overzicht verkeersboetes 2015

Kan het niet vinden, maar wat kost 194km/h in de bbk😱

Daar hebben ze al speciaal een 'calculator'voor gemaakt.

In de link van de OP staan er rode letters in de 1e alinea en de 3e kan je dat berekenen.
als ik dat doe en uitga dat je daar 50 mag, mag je op bezoek komen, denk dat je dan korting ga krijgen.
 
Wat een verhouding weer. Kan mensen wel schieten als ik bij een rotonde voor niks sta te wachten op iemand die vervolgens afslaat zonder richtingaanwijzer. Dat kost dan maar 90,-

Niet genoeg? Wat moet het kosten dan? 900?
Het is wel een beetje iri, maar het kan aan iederen gebeuren en 90 euro is veel te veel voor zo'n overtredinkje. Het is vele malen erger als er geen richting aangegeven wordt bij bijvoorbeeld links afslaan, inhalen oid...
 
Kijk...en zo blijkt al snel dat er over zoiets simpels al onder zo'n kleine groep als degene die hier reageren behoorlijke verschillen bestaan over hoe hoog bepaalde bekeuringen "zouden moeten zijn"...
 
Kijk...en zo blijkt al snel dat er over zoiets simpels al onder zo'n kleine groep als degene die hier reageren behoorlijke verschillen bestaan over hoe hoog bepaalde bekeuringen "zouden moeten zijn"...

Dat klopt.
Beter is om de boetes te niveleren naar een laag niveau, en de belastngen ergens anders te verhogen.
Dan word de doorstroming op de weg een stuk beter. En het word veiliger en gezelliger.
Beetje koffie in de file en koekjes uitdelen, enz...
 
Kijk...en zo blijkt al snel dat er over zoiets simpels al onder zo'n kleine groep als degene die hier reageren behoorlijke verschillen bestaan over hoe hoog bepaalde bekeuringen "zouden moeten zijn"...

Mensen zijn in die discussie altijd wel onbevooroordeeld, ze hebben geen eigenbelang. Zo vind ik dat boetes voor motorrijders omlaag moeten en voor blikkers omhoog.
 
Dat komt er nou van. :(
Iedereen wil meer blauw op straat.
Die hebben we ook gekregen.... in busjes, achter een boom met een lasergun. ;) ;)
Het zijn belastingambtenaren geworden :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Wel goed voor de sociale cohesie! :+

Ik blijf van mening dat de boetes steeds hoger niet positief uitwerkt. Je creert een angstcultuur en opgecropte agressie naar andere mensen toe.
Net als op je werk moet de sfeer op de snelwegen verhoogt worden zodat rijden weer leuk word.
Merendeels gaan mensen elkaar dan helpen ipv van boycotten en prive oorlogjes voeren..
 
Richting aan geven mag van mij ook wel omhoog.
Vooral als mensen rotondes verlaten wordt het nog wel eens niet gedaan. B|

Ik heb toch echt liever dat mensen geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde dan dat ze wel richting aangeven en de rotonde niet verlaten.
 
Richting aan geven mag van mij ook wel omhoog.
Vooral als mensen rotondes verlaten wordt het nog wel eens niet gedaan. B|
Ik irriteer me juist mateloos aan mensen die gaan stoppen voor een rotonde terwijl je duidelijk kan zien dat mensen op de rotonde afslaan. 99 van de 100 keer gaan mensen rechtdoor op de rotonde, en hoe ze op de rotonde rijden kan je al vaak afleiden welke kant ze op gaan (i.v.m de positie op de rotonde/weg etc.). En als ze de 100ste keer toch 3 kwart gaan dan stop je toch? Gewoon anticiperen dat het kan gebeuren. Ik heb daar nooit problemen mee. Wel kijken diegene me soms raar aan (omdat ze twijfelen of ik stop), maar het zou eigenlijk verplicht moeten zijn bij driekwart rond linkerrichtingaanwijzer aan. Anders ga ik er vanuit dat je rechtdoor gaat.
 
T is toch t makkelijkst als je alleen knipperd als je eraf gaat :Y ,behalve bij de eerste eraf dan zet je m ervoor aan, zo is t mij ook geleerd
en t meest logisch ,als je nu mensen capriolen uit ziet halen, eerst spookrijden :+ je kan niet linkaf,zetten ze m eerst naar links ohhhhhhhhhh fuck nu moet ik eraf knipperd weer de andere kant op,werkt voor geen meter :N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en dan door een oude oma van je fiets gereden worden omdat ze de rem met het gaspedaal verward.

Dan gaf je te laat gas en/of te weinig ;)

heb je echt last van ouderen op de weg? ik vind die "lease stress kippen en haantjes" en jongeren met petjes op vaak gevaarlijker rijden.
Hoewel ik dan weer geen onderscheid maak ik wat voor soort en kleur pet ze ophebben. ;)
 
Dat klopt.
Beter is om de boetes te niveleren naar een laag niveau, en de belastngen ergens anders te verhogen.
Dan word de doorstroming op de weg een stuk beter. En het word veiliger en gezelliger.
Beetje koffie in de file en koekjes uitdelen, enz...

houderschapsbelasting omhoog ?

accijns van eten naar 21% , kom maar op met die koekies dan.
 
houderschapsbelasting omhoog ?

accijns van eten naar 21% , kom maar op met die koekies dan.

Het is toch gewoon van de zotte dat een kwart van nederland met poep in debroek achter het stuur zit omdat ze de boete niet kunnen betalen.

Kun je wel weer mooi lullen dat jouw dat niet overkomt en dat je nooit boetes krijgt.
Ik wil niet bij die lui in de buurt rijden, levensgevaarlijk die angsthazen.

Van mij mogen ze het ergens anders bij opdrukken. Waarom altijd moeilijk doen als het makkelijk kan.
Het rijd relaxter, minder gezeik.
 
Het is toch gewoon van de zotte dat een kwart van nederland met poep in debroek achter het stuur zit omdat ze de boete niet kunnen betalen.

Kun je wel weer mooi lullen dat jouw dat niet overkomt en dat je nooit boetes krijgt.
Ik wil niet bij die lui in de buurt rijden, levensgevaarlijk die angsthazen.

Van mij mogen ze het ergens anders bij opdrukken. Waarom altijd moeilijk doen als het makkelijk kan.
Het rijd relaxter, minder gezeik.

ik ga altijd voordat ik ga rijden.
Ik hoor wel vaker dat ik mooi lul, danku, als het mij overkomt doe ik daar zoveel mogelijk aan en zet ik het niet op internet :)

Maar dat was ook mijn punt, je moet er uit de buurt blijven, vlot die rotonde over, bietje gas geven :)

Maar ik vond vooral in het 1e topic veel opmerkingen staan die hout sneden.

Er zit toch geen accijns op eten?

6 % toch ?

of heb je liever 'heffing' ? ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet genoeg? Wat moet het kosten dan? 900?
Het is wel een beetje iri, maar het kan aan iederen gebeuren en 90 euro is veel te veel voor zo'n overtredinkje. Het is vele malen erger als er geen richting aangegeven wordt bij bijvoorbeeld links afslaan, inhalen oid...
Wanneer je geen richting aangeeft kan dit dodelijke gevolgen hebben voor fietsers/voetgangers die niet verwachten dat jij afslaat. Als je toch altijd richting aangeeft hoe kun je het dan vergeten? Je vergeet toch ook niet gas te geven?
 
Tis heel simpel, je kiest de veel voorkomende overtredingen uit, welke ook nog eens makkelijk te zien/HOREN zijn. Deze maak je lekker hoog en zie daar! een mooie verhouding en hoge opbrengst waar je weinig moeite voor hoeft te doen. Zoals hier al vaak staat, het verzuimen richting aan te geven, TE irritant en TE veel mensen doen dit. Bekeuring blijkbaar te laag en er wordt niet of nauwelijks op "gecontroleerd". Het niet handsfree bellen of appen in de auto mag ook omhoog. Als ik dat uurtje dat ik op de weg zit per dag, deze appers en bellers mag aanhouden en het bedrag zelf mag houden, kan ik wel stoppen met werken.
Dan nog de links rijder, waarom gebeurt hier NIKS aan?
De boete voor het claxoneren of geluid maken is gewoon triest. Door rood rijden is nog minder hoog, en als dit gebeurt meestal ook bewust. Maarja zo'n discussie kan je nog beter met een stoeptegel houden.
 
Aangezien geen voorrang verlenen ook een belangrijke ongevalsoorzaak is en er dan vaak sprake is van flank aanrijdingen waar als snel letsel bij komt is het niet vreemd dat de bedragen daarvoor vrij hoog zijn, lijkt mij.

Veel lawaai ? Lees wat er staat.
Er staat ONNODIG lawaai. Ik denk dan aan 's nachts in een woonwijk gaan staan revven e.d. Totaal overbodig en veroorzaakt overlast.

Bij een uitlaat zonder db-killer of e-keur gooien ze hem ook gewoon daarop hurr :X
Ook als je gewoon smiddags door de stad pruttelt... ask me how I know.
Doet nogsteeds zeer! B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan