Ow, wat jammer..

Speedy_J

MF veteraan
25 jun 2003
3.906
59
Deurne
Gisteravond ging ik bij een kameraad van me weg. Ik zet mijn motor ff aan terwijl ik me outfit aan doe. M'n goede vriend stapt op mijn motor. Niets mis mee natuurlijk. En gedraagt zich als een halve zool. *je kent het wel: de neeeh neeeeh vroem vroem geluiden* Tot op een gegeven moment raakt hij de versnellingspook aan. Je raadt het al de motor schiet voorruit, m'n vriend valt er af, en de motor maakt 3 a 4 solo meters. |(

Nu hebben ze grevel en grind op het oprit liggen en dus is mijn hele rechterkuip aan de gort. De spiegel en knipperlicht zijn verzelfsprekend ook stuk. Het ergste vind ik de krassen op mijn laser demper. ;(
Maar goed, kan gebeuren. En ik kan ook niet kwaad worden op een goede vriend.

Dit is dus gewoon kut. Maar nu mijn vraag. Iedereen is WA verzekert. Kan ik nu er voor zorgen dat zijn verzekering de schade betaald. Of hoe zit het?
Of moet ik nu de spaargeld van mijn goede vriend aanspreken!? :o
 
Laatst bewerkt:
Bron: www.fbto.nl:

"Moment waarop een aansprakelijkheidsverzekering noodzakelijk is

Voor alle onderstaande gevallen kunt u aansprakelijk gesteld worden:

U leent een fiets van een kennis en zet deze op de standaard. Vervolgens valt de fiets om tegen een geparkeerd staande auto en op de auto zit een grote kras.

Uw hond bijt de postbode. De postbode heeft een lelijke beet opgelopen. Bovendien is zijn broek kapot.

Uw kind is bij een vriendje aan het spelen en valt tegen de vitrinekast. Het glasservies in de vitrinekast is kapot.

Uw kind schopt tijdens het voetballen een bal door de ruit van de buren.

U bent zo aardig om een vriend met zijn verhuizing te helpen. Maar helaas, u laat zijn gloednieuwe televisie vallen waardoor deze kapot is."

Met een beetje geluk betaalt de verzekering van je vriend. Maar rot voor je, erg zonde. Ik kan me echter voorstellen dat die vriend van je zich nog rotter voelt!
 
Klopt, hij was een beetje in paniek. Ik ben de kwaadste niet, en dat weet hij. Maar goed, hij stond te trillen op zijn benen.

Dus zijn verzekering moet (in theorie) mijn schade betalen?!

Thnx


autsj.jpg
 
Laatst bewerkt:
gewoon zijn verzekering laten betalen.ik zag je vorige week trouwens nog fietsen ,toen zat ik bij de banjer op het terras
 
Zonde man. Maar idd daar is ie zeer waarschijnlijk gewoon voor verzekert. En ik kan dan toch best wel boos worden. Voor ff waarschijnlijk maar das dan wel ff zuur...
 
verzekering werk , je het toch geen toestemming gegeven jouw motor neer te kwakken en hij ook niet, lullig ongelukje met lelijke schade
 
lullig, maar ik moest er wel ff om lachen haha
hopelijk betaald de verzekering, en anders moet jouw vriend er maar es een bijbaantje bij zoeken denk ik hehehe
sterkte
 
lullig, maar ik moest er wel ff om lachen haha
hopelijk betaald de verzekering, en anders moet jouw vriend er maar es een bijbaantje bij zoeken denk ik hehehe
sterkte

Tuurlijk, zolang ik er ook maar om kan lachen.

Wat zeggen jullie, alles zwart en dan de velgen nog dezelfde kleur?
Kheb al een zwart pak + de rest. Dan word ik de nederlandse... ghostrider...

|( Op een F... :X

:9
 
Hmm ja ken het. Maatjes die op je motor gaan zitten en lekker gaan gassen. Is ook niet erg maar dit wel.. En ik zou er ook niet kwaad om kunnen worden kan gebeuren en de verzekering lost het wel op.. Maar tja je poser status is wel eventjes kapot ;-)
 
Hmm ja ken het. Maatjes die op je motor gaan zitten en lekker gaan gassen. Is ook niet erg maar dit wel.. En ik zou er ook niet kwaad om kunnen worden kan gebeuren en de verzekering lost het wel op.. Maar tja je poser status is wel eventjes kapot ;-)

True true,

maar hij moet zijn verzekering opbellen. Die belt dan mijn verzekering op. Dan komt een inspectie meneertje langs, en met een beetje geluk word de geleden schade vergoed.
Dat is in grote lijnen dan toch het verhaal. Maar welke verzekering belt hij op dan?


[me]Speedy_J hoort maar al te graag een dubbelcheck[/me]
:+

[edit]

foto zonder kuip

noakent.jpg

 
Laatst bewerkt:
Regel 1 geschaad: Een goede motorrijder laat niemand zijn fiets besturen..


Altijd een aanslag op je vriendschap...ik zou wel ff een tijdje genezen wezen van hem...

Pilsje? Hier op je knar.... ;)
 
aangeven dat je vriend de motor heeft omgestoten met het uitladen van de auto...

anders wordt er nameolijk niet uitgekeerd als hij gereden zou hebben....al is het 2 meter....
 
aangeven dat je vriend de motor heeft omgestoten met het uitladen van de auto...

anders wordt er nameolijk niet uitgekeerd als hij gereden zou hebben....al is het 2 meter....

Dat zijn nog 's tips! Geen moment aan gedacht.

Maar mooi een kutgevalletje, hopen dat het goed vergoed wordt. Anders kan ie vriend van je z'n school opzeggen en aan 't werk.
 
Nee ik ook niet, ik zou het helemaal geweldig vinden |( |(

Tuurlijk zou ik kwaad zijn. Maar in deze situatie is het een goede vriend. Die doet zoiets natuurlijk niet met opzet.. Moet je dan als vriend zijnde helemaal uit je slof schieten? Schiet je natuurlijk niets mee op.
 
:^

Wijze woorden.

Tuurlijk het blijft een lullig geval. Maar samen komen we er wel uit. Ik bedoel...

"With a little help of my friends..."
 
aangeven dat je vriend de motor heeft omgestoten met het uitladen van de auto...

anders wordt er nameolijk niet uitgekeerd als hij gereden zou hebben....al is het 2 meter....


yep, idd helemaal mee eens, dus niet het gehele verhaal vertellen,
 
Terug
Bovenaan Onderaan