder wordt aangepakt.

Dat ben ik helemaal met je eens. :+ Maar ik zorg altijd dat de mensen achter mij niet gaan bumperkleven, ga gewoon net zo langzaam rijden totdat ze op de 2 seconde regel zitten _O-
 
2 sec. is wel heel belangrijk, daar ben ik vorige week vrijdag wel achter gekomen! Auto voor me had geen remlichten, dus ik had niet in de gaten dat ze remden. Toen ik dat door had moest ik vol in de ankers en kwam net op tijd tot stilstand! (weg was nat, en reed in een auto van 1985: })
 
Allé drie de remlichten deden het niet? Beetje sterk, niet? Heb wel eens een tractor vol op de rem zien gaan staan (dat ging nog) en daarna met een 30km/h achteruit (achteruitlicht kaput), daar verkijk jeje ook gedurig op.
 
ik heb een boete gekregen voor te hard rijden op de A2 bij Vianen
(stom, ik weet t, bekend punt) |(

20 km te hard = 83 euro

Als ik 50 km te hard had gereden, dan was ik mn motor kwijt geweest.

(staat voor mijn gevoel ook niet echt in verhouding) :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan