overzicht verkeersboetes 2015

Tis heel simpel, je kiest de veel voorkomende overtredingen uit, welke ook nog eens makkelijk te zien/HOREN zijn. Deze maak je lekker hoog en zie daar! een mooie verhouding en hoge opbrengst waar je weinig moeite voor hoeft te doen. Zoals hier al vaak staat, het verzuimen richting aan te geven, TE irritant en TE veel mensen doen dit. Bekeuring blijkbaar te laag en er wordt niet of nauwelijks op "gecontroleerd". Het niet handsfree bellen of appen in de auto mag ook omhoog. Als ik dat uurtje dat ik op de weg zit per dag, deze appers en bellers mag aanhouden en het bedrag zelf mag houden, kan ik wel stoppen met werken.
Dan nog de links rijder, waarom gebeurt hier NIKS aan?
De boete voor het claxoneren of geluid maken is gewoon triest. Door rood rijden is nog minder hoog, en als dit gebeurt meestal ook bewust. Maarja zo'n discussie kan je nog beter met een stoeptegel houden.

Dat gebeurt hier ook regelmatig.
 
Ik irriteer me juist mateloos aan mensen die gaan stoppen voor een rotonde terwijl je duidelijk kan zien dat mensen op de rotonde afslaan. 99 van de 100 keer gaan mensen rechtdoor op de rotonde, en hoe ze op de rotonde rijden kan je al vaak afleiden welke kant ze op gaan (i.v.m de positie op de rotonde/weg etc.). En als ze de 100ste keer toch 3 kwart gaan dan stop je toch? Gewoon anticiperen dat het kan gebeuren. Ik heb daar nooit problemen mee. Wel kijken diegene me soms raar aan (omdat ze twijfelen of ik stop), maar het zou eigenlijk verplicht moeten zijn bij driekwart rond linkerrichtingaanwijzer aan. Anders ga ik er vanuit dat je rechtdoor gaat.

In sommige landen is het zelfs verboden om voor de rotonde richting aan te geven. :) Moet alleen bij het verlaten bij de rotonde.
In NL wordt het bij sommigen wel, bij anderen niet aangeleerd, maar het is geen verplichting.
Ik doe het uit automatisme wel bij driekwart rond.
 
Het goeie nieuws is dat je sinds pas, of binnenkort in termijnen mag betalen.

Hoef je je breedbeeldTV, amerikaanse ijskoelkast of wasmachine niet meer te verkopen _O-
 
Laatst bewerkt:
Sinds de "opbrengst uit verkeersboetes" een onderdeel is van 's Lands Begrootingh weet je dat bij afnemende aantallen verkeersovertredingen de boete per overtreding omhoog zal moeten. Een kwestie van (begrotings) evenwicht.

De tijd dat boetes als bedoeling hadden je iets te leren door te straffen is allang voorbij, beter niets leren, is beter voor de beurs van Dijsselbloem.

Als ik ooit ergens voor aan de beurt ben is het voor snelheid, rij- en kentekenbewijs heb ik sinds het creditcardformaat altijd bij me en de de rest vind en vond ik makkelijk te voorkomen. Gelukkig maar want die bedragen zijn echt heel hoog.
 
Sinds de "opbrengst uit verkeersboetes" een onderdeel is van 's Lands Begrootingh weet je dat bij afnemende aantallen verkeersovertredingen de boete per overtreding omhoog zal moeten. Een kwestie van (begrotings) evenwicht.

De tijd dat boetes als bedoeling hadden je iets te leren door te straffen is allang voorbij, beter niets leren, is beter voor de beurs van Dijsselbloem.

Als ik ooit ergens voor aan de beurt ben is het voor snelheid, rij- en kentekenbewijs heb ik sinds het creditcardformaat altijd bij me en de de rest vind en vond ik makkelijk te voorkomen. Gelukkig maar want die bedragen zijn echt heel hoog.

Dat bedoel ik nu, waarom moet het nu zo op deze manier.
Ik zie heel veel mensen achter het stuur zitten die bang zijn. Sommigen zijn gewoon bang omdat rijden eng is.
Maar er zijn er ook veel bang voor een boete. En dat voel en zie je gelijk. Ik rij er ook liever met een grote boog omheen.
Tenminste als dat kan, en er niet net weer eentje 25km/h te langzaam naast rijd, bang voor een boete.

Ik ben voorig jaar aangehouden door 2 agenten bij Borken, Duitslanf.
Was inderdaad achteraf gezien ook een gevaarlijke bocht, vlakbij een bikerfarm.
Je mocht daar 70 en ik reed 90. Bordje de lucht in, halt polizei.
Ik stoppen en er stond al nog iemand met een BMW. Blablabla, rijbewijs had ik ook niet bij me, ik moest dus welgeteld 96 euro aftikken.
De goeie man zei dat ik waarschijnlijk wel wist dat het in nederland veeeel duurder was. Ik zeg ja minimaal x 3.
Ondertussen komt er eentje langsfluiten met 140+ op de teller. De collega durfde niet op de weg te gaan staan, bang dat ie plat gereden werd.
Das war ja nicht normaal, zei die tegen mij. Pasgeleden waren er nog een paar verongelukt bij Bochelt.
Komt er nog eentje aanfluiten van de andere kant met 150+ _O- op de lasergun, maar daar hadden ze het kenteken van _O-
Ik ben maar snel weer opgestapt, ik hoef niet te zien dat ze de onderdelen bij elkaar moeten rapen.

Ik had gewoon eerbied voor deze Duitse agenten, in nederland vind ik het voornamelijk angsthazen die achter een boom staan met een lasergun, en na een harde dag arbeid met veelste hoge snelheid naar huis rijden.
Ik merk dat ik totaal geen eerbied meer heb voor nederlandse politie en ook niet meer voor de overheid.

Ik werk al een paar jaar voor uitzendbureaus en dan kom je nog wel eens in aanraking met het UWV.
Je krijgt gewoon een gratis opleiding om de boel te besodemieteren. Je moet ook wel omdat ze hele aparte regels hanteren.
Je werkt gewoon hard maar ze hebben nergens begrip voor en zien alleen maar cijfertjes achter een beeldscherm. Je moet je staande houden tussen asociale werkgevers en een asociale UWV/overheid.
Ik merk gewoon dat ik steeds radicaler word. Ik sponsor ook de rechtzaak tegen de staat naar aanleiding van de oldtimerregeling. Gewoon om die gasten in Den Haag te pesten.

Niet dat het veel nut heeft trouwens, je kunt beter tegen een stoeptegel praten.
 
Laatst bewerkt:
Empirisch onderzoek heeft dan ook al aangetoond dat een stoeptegel meer empathie kent dan een politicus/bestuurder.

Ik kan me goed voorstellen dat Nederlandse agenten ook enigszins geremd worden bij het staande houden van iemand voor zo'n overtreding met zo'n mallotig bedrag. Verhouding tussen vergrijp en boetebedrag is vaak ver te zoeken.
 
Empirisch onderzoek heeft dan ook al aangetoond dat een stoeptegel meer empathie kent dan een politicus/bestuurder.

Ik kan me goed voorstellen dat Nederlandse agenten ook enigszins geremd worden bij het staande houden van iemand voor zo'n overtreding met zo'n mallotig bedrag. Verhouding tussen vergrijp en boetebedrag is vaak ver te zoeken.

Dat weet ik niet. Als ik wegmisbruikers zie en het bestraffende vingertje zie en het ingestudeerde verhaaltje wat ze vertellen, dan lach ik me een ongeluk. Hoe zielig kun je zijn.
Ik neem me altijd voor om absoluut niet in discussie te gaan met die gasten, want dan loopt het denk ik finaal uit de hand _O-
Zelfbescherming zeg maar.

Sinds de accijnsverhoging lopen de pomphouders hier langs de grens op hun laatste tandvlees.
Ik gaf altijd het liefst geld uit in eigen land, maar ik heb het nu opgegeven. Alles moet toch naar de kloten, ook hoe je met elkaar omgaat, dus waarom zou ik me er nog tegen verzetten.
Ik sponsor alleen nog mijn eigen dorp, dat zal ik altijd blijven doen. Voor de rest kan het allemaal in de plomp zakken, als ik toevallig in duitsland ben dan sla ik grof in.

Dikke vinger naar de overheid *O*
 
Laatst bewerkt:
Als de pettemannen nu ook nog zo n fluoriserende neus opdoen in de kleur van t pak .
lopen ze tenminste helemaal voor l*l , t verhaaltje bla bla veiligheid e.d klopt echt niet meer :N . t is ordinair cashen :Y
kun je er in ieder geval nog om lachen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je je als een aso tokkie gedragen :?

Dat soort dingen doe je niet per ongeluk, anders zou het een 'onnodig lawaai' zijn, het is een bewuste actie.
Prima prijs wat dat betreft, als je het mij vraagt.

Overigens denk ik dat er zeeer zelden voor geschreven zal worden, dus zo zinnig is een discussie erover niet *D
vorig jaar zomer nog een razzia in Rotterdam gehouden. Alle motorfietsen zonder dB-killer kregen zonder pardon deze prent uitgedeeld. Onafhankelijk van je rijstijl en bijbehorend toerental (als je nou 80 in z'n 1 blijft rijden dan zou ik dat nog "onnodig" willen noemen) en bovendien zonder geluidsmeting. Lijkt er dan toch sterk op dat er hier bekeurd werd op "Veel" geluid in plaats van op "onnodig".

Lijkt me -ook al is hij inmiddels wat uitgekauwd- wel degelijk een punt waarover discussie mogelijk is.
 
In sommige landen is het zelfs verboden om voor de rotonde richting aan te geven. :) Moet alleen bij het verlaten bij de rotonde.
In NL wordt het bij sommigen wel, bij anderen niet aangeleerd, maar het is geen verplichting.
Ik doe het uit automatisme wel bij driekwart rond.

dat schijnt te liggen aan het verschil tussen een verkeersplein en een rotonde,
op een verkeersplein geef je wel richting aan bij driekwart en op een rotonde alleen bij het verlaten daarvan.
in de noord-oost en flevo polder, waar de rotondes als paddestoelen groeiden stonden veel bordjes; bij verlaten richting aangeven.
op de 100km wegen staan ook al borden; hier 100.
mensen snappen het niet meer, denk ik.
 
Nouja, als je vergelijkt dat de bekeuring van een fiets stelen op ''maar'' 340 euro ligt tjah,
of voor een mishandeling en dan iemand zijn neus breken maar 500 krijgt...

Dan vind ik de verkeersboetes aardig hoog ja, het zal wel nodig zijn maar ik vind ze wel uit proportie vergeleken met wat ik ergere zaken vind.

Maarja, dat is minder makkelijk geld verdienen voor de heren van het cjib
 
een verkeershufter eigenlijk :Y emg cursusje erbij :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, boetes brengen geld in het laadje.
Maar sommige medeweggebruikers vragen er ook om.

Op gezette tijden zie ik s'morgens en 'savonds als ik naar en van m'n werk rij steeds nog 3-4 auto's door rood gaan. bij mij is het dan al groen licht en als ik snel optrek heb ik een aanrijding met zo'n roodlicht rijder.
Af en toe ook nog een trailer maar dat is zeldzaam. Ik moet dan stoppen want anders kom ik onder de achterste wielen terecht.

Wie geeft er tegenwoordig nou richting aan, hooguit de helft van de verkeersdeelnemers heb ik de indruk. Rotondes zijn berucht, daar wordt in 3/4 van de gevallen geen richting aangegeven volgens mij.

Dan is er nog een categorie , de aso's, die al bumperklevend en snijdend door het verkeer heen schieten.

Op een of andere manier werkt het hier gebruikte systeem niet volledig en kost het de normaal oplettende burger steeds een bedrag van €50 tot € 80 omdat bijv. heel even de teller wat opliep. Terwijl de echte brokkenpiloten nog steeds dagelijks op de weg zitten.
 
Motorrijtuigenbelasting vergeten te betalen, niet aan gedacht of iets. 147 euro boete op een bedrag van 29 euro. Dat noemen ze nou zonde :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan