OW cup 4, 20 juli Assen

ben d'r bij!

  • Twin cup

    Stemmen: 0 0,0%
  • Supercup 600A

    Stemmen: 5 26,3%
  • CRT 1000

    Stemmen: 1 5,3%
  • Supercup 600B/1000B

    Stemmen: 1 5,3%
  • CRT 600

    Stemmen: 9 47,4%
  • Supercup 1000A

    Stemmen: 2 10,5%
  • anders

    Stemmen: 1 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    19
www.wegraceinfo.nl voor de foto's van ad kievit

@ Oscar, ben erg benieuwd naar het beeldmateriaal. Ik had er wel een camera opzitten maar de accu was leeg dus helaas geen beelden.
zat halverwege de wedstrijd wel en vlieg in de rechter hoek zag ik.. B| is jouw crash net niet te zien.

jammer dat de accu van jouw camera leeg was! had ik mooi kunnen zien waar ik het echt nog laat liggen
 
Nou het was iets minder hoor. Door kapotte klepseal was het olieverbruik in de trainingen 0,3 tot 0,4 liter per 8 rondjes wat er allemaal als verbrandde rook uit kwam. Dus race zou minder als 0,8 liter zijn en dan zit er dus na de race nog genoeg in. 3e ronde bak stuk en gat in carter en er zat toen nog ruim voldoende in, wat allemaal in mijn lekbak stroomde toen ik bij de bacos stond in de haarbocht. Dus wat ik even kwijt wil is dat de het een niks met het ander te maken heeft. Het was wel mijn oudste blok en dan is de kans op blokschade bij een duc altijd aanwezig. Blokje heb ik gisteren al weer vervangen en die kapotte staat op werkbank en zal ik van de week eens kijken.

Gelukkig maar! Zonde van de schade, succes met het herstel!
 
Supercup600 A
Na in de eerste training al een goede tijd neer te zetten van 1:49.6, was de tweede training nog beter en kon ik een 1:48.5 op de klokken zetten (0.1 seconde verwijderd van mijn PR van vorig jaar), wat resulteerde in een 21e starttijd. Ik had dus goede hoop om ook in de race een goed resultaat neer te zetten. Niets was minder waar....na in de 2e bocht een probleem te hebben gehad met schakelen, werd ik in de 2e ronde bij het aanremmen van de GT naar buiten gedwongen en kon ik niets anders...remmen en rechtdoor..de grindbak door...gelukkig alles goed gegaan en ik kon de race vervolgen...als laatste.

Alles is weer op cam vastgelegd. Voor de geïnteresseerden, mijn onboard beelden staan op mijn site/youtube:
En inmiddels ook op de OWCUP site: http://crtholland.nl/owcup/media/video/

Mijn gedachten zijn alweer gericht op de volgende wedstrijd op 10 augustus, hopelijk kan ik dan een goed resultaat neerzetten en deze race snel vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog wat. Alleen gopro filmt rechtse gedeelte schokkend en links gewoon mooi, dus heel irritant kijken, maar ga het erop zetten
 

Deze laat ook aardig wat liggen bij de start.
voor de 10.000 rpm. schakel je van 1 naar 2.
Zou het wat later doen. Dan ga je harder vooruit.
Maar ik weet niet hoeveel ervaring jij/jullie hebben met racen of hoelang jullie al race natuurlijk.
Het heeft mij ook enkele seizoenen geduurd om goed te kunnen starten _O-
 


Goede start Oscar :Y Zeker weten. Maar die gast naast je geeft voor dat hij de koppeling laat opkomen net wat meer gas.
Bij 5:38 min. maakt je blok veel herrie. Voor meeuwenmeer schiet hij uit de versnelling?
Klinkt heel brak. Hier moet je effe naar kijken.

Wat me in het algemeen opvalt bij jullie filmpjes is dat je niet naar de binnenkant van de curb naar binnenkant curbstones rijdt maar bijna elke bocht wijdt, dus erom heen.
Zijn allemaal onnodige meters die je moet maken.
Viel me gelijk op in je eerste rondje bij mandenveen/duikersloot.

Probeer wat op te pikken van bijvoorbeeld de filmpjes van Eric Ott.
Gasten zoals hij gaan hard een bocht in en ook weer uit en bijna over de curb, snap je?

Ik vertel alleen maar wat mij zelf opvalt en zelf rij ik ook niet heel veel sneller, maar ik probeer jullie/jou alleen tips te geven.
Toen ik begon met knmv cup rijden mocht je nog beginnen op een 2 takt 125 of 250.
Ik heb dus al de nodige kilometers afgelegd op Assen. :]
 
Deze laat ook aardig wat liggen bij de start.
voor de 10.000 rpm. schakel je van 1 naar 2.
Zou het wat later doen. Dan ga je harder vooruit.
Maar ik weet niet hoeveel ervaring jij/jullie hebben met racen of hoelang jullie al race natuurlijk.
Het heeft mij ook enkele seizoenen geduurd om goed te kunnen starten _O-

bedankt voor de reactie.
Ik rij nu precies 12 maanden en dit jaar voor het eerst op assen.
Ik vond mijn start juist prima, 6 man bij de start. Reden van schakelen was een opkomend voorwiel en dacht door te schakel minder snelheid te verliezen.
Ga het de volgende keer wel proberen om langer door te trekken.
 
Goede start Oscar :Y Zeker weten. Maar die gast naast je geeft voor dat hij de koppeling laat opkomen net wat meer gas.
Bij 5:38 min. maakt je blok veel herrie. Voor meeuwenmeer schiet hij uit de versnelling?
Klinkt heel brak. Hier moet je effe naar kijken.

Wat me in het algemeen opvalt bij jullie filmpjes is dat je niet naar de binnenkant van de curb naar binnenkant curbstones rijdt maar bijna elke bocht wijdt, dus erom heen.
Zijn allemaal onnodige meters die je moet maken.
Viel me gelijk op in je eerste rondje bij mandenveen/duikersloot.

Probeer wat op te pikken van bijvoorbeeld de filmpjes van Eric Ott.
Gasten zoals hij gaan hard een bocht in en ook weer uit en bijna over de curb, snap je?

Ik vertel alleen maar wat mij zelf opvalt en zelf rij ik ook niet heel veel sneller, maar ik probeer jullie/jou alleen tips te geven.
Toen ik begon met knmv cup rijden mocht je nog beginnen op een 2 takt 125 of 250.
Ik heb dus al de nodige kilometers afgelegd op Assen. :]
Ha jarno, thanks voor de tips. Bij het terug kijken zag ik ook dat het aantikken van de apex er nog wel eens bij inschiet :+
blok maakte herrie omdat ik te snel door wilde trappen maar dat te zacht deed. Dus ff gekloot.
 
Ha jarno, thanks voor de tips. Bij het terug kijken zag ik ook dat het aantikken van de apex er nog wel eens bij inschiet :+
blok maakte herrie omdat ik te snel door wilde trappen maar dat te zacht deed. Dus ff gekloot.

We hebben ook maar 2 kwalificatie's om wat te proberen :/ das zo jammer.


Deze laat ook aardig wat liggen bij de start.
voor de 10.000 rpm. schakel je van 1 naar 2.
Zou het wat later doen. Dan ga je harder vooruit.
Maar ik weet niet hoeveel ervaring jij/jullie hebben met racen of hoelang jullie al race natuurlijk.
Het heeft mij ook enkele seizoenen geduurd om goed te kunnen starten _O-

race ervaring, dit jaar hiervoor enkele dagen. Het totale plaatje moet kloppen en daar ben ik nu hard mee bezig, veering ect afstellen. Dat heeft bij mij gezorgt dat ik 4 seconden er in 1 keer van mijn pr afhaalde. En beeld materiaal vergelijken en opslaan in de boven kamer..

Maar dan komt het altijd nog op je zelf aan, alles tot de praktijk te brengen ;)
 
We hebben ook maar 2 kwalificatie's om wat te proberen :/ das zo jammer.
die 2 kwali's vind ik prima zo, anders kost het je te veel energie en banden :+

in die kwali's kan je toch genoeg proberen? 1 bocht / doelstelling per sessie aanhouden, anders kan je niet zien of dit resultaat heeft op de rondetijd.
 
Lekker lopen knokken! ;)

Jammer dat ik geen vertrouwen had in de nieuwe banden de eerste vijf ronden. Daar verlies ik 13 seconden op nummer 1 al. Anders had ik wat verder naar voren kunnen knokken. Was wel gaaf met roskam hoor dat dan weer wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan