overzicht verkeersboetes 2015

Motorrijtuigenbelasting vergeten te betalen, niet aan gedacht of iets. 147 euro boete op een bedrag van 29 euro. Dat noemen ze nou zonde :D

Tsja je kunt het ook gewoon maandelijks laten afschrijven door de belastingdienst.
Kost jou geen drol en kan je ook geen boete krijgen.
 
Tsja je kunt het ook gewoon maandelijks laten afschrijven door de belastingdienst.
Kost jou geen drol en kan je ook geen boete krijgen.

Ja is de eerste keer dat ik moet betalen, moest ze het recht daarvoor geven. Dom van me, vergeten niet aan gedacht etc. Ach ja betalen en niet meer zeuren
 
Hier ook 147 eur boete voor de MRB *O*

Nog leuker, lag onder de reclame, kwam hem weer tegen, oeps te laat, gelijk betaald, hoor 3 weken niets, ik denk pfff.

En daar komt hij: 147 eur boete TE LAAT betaald :') :')
Gaat ook nergens over btw 147 eur :(

En ja, nu de automatische machtiging ook verstuurd O-) :X (ff bellen en ze sturen een nieuwe machtiging)


Als eerlijkheid moet je hier wel bij vertellen dat het de tweede keer was, bij de eerste keer krijg je een waarschuwing, dus ja het lag wel aan mij zelf.
Beetje andere dingen aan mijn hoofd gehad door de verhuizing.
Ik had ook beter gelijk die machtiging kunnen versturen :X
 
Dan nog vind ik 147 euro erg fors als boete... Voor een boete als te laat betalen lijkt mij een paar tientjes al meer dan zat...
 
Naja, nu denk je wel twee keer na voordat je een betaling uitstelt. Tuurlijk, boete is enorm hoog maar je zal het niet nog een keer uitstellen.
 
Hier in CH word je ook niet veel vrolijker, net binnen +12km CHF250,- (stad).
een Halve Akra weg, spaar wel weer door..
 
Hier ook 147 eur boete voor de MRB *O*

Nog leuker, lag onder de reclame, kwam hem weer tegen, oeps te laat, gelijk betaald, hoor 3 weken niets, ik denk pfff.

En daar komt hij: 147 eur boete TE LAAT betaald :') :')
Gaat ook nergens over btw 147 eur :(

En ja, nu de automatische machtiging ook verstuurd O-) :X (ff bellen en ze sturen een nieuwe machtiging)


Als eerlijkheid moet je hier wel bij vertellen dat het de tweede keer was, bij de eerste keer krijg je een waarschuwing, dus ja het lag wel aan mij zelf.
Beetje andere dingen aan mijn hoofd gehad door de verhuizing.
Ik had ook beter gelijk die machtiging kunnen versturen :X

nee-nee-sticker.jpg


;)
 
Hier in CH word je ook niet veel vrolijker, net binnen +12km CHF250,- (stad).
een Halve Akra weg, spaar wel weer door..

CH is zwitserland, je bent binnen bebouwde kom voor 12 km per uur te hard aangehouden en dat kost in euro's 325 ?

ik moest namelijk een paar keer lezen ;)
 
wel mooi trouwens (Zwitserland), ik zat er vorig jaar toen hier net het ongeluk met mh17 was.
qua media drukte vond ik dat niet erg.
nog de klepdekselpakking van de cb750 laten plakken bij een motorzaak.
ik dacht dat ik 100 euro pinde en 80 zwitserse roebelkrugerand kreeg maar bij de motorzaak kon ik met beiden afrekenen en weet nou weet dat hij euro's ook prima vond en ik toen dacht ja dat vind ik niet zo gek (dus euro iets meer waard)

nou mooi verhaal he :P
 
Laatst bewerkt:
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/20512-overzicht-verkeersboetes-motorrijden-2015.html

Paar nummertjes gewijzigd in de URL. Ze zijn vorige week ofzo overgestapt naar een ander CMS of een update of weet ik het. Eigenlijk moet je wel 301'en als je URL's gaat aanpassen of verwijderen, al kom je tenminste nog wel ergens uit op die site.


Thank's! ! ! !
Is aangepast ;)
 
50% korting. Dat is een smak geld.....

Yep, voor jou en voor mij. Mooi he ?

En geld moet rollen dus we slaan alleen het tussenstuk, overheid, uit die er anders weer wat vanaf pakt. Ik geef het gewoon gelijk weer uit *O*

Ik zoek nog iemand die mijn M8 software kan fixen bv voor een zacht prijsje :+
 
Telt met auto ook?
Mijn topper 2015:
Smorgens geflitst met 27 te hard met mijn werkbus en savonds met de prive auto staande gehouden met 29 te hard.... op een dag, op dezelfde weg maar dan wel in tegengestelde richting.
Bij elkaar was dag 550e

Gelukkig heb ik mijn snelle bak weg gedaan en rijdt ik nu alleen in de werkbus rond, bijtelling betalen is goedkoper dan al die boetes en staande houdingen.
 
voor de gene die het interesseren Feitenboekje 2015 download link, handig om te hebben kan je allemaal lezen wat voorn onzinnige dingen waar je een boete voor akn krijgen, zoals mR405
 
Laatst bewerkt:
volgens mij moet dat geen verzekering zijn, dus onverzekerd rond rijden, want je bent niet verplicht je verzekering bewijs bij je te hebben net als je kenteken bewijs, die is ook niet meer verplicht om bij je te hebben, alles is inderdaad digitaal en kan zelfs zonder de meldkamer te controleren in de meeste politie voertuigen(ze hebben bijna allemaal zoon laptop er in)

voor de gene die het interesseren Feitenboekje 2015 download link, handig om te hebben


Kentekenbewijs moet je "op eerste vordering behoorlijk ter inzage afgeven", anders 45 euro boete :)

Feitcode mK 150a

Lijkt me dus verstandig om dat kentekenbewijs nou net wel mee te nemen.
 
Kentekenbewijs moet je "op eerste vordering behoorlijk ter inzage afgeven", anders 45 euro boete :)

Feitcode mK 150a

Lijkt me dus verstandig om dat kentekenbewijs nou net wel mee te nemen.

:^ rijbewijs en kentekenbewijs moet je kunnen laten zien, als daar om gevraagd word.



Wegenverkeerswet:

Artikel 160
1.
Op de eerste vordering van de in artikel 159 bedoelde personen is de bestuurder van een motorrijtuig verplicht dat motorrijtuig te doen stilhouden alsmede de volgende bewijzen behoorlijk ter inzage af te geven:
a. de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen delen van het kentekenbewijs, dan wel het in artikel 37, eerste lid, onderdeel b, bedoelde bewijs, en, indien met het motorrijtuig een aanhangwagen wordt voortbewogen, de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen delen van het kentekenbewijs van de aanhangwagen, dan wel het in artikel 37, eerste lid, onderdeel b, bedoelde bewijs voor de aanhangwagen;
b. het rijbewijs dan wel het hem door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland afgegeven rijbewijs en, indien hem buiten Nederland een internationaal rijbewijs is afgegeven, dat bewijs;
c. het ingevolge de richtlijn vakbekwaamheid bestuurders, bedoeld in artikel 151b, onderdeel a, vereiste getuigschrift;
d. indien hem ter zake van een bij of krachtens deze wet vastgesteld voorschrift ontheffing is verleend, de beschikking houdende verlening van ontheffing;
e. een gehandicaptenparkeerkaart of een kaart ten behoeve van het vervoer van gehandicapten, indien hij ter zake van het besturen van het motorrijtuig op grond van een bij of krachtens deze wet vastgesteld voorschrift dient te beschikken over een dergelijke kaart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan