overzichtskaart tankstations Belgie/ardennen

a-m

MF'er
3 mrt 2008
40
0
Tilburg
Hoi
ik ga naar de aardennen op vacantie en mijn vriend heeft een Yamaha Maxim met dus weinig liters in de tank. Ik heb niet zo'n zin om mijn vacantie te laten regeren door het probleem van waar is "eindelijk' nu eens een tankstation :(. Ik heb geen GPS etc. dus zou graag een overzichtskaart hebben van alle tankstations in Belgie/ardennen. Kan niets gevonden krijgen op internet dus denk niet dat het er is (wel van de snelwegen).

Weet iemand waar ik deze adressen kan vinden?
A-M
 
Koop er eentje bij het pompstation, en je hebt je overzichtskaart! Veel van die dingen staat een logotje van het pompstation op de betreffende lokatie...
 
dat was mijn grote angst ook altijd bij mijn vorige motor (maxim dus).

Gelukkig maar 1x zonder peut komen te staan.

Elke grote plaats heeft een benzine station, ik denk dat je weinig problemen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi
Gouden gids is toch alleen voor nederland? Lukt me in ieder geval niet om in Belgie tankstations te vinden, werkte wel voor Ned....
AVE
 
Gezien je woonplaats zou ik als ik jou was gesoon even richting het zuiden rijden, binnen 'n kwartiertje zit je in België ven daar kun je waarschijnlijk bij ieder benzinestation wel een wegenkaart kopen met daarop op z'n minst de benzinestations van diezelfde keten. Of even doorrijden naar Turnhout, daar moet toch wel een winkel te vinden zijn die je aan een goede wegenkaart kan helpen.

Wat ook kan helpen is, als je in de Ardennen gaat rijden, in de buurt van de Luxemburgse grens blijven als de tank halverwege raakt. In de belgische Ardennen zijn zeker voldoende benzinestations, maar aangezien de accijns in Luxemburg van oudsher lager is zit er in bijna ieder grensdorp aan Luxemburgse zijde wel een benzinestation, vaak met ook nog een leuke sortering aan interessante vloeistoffen voor na het rijden. :9
 
Hou alleen de weekenden in de gaten, dat is een ramp in Belgie om te tanken.
Alle stations in de dorpjes etc zijn gesloten, met een normale bankpas lukt het vaak ook niet.
Toen ik nog chopper reed nam ik vaak een paar liter in een jerrycan mee voor de zekerheid, nu heb ik gelukkig 21 liter benzine.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ook niet dat Noord-Luxemburg op 20-30 minuten van plaatsen als Houfalize, Manhay etc is. Ik ga er regelmatig tanken -- 30 cent per liter goedkoper!
 
Terug
Bovenaan Onderaan