Overzicht wegafsluitingen voor motoren in NL?

Peggy-J

Rookie
29 dec 2016
29
7
Leiden
Hoi allen,

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst dit jaar een heerlijk rondje gereden vanuit Leiden. Maar het viel me gelijk op dat op een aantal van mijn favoriete wegen (zoals de Meije) nu ook wegafsluitingen gelden voor motoren in weekenden en op feestdagen. Gelukkig was het nu vrijdag, maar.... Het zou wel fijn zijn voordat je aan een route begint om te weten of je echt overal mag doorrijden, ook in het weekend. Mijn TomTom leek dit niet aan te geven in ieder geval.

Weet iemand waar een overzicht te vinden van alle (weekend)wegafsluitingen voor motoren in Nederland? Ik weet dat het stuk bij de Lek tussen Schoonhoven en Lopik dicht is voor motoren, en nu dus ook de Meije... Maar heb niet zo'n zin om er elke keer pas achter te komen als ik daar sta en het bord zie :) Dan wordt een rondje rijden net een puzzeltocht.

Dus als iemand weet waar hierover recente informatie te vinden is, heel graag!
 
Mijn TomTom Go app op de telefoon houdt sinds kort wel rekening met (tijdelijke) afsluitingen op bepaalde tijdstippen en dagen in de regio Nijmegen. Dat is dit seizoen voor het eerst en ben benieuwd of dat in andere gebieden ook zo is, maar daarvoor wacht ik even tot mooier weer.
Dus misschien op de tomtom mydrive website?
 
Hmm interessant, dan moet ik toch nog een keer goed gaan kijken :) Misschien gaf mijne het niet aan omdat het vrijdag was. Maar hij gaf andere afsluitingen ook niet aan, wegwerkzaamheden zeg maar... Ondanks dat ie wel verbinding had met internet en TomTom Services als het goed is.

Zou wel heel fijn zijn als TomTom het aangeeft, ook als je de route op vrijdag plant om op zaterdag te gaan rijden :)
 
Volgens mij houdt hij alleen rekeningen met afsluitingen op dat moment, als ik een route vrijdag maak stuurt hij me over een andere weg dan op de zaterdag wanneer de dijk dicht is. Vooruit plannen ermee is mij op die manier nog niet gelukt, maar de oplossing is simpel: gewoon voor vertrek nog even inladen en laten herberekenen
 
Hmm ja ik maak inderdaad altijd tracks van tevoren die ik in de TomTom zet, dus die herberekent ie dan niet. Moet even kijken of ik een route ook op een andere manier erop kan zetten, maar zou wel zonde zijn als dan alle mooie stukjes uit de route vallen bij het herberekenen vlak voor vertrek :) Dus hoop toch een manier te vinden dat ik routes vooruit kan plannen en dat ik dan ook weet dat die wegen toegankelijk zijn.
 
Ik heb voor Duitsland een gpx bestand gevonden met daarin de afgesloten wegen voor motoren in het weekend. (zie bijlage ) Deze gebruik ik altijd om de routes voor de club te maken voor de lange weekeinden.

Dit zou ook best handig zijn in Nl.
 

Bijlagen

  • Streckensperrungen_Motorrad.gpx
    432,3 KB · Weergaven: 71
Vreemd, vrijdag nog langs de Meije gereden en geen bord gezien. Eind vorig jaar nog wel, maar het is misschien weggehaald. Gereden vanaf Woerdense Verlaat. Lekdijk vanaf de A2 richting Schoonhoven ook geen bord meer. Ook weggehaald.
 
Ik heb voor Duitsland een gpx bestand gevonden met daarin de afgesloten wegen voor motoren in het weekend. (zie bijlage ) Deze gebruik ik altijd om de routes voor de club te maken voor de lange weekeinden.

Dit zou ook best handig zijn in Nl.
Ja dat zou echt superpraktisch zijn inderdaad! Ook heel handig voor Duitsland, thanks :)
 
Vreemd, vrijdag nog langs de Meije gereden en geen bord gezien. Eind vorig jaar nog wel, maar het is misschien weggehaald. Gereden vanaf Woerdense Verlaat. Lekdijk vanaf de A2 richting Schoonhoven ook geen bord meer. Ook weggehaald.
Ja voor mij was het ook nieuw, maar ik was dus ook vrijdag daar en zag een aantal borden, kwam vanuit Woerden richting Alphen inderdaad. Wel goed om te weten dat de borden bij de Lekdijk dus misschien weg zijn? Zou mooi zijn :)
Ik doe iig altijd m’n best om niet in een te lage versnelling te rijden en me een beetje aan de snelheid te houden, geen zin om het probleem erger te maken haha!
 
Het zou inderdaad erg fijn zijn om zo'n overzicht te hebben.
Ik zag per toeval ook al afsluitingsborden tussen Simonshaven en Geervliet.

Iemand een idee hoe je makkelijk zoiets kan maken wat dan beschikbaar is voor iedereen?
 
Hoi allen,

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst dit jaar een heerlijk rondje gereden vanuit Leiden. Maar het viel me gelijk op dat op een aantal van mijn favoriete wegen (zoals de Meije) nu ook wegafsluitingen gelden voor motoren in weekenden en op feestdagen. Gelukkig was het nu vrijdag, maar.... Het zou wel fijn zijn voordat je aan een route begint om te weten of je echt overal mag doorrijden, ook in het weekend. Mijn TomTom leek dit niet aan te geven in ieder geval.

Weet iemand waar een overzicht te vinden van alle (weekend)wegafsluitingen voor motoren in Nederland? Ik weet dat het stuk bij de Lek tussen Schoonhoven en Lopik dicht is voor motoren, en nu dus ook de Meije... Maar heb niet zo'n zin om er elke keer pas achter te komen als ik daar sta en het bord zie :) Dan wordt een rondje rijden net een puzzeltocht.

Dus als iemand weet waar hierover recente informatie te vinden is, heel graag!
De Meije is sinds het begin van corona al dicht om de fietsers en voetgangers te beschermen... Wat een reden. Hadden ze toch ook de weg kunnen afsluiten voor fietsers of voetgangers. 🤐

De Meije in Bodegraven wordt in de weekenden tot nader order van zaterdagochtend 9.00 uur tot zondagavond 20.00 uur afgesloten voor motorrijders. De afsluiting geldt ook op Koningsdag van 9:00 uur tot 18:00 uur. Aanwonenden krijgen gewoon toegang tot de Meije.17 apr. 2020
1616481811668.png

gemeente.bodegraven-reeuwijk.nl › ...

De Meije in weekenden tot nader order afgesloten voor motorrijders ...

 
Hmm interessant, dan moet ik toch nog een keer goed gaan kijken :) Misschien gaf mijne het niet aan omdat het vrijdag was. Maar hij gaf andere afsluitingen ook niet aan, wegwerkzaamheden zeg maar... Ondanks dat ie wel verbinding had met internet en TomTom Services als het goed is.

Zou wel heel fijn zijn als TomTom het aangeeft, ook als je de route op vrijdag plant om op zaterdag te gaan rijden :)
Hoe checkt hij wanneer je wilt rijden als je route maakt? Ik heb nog nergens deze functie gezien
 
De Meije is sinds het begin van corona al dicht om de fietsers en voetgangers te beschermen... Wat een reden. Hadden ze toch ook de weg kunnen afsluiten voor fietsers of voetgangers. 🤐
Pff haha, er rijden daar ook gewoon auto’s die plotseling om de bocht komen... Als die te hard rijden is dagboek gevaarlijk. Hardrijders zijn het probleem, of die nou op een motor of in een auto zitten...
 
Ja voor mij was het ook nieuw, maar ik was dus ook vrijdag daar en zag een aantal borden, kwam vanuit Woerden richting Alphen inderdaad. Wel goed om te weten dat de borden bij de Lekdijk dus misschien weg zijn? Zou mooi zijn :)
Ik doe iig altijd m’n best om niet in een te lage versnelling te rijden en me een beetje aan de snelheid te houden, geen zin om het probleem erger te maken haha!
Aan de snelheid houden wat er mag is vaak gevaarlijk in de Meije, je hebt veel wielrenners die de bochten lekker aansnijden of met z'n tweeën naast elkaar blijven fietsen, ook bij blinde bochten.
 
Hoe checkt hij wanneer je wilt rijden als je route maakt? Ik heb nog nergens deze functie gezie

gisteren even gekeken en ik zag die functie wel maar alleen bij snelste route, niet bij spannende route... En of dat goed werkte weet ik ook niet. Iig niet in MyDrive voor zover ik kon vinden
 
Aan de snelheid houden wat er mag is vaak gevaarlijk in de Meije, je hebt veel wielrenners die de bochten lekker aansnijden of met z'n tweeën naast elkaar blijven fietsen, ook bij blinde bochten.
Ja dat is waar, ik rij ook zo hard als veilig voelt en dat is zeker niet altijd de Max, rond de Meije vaak langzamer. Veel blinde bochten idd
 
Niet verklappen joh, dat zit in mijn favoriete avondrondje... straks mag het daar ook al niet meer.
 
Gewoon 100 km langs wat waterlopen. Aarkanaal, Amstel, Kromme Mijdrecht, Oude Rijn. Doe ik ook weleens op de fiets. De brug bij Woerdense Verlaat is nu dicht, dus voorlopig wat anders zoeken.
 
de ronde hoep (omgeving amstelveen ) zal met pasen ook wel afgesloten worden

ik wil die op een rustiger moment wel rijden : volgens mij kan ik daar allemaal komen met de scooter
(veel 30 km weg en langs het water)
 
de ronde hoep (omgeving amstelveen ) zal met pasen ook wel afgesloten worden

ik wil die op een rustiger moment wel rijden : volgens mij kan ik daar allemaal komen met de scooter
(veel 30 km weg en langs het water)
Bekende plekken met verboden of werkzaamheden

Langs de Vlist
Langs de Meije (Grote groepen motorrijders hinderen het overige verkeer vanwege de smalle rijbaan _O- :?
Langs de Lek (Schoonhoven- Jaarsveld) Lekdijk West
dadelijk Lekdijk Oost (Amerongen)
Langs de Lek, Lekdijk bij Vianen, werkzaamheden) even via Hagestein en dan de dijk weer op naar Culemborg of Diefdijk
Posbank, Arnhem
Limburg (willen/zijn ze aan het afsluiten wegens ongevallen/veiligheid fietsers)
....
 
Terug
Bovenaan Onderaan