LePensZeur
MF Frietkraam
nou vertel hoe weet je dat...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tis heel simpel, je kiest de veel voorkomende overtredingen uit, welke ook nog eens makkelijk te zien/HOREN zijn. Deze maak je lekker hoog en zie daar! een mooie verhouding en hoge opbrengst waar je weinig moeite voor hoeft te doen. Zoals hier al vaak staat, het verzuimen richting aan te geven, TE irritant en TE veel mensen doen dit. Bekeuring blijkbaar te laag en er wordt niet of nauwelijks op "gecontroleerd". Het niet handsfree bellen of appen in de auto mag ook omhoog. Als ik dat uurtje dat ik op de weg zit per dag, deze appers en bellers mag aanhouden en het bedrag zelf mag houden, kan ik wel stoppen met werken.
Dan nog de links rijder, waarom gebeurt hier NIKS aan?
De boete voor het claxoneren of geluid maken is gewoon triest. Door rood rijden is nog minder hoog, en als dit gebeurt meestal ook bewust. Maarja zo'n discussie kan je nog beter met een stoeptegel houden.
Ik irriteer me juist mateloos aan mensen die gaan stoppen voor een rotonde terwijl je duidelijk kan zien dat mensen op de rotonde afslaan. 99 van de 100 keer gaan mensen rechtdoor op de rotonde, en hoe ze op de rotonde rijden kan je al vaak afleiden welke kant ze op gaan (i.v.m de positie op de rotonde/weg etc.). En als ze de 100ste keer toch 3 kwart gaan dan stop je toch? Gewoon anticiperen dat het kan gebeuren. Ik heb daar nooit problemen mee. Wel kijken diegene me soms raar aan (omdat ze twijfelen of ik stop), maar het zou eigenlijk verplicht moeten zijn bij driekwart rond linkerrichtingaanwijzer aan. Anders ga ik er vanuit dat je rechtdoor gaat.
6 % toch ?
of heb je liever 'heffing' ?
Sinds de "opbrengst uit verkeersboetes" een onderdeel is van 's Lands Begrootingh weet je dat bij afnemende aantallen verkeersovertredingen de boete per overtreding omhoog zal moeten. Een kwestie van (begrotings) evenwicht.
De tijd dat boetes als bedoeling hadden je iets te leren door te straffen is allang voorbij, beter niets leren, is beter voor de beurs van Dijsselbloem.
Als ik ooit ergens voor aan de beurt ben is het voor snelheid, rij- en kentekenbewijs heb ik sinds het creditcardformaat altijd bij me en de de rest vind en vond ik makkelijk te voorkomen. Gelukkig maar want die bedragen zijn echt heel hoog.
Empirisch onderzoek heeft dan ook al aangetoond dat een stoeptegel meer empathie kent dan een politicus/bestuurder.
Ik kan me goed voorstellen dat Nederlandse agenten ook enigszins geremd worden bij het staande houden van iemand voor zo'n overtreding met zo'n mallotig bedrag. Verhouding tussen vergrijp en boetebedrag is vaak ver te zoeken.
vorig jaar zomer nog een razzia in Rotterdam gehouden. Alle motorfietsen zonder dB-killer kregen zonder pardon deze prent uitgedeeld. Onafhankelijk van je rijstijl en bijbehorend toerental (als je nou 80 in z'n 1 blijft rijden dan zou ik dat nog "onnodig" willen noemen) en bovendien zonder geluidsmeting. Lijkt er dan toch sterk op dat er hier bekeurd werd op "Veel" geluid in plaats van op "onnodig".Waarom zou je je als een aso tokkie gedragen
Dat soort dingen doe je niet per ongeluk, anders zou het een 'onnodig lawaai' zijn, het is een bewuste actie.
Prima prijs wat dat betreft, als je het mij vraagt.
Overigens denk ik dat er zeeer zelden voor geschreven zal worden, dus zo zinnig is een discussie erover niet
In sommige landen is het zelfs verboden om voor de rotonde richting aan te geven. Moet alleen bij het verlaten bij de rotonde.
In NL wordt het bij sommigen wel, bij anderen niet aangeleerd, maar het is geen verplichting.
Ik doe het uit automatisme wel bij driekwart rond.
Gatverdamme, net een bekeuring gehad van 43 euro voor 6 (ZES) km/u te hard op een80 km weg...
Gatverdamme, net een bekeuring gehad van 43 euro voor 6 (ZES) km/u te hard op een80 km weg...
Bedankt voor je donatie aan het Nederlandse volk
Gatverdamme, net een bekeuring gehad van 43 euro voor 6 (ZES) km/u te hard op een80 km weg...
De link is kapoetsch.