Ow, wat jammer..

Ik wacht wel tot na de Mega Meeting. Dan zal ik het er over hebben met meerdere motorrijders :P

Ow ja, je herkent me aan een.. ehm... kuipless bike :P

Maar ja... ik vind het kut. Zeggen dat je goede vriend ging joyriden, dan word hij toch niet "gearresteerd"? Ik bedoel, ik dien geen aanklacht in toch?
 
Als je vriend geen rbw heeft let dan op dat de verzekering geen mogelijkheid krijgt hard te maken dat hij erop reed!
Ze zullen dan stellen dat uitkeren niet hoeft omdat de motor bestuurd werd door iemand die daar niet toe bevoegd was.
Maak er iets van omvallen van, schuiven over grind door achteruitrijden met auto of zo....
Of dat hij hem even vasthield en toen omdonderde..
 
't is mischien wat aan de late kant en zijn de verzekeringen al ingelicht maar ik heb het!

Je kan zeggen dat je vriend naast jou draaiende motor stond en wat liet vallen. Bij het bukken raakte hij met z'n knie het versnellingspookje, waardoor de motor vooruit sprong.

Als je normaal met het wiel naar links op de jiffy staat kun je zeggen dat de achterkant tegen zijn schouder kwam waardoor de motor rechtop kwam en vervolgens op de rechterzijde omviel.
t'Klinkt wat onnozel, maar denk id dat je er verder mee komt dat het origineel :P
Succes.
 
iedereen die zegt dat ie "echt wel kwaad zou worden op die maat van em":

KLOTE MATERIALISTEN!


En hier kan ík nu kwaad om worden, zo'n opmerking. Kwaadheid is gewoon een emotie, dat kan je niet even uit- of aanzetten. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je je motor ziet donderen dat je dan kwaad wordt, óok als het een goede vriend, vriendin, familielid o.i.d. is. Gewoon puur door je eigen machteloosheid over de (ietwat stompzinnige :P ) situatie. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je voor de rest van je leven een vete met die persoon krijgt ofzo..

Kwaadheid is weer over :)
 
En hier kan ík nu kwaad om worden, zo'n opmerking. Kwaadheid is gewoon een emotie, dat kan je niet even uit- of aanzetten. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je je motor ziet donderen dat je dan kwaad wordt, óok als het een goede vriend, vriendin, familielid o.i.d. is. Gewoon puur door je eigen machteloosheid over de (ietwat stompzinnige :P ) situatie. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je voor de rest van je leven een vete met die persoon krijgt ofzo..

Kwaadheid is weer over :)

ja ik snap het wel, maar je bent dan niet kwaad op die persoon
 
Hmm, krijg steeds meer de indruk dat hier een reden gevonden moet worden om de schade betaald te krijgen?! B|

Want als je een beetje naar de motor kijkt is dit (volgens mij) echt geen schade van grind/gravel...(eerder een schuivertje....)
En als ik jouw site bekijk moet ik zeggen dat deze niet in jouw voordeel werkt.
Maar goed de verzekeringexpert zal deze site wel niet zien, mocht dit wel zo zijn dan kan jij denk ik naar jouw centjes fluiten. '(
Daarom twijfel eerlijk gezegt ook een beetje aan het "neeeh neeeeh vroem vroem" verhaal, maar goed zal wel zo zijn als jij het schrijft.(voordeel van de twijfel dan maar..) O-)

Ik zal wel een beetje naief zijn :?

Succes met de afhandeling van de schade.
 
Hmm, krijg steeds meer de indruk dat hier een reden gevonden moet worden om de schade betaald te krijgen?! B|

Want als je een beetje naar de motor kijkt is dit (volgens mij) echt geen schade van grind/gravel...(eerder een schuivertje....)
En als ik jouw site bekijk moet ik zeggen dat deze niet in jouw voordeel werkt.
Maar goed de verzekeringexpert zal deze site wel niet zien, mocht dit wel zo zijn dan kan jij denk ik naar jouw centjes fluiten. '(
...en word je opgenomen in de FISH-database waar alle verzekeraars op zijn aangesloten.
Probeer daarna nog maar eens een verzekering af te sluiten.
 
Hmm, krijg steeds meer de indruk dat hier een reden gevonden moet worden om de schade betaald te krijgen?! B|

Want als je een beetje naar de motor kijkt is dit (volgens mij) echt geen schade van grind/gravel...(eerder een schuivertje....)
En als ik jouw site bekijk moet ik zeggen dat deze niet in jouw voordeel werkt.
Maar goed de verzekeringexpert zal deze site wel niet zien, mocht dit wel zo zijn dan kan jij denk ik naar jouw centjes fluiten. '(
Daarom twijfel eerlijk gezegt ook een beetje aan het "neeeh neeeeh vroem vroem" verhaal, maar goed zal wel zo zijn als jij het schrijft.(voordeel van de twijfel dan maar..) O-)

Ik zal wel een beetje naief zijn :?

Succes met de afhandeling van de schade.
Ik moet zeggen dat ik wel een heel klein beetje met stupid ben. Ziet er inderdaad uit als een schuivertje.

Naiëf betekend juist dat je alles geloofd, jij bent dus juist kritisch.
 
wat is nou eigenlijk het probleem?????????????????????

Dit kan toch wel op een normale manier opgelost worden zeker??? Jullie zijn toch vrienden???? Ik heb vroeger ook weleens per ongeluk (dmv een bal) een sigaret uit iemand z'n handen getikt waarna de vonkjes/as gaatjes veroorzaakten in zijn trainingspak. Lullig, maar was niet mijn bedoeling. Het hele verhaal is gewoon naar de verzekering (van mij dus) gestuurd en die handelen alles af. No problem!!!

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik het daar ff vragen als ik jou was.... Ik neem aan dat hij ook gewoon een verzekering heeft die in dit soort gevallen uit kan keren??????????????

Je moet natuurijk niet (omdat je het lullig vind) dan maar zelf de schade betalen!!! Hij heeft die toch veroorzaakt en niet jij?????? Hij deed het niet expres, maar hij is toch de veroorzaker.....

Succes!!
 
Het probleem is dat beide verzekeringen dit niet dekken mochten ze het originele verhaal vertellen.
Dus blijven er 3 opties over.
-zelf betalen.
-vriend laten betalen (dit geeft weer ruimte voor meerdere opties )
-verzekering (proberen te) flessen
 
hoe zit het eigenlijk als je iemand met toestemming laat rijden en die vervolgens een klapper maakt.

Kan je dan de bestuurder aansprakelijk stellen als deze een aansprakelijkheidsverzekering heeft? Want komt er volgens mij op neer dat jij als eigenaar altijd de lul bent
(oftewel nooit iemand laten rijden op je fiets)
 
Is gewoon een verzekeringskwestie. Is wel k*t voor die vriend van jou want de verzekering betaald wel maar want de consequenties zijnn qua premie. Zo wie zo is het k*t als er wat met je machien gebeurt.

Vriend van mij heeft het zelfde gehad, ook een vriend evenb een rondje laten rijden, gaat op zijn bek. Die gene waar de motor van was heeft gewoon zijn geld gekregen, maar de persoon die het ongeluk had gemaakt is flink wat terug gegaan in zijn premie.

Hoop dat je er wat mee kan, je krijgt je geld wel. Maar wat die vriend van jouw moet betalen, geen idee?
 
hoe zit het eigenlijk als je iemand met toestemming laat rijden en die vervolgens een klapper maakt.

Kan je dan de bestuurder aansprakelijk stellen als deze een aansprakelijkheidsverzekering heeft? Want komt er volgens mij op neer dat jij als eigenaar altijd de lul bent
(oftewel nooit iemand laten rijden op je fiets)
Dan ben je als eigenaar gewoon de lul hoor, had je hem maar geen toestemming moeten geven op jouw motor te rijden. Een normale WA-verzekering (dus niet voor motor of auto) sluit alle schade als gevolg van het besturen van een motorvoertuig uit.

Met de vrienden die ik wel in mijn auto of op mijn motor laat rijden is het "brokken is dokken". Lullig voor hen als ze op hun bek gaan, maar anders is het lullig voor mij. Ik wil geen gezeik met vrienden over dit soort dingen hebben, dus moet je dat gewoon van te voren goed duidelijk maken. Andersom geld trouwens hetzelfde, als ik op hun motor of auto brokken zou maken zou ik dat ook dokken.
 
Is gewoon een verzekeringskwestie. Is wel k*t voor die vriend van jou want de verzekering betaald wel maar want de consequenties zijnn qua premie. Zo wie zo is het k*t als er wat met je machien gebeurt.

Vriend van mij heeft het zelfde gehad, ook een vriend evenb een rondje laten rijden, gaat op zijn bek. Die gene waar de motor van was heeft gewoon zijn geld gekregen, maar de persoon die het ongeluk had gemaakt is flink wat terug gegaan in zijn premie.
Dan mag je ook eens vertellen waar en hoe hij dat dan geclaimd heeft. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een normale aansprakelijkheidsverzekering dat heeft betaald.
 
Kijk, dit veranderd de zaak ook nog eens: Mijn vriend heeft geen motorrijbewijs. Dus ik zou eigenlijk zijn ouders moeten aanspreken die wel in bezit zijn van een motorrijbewijs.

En d'r komt nog wat bij. 2 jaar terug heb ik een schuiver gemaakt. Toen nog All risc verzekerd. En een half jaar terug een schuiver in de eemshaven. (schakelfoutje).

Dus zal de verzekering nu mij niet "bannen" omdat ik teveel schade maak? :X
 
Ik heb het niet geprobeerd om op te lossen via de verzekering. We betalen allemaal wat. Zijn ouders willen ook wel wat mee betalen.

Tot nu toe de kosten voor de metamorfose van mijn fiets:

Spiegel: 43
Kniperlichtjes: 15
Spuitwerk alle kuipen (als we dan toch bezig zijn): 350
Leder verf voor buddy seat: 12 euro
Zwart ruitje: 60


Dit delen door 3 mensen... Dat is dan redelijk te doen, naar mijn mening. :)

Mar nu heb ik alles in het zwart en kuipen in metalic zwart. Nu is er nog wel iets paars. En dat zijn mijn velgen. Wat zal ik daar mee doen? Ik kom er zelf niet uit. Zo laten? Polijsten? Mat zwart maken? Goud kleurig? aaah...!
 
Naja, dan alles zwart. Maar aan de andere kant kunnen die velgen ook wel zo blijven. Alles "kleurt" mooi bij zwart! ^_^

Maar, even over de gebeurtenis: Als een vriend van mij zou gaan gassen met mijn fiets, en er gebeurt zo iets dergelijks dan krijgt ie een klap met de vlakke hand tegen zijn achterknar...

Goede vriend of niet, je bent gewoon dom als je een fuck-up maakt tijdens het stoerdoen met ANDERMANS spullen.
 
*schop*


et voilá

bike.jpg
 
Vergeten er bij te zeggen:

Komt nog een zwart ruitje op.

Er zit nu een K&N open luchtfilter op.
Grotere sproeiers, en de gasnaalden heb ik een slagje hoger gezet.

En ja, het is weer wat sneller. Binnenkort een dyno uitdraai maar niet!? :P
 
En toch denk ik dat je het eerst via Gerben (ik ken de betrokkenen) zijn verzekering had moeten spelen. Iets met niet geschoten is altijd mis, toch? Nu dok jij voor iets wat hij heeft gedaan. Ehm, en als je nu zakken vol met geld had... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan