Ow, wat jammer..

aangeven dat je vriend de motor heeft omgestoten met het uitladen van de auto...

anders wordt er nameolijk niet uitgekeerd als hij gereden zou hebben....al is het 2 meter....
Dat lijkt me idd een wijze raad. Als hij namelijk aan het "rijden" zou zijn dan valt het niet onder zijn WA denk ik, maar onder jouw eigen verzekering (en ik neem aan dat je niet all-risk bent verzekerd). Dus ik zou proberen even een geloofwaardig verhaal te bedenken. Het licht er ook een beetje aan hoe precies de verzekering kijkt, maar van het omstoten van een motor krijg je meestal niet dit soort schuifschade/krassen.
 
Dat lijkt me idd een wijze raad. Als hij namelijk aan het "rijden" zou zijn dan valt het niet onder zijn WA denk ik, maar onder jouw eigen verzekering (en ik neem aan dat je niet all-risk bent verzekerd). Dus ik zou proberen even een geloofwaardig verhaal te bedenken. Het licht er ook een beetje aan hoe precies de verzekering kijkt, maar van het omstoten van een motor krijg je meestal niet dit soort schuifschade/krassen.


Met uitladen wel hoor, alstie een beetje vaart heeft alstie van et plankje af rolt en je em dan perongeluk laat gaan
 
En die schuine krassen dan? Wat zegt de schade inspecteur daarvan? Omgevallen met uitladen... sja... ehm.. lastig... Van de motoraanhangwagen af? Of jullie bedoelen dat mi amigo tijden het uitladen van zijn auto, bijv met planken ofzo, mijn motor in de grevel drukte.

Mijn vriend heeft er niet op gereden. De motor reed zelf. Maar dat is moeilijk te overtuigen bij de verzekering.

Ik vind het maar lastig.

 
aaah lulliog, shit happens, maar gewoon rustig blijven, true friendship :}

succes ermee, volgens mij kan het wel gewoon via zijn wa verzekering
 
Verwacht in ieder geval dat de verzekering een hele hoop moeilijke vragen gaat stellen. Ze zijn niet zo makkelijk meer :r . Ze zullen proberen jou de schuld in de schoenen te schuiven met vragen als:

"Waarom liep de motor al"?
"Mocht je vriend er dan opzitten van jouw"?
"Dan vraag je er ook wel om he"?

Geen gein hoor. Mijn jongste zoon (net 2 jaar) heeft de bril van mijn moeder stukgekopt bij een knuffel. Typisch gevalletje WA zou je zeggen. Maar nee, mijn moeder heeft bewust een risico genomen door hem op schoot te nemen en als je bewust een risico neemt is het eigen schuld :X . Ik bedoel maar... B| .
 
En die schuine krassen dan? Wat zegt de schade inspecteur daarvan? Omgevallen met uitladen... sja... ehm.. lastig... Van de motoraanhangwagen af?
Dat lijkt me opzich nog wel een goeie. Dat zou die krassen nog wel kunnen verklaren.

Het licht verder vooral ook aan degene van de verzekering die komt kijken denk ik. Een neef van mij heeft ooit eens zijn Chevrolet Caprice bij het inparkeren aan de zijkant in een parkeermeter gestuurd, met een enorme deuk in het spatbord als gevolg. De auto stond op naam van een vriend met wie hij die auto had en dus heeft hij bij zijn WA geclaimd dat hij er met zijn fiets tegenaan gereden was. Volgens hem was het vrij duidelijk dat je met je fiets nooit zo'n deuk in een chevy kon rijden, maar de schade-expert keek alleen maar naar het schadebedrag en vond het verder oke.
 
Beetje oppassen zou ik. Hoe verder van de waarheid af, hoe moeilijker vol te houden. Je zou ook kunnen zeggen dat je vriend zonder toestemming op de motor zat...maar misschien dat zijn verzekering dan helemaal niet meer betaald. (onverantwoord gedrag)

Naja...uitzoeken maar. succes!
 
Pas de transalp van mn vriendin uit mn poten laten vallen, en dat betaalt de verzekering (zowel haar allrisk als mijn gewone WA) dus echt niet! Omdat hij toestemming had om op de motor te zitten is hij hoofdelijk aansprakelijk (je hebt hem tenslotte niet weggestuurd nietwaar?) Kortom, lieg er een punt aan zodat je eigen allrisk betaald, of zeg dat hij jou van de motor heeft afgereden toen hij met zijn auto achteruit reed ofzo, sterkte!
 
aangeven dat je vriend de motor heeft omgestoten met het uitladen van de auto...

anders wordt er nameolijk niet uitgekeerd als hij gereden zou hebben....al is het 2 meter....
:^

Alles wat harder kan of mag dan 16 km/u is anders uitgesloten bij je WA polis. Gezien de schade zou dit nog wel eens moeilijk kunnen worden.
 
En vraag ook per e-mail aan de modjes van M-F om dit topic te sluiten (lees weg te halen) als je besluit de "wijze raad" op te volgen.

Anders heb je nogal een "loose-end" :(

De Verzekering gaat namelijk zeggen, als je het eerlijk zegt, dat jij je motor onbeheerd met sleutel in het contact en draaiende motor hebt 8r gelaten :?

ERGO: € o,oo ;(
 
bron: Unive

Ik ben WA + verzekerd. Hieronder valt het volgende:

Schade aan uw eigen motor door brand, diefstal, joyriding,
botsing met loslopende dieren, storm, hagel en over-
stromingen; schade die ontstaat tijdens transport van uw
motor door een vervoersonderneming en schade aan uw
motor die in het buitenland ontstaat door lawines of
aardbevingen.

Het aanhangwagen verhaal gaat dus niet op.
 
bron: Unive

Ik ben WA + verzekerd. Hieronder valt het volgende:

Schade aan uw eigen motor door brand, diefstal, joyriding,
botsing met loslopende dieren, storm, hagel en over-
stromingen; schade die ontstaat tijdens transport van uw
motor door een vervoersonderneming en schade aan uw
motor die in het buitenland ontstaat door lawines of
aardbevingen.

Het aanhangwagen verhaal gaat dus niet op.
Je moet zíjn verzekering laten dokken, niet die van jou!
 
Toen ik in een geleende koekblik (ook van een goede vriend) een paaltje als parkeerplek aanzag |( hebben we ook mijn WA aangesproken. Helaas moesten we dus bij zijn autoverzekering zijn en was mijn verzekering niet thuis... :? (ik had toestemming gekregen om zijn auto te besturen....blabla)
Heb toen zijn 'premieverhoging' betaald (al;tijd goedkoper dan een nieuwe bumper...)

Ik vrees dat je dus niet bijn zijn WA terechtkan....
 
Ik vrees ook dat de verzekering niet gaat lappen.

Heb een keer iets vergelijkbaars gehad waarbij mijn vader mijn bike had laten omflikkeren OP de aanhangwagen (bok was ingeklapt onder het rijden uiteraard :X ). Hele rechterkuip aan diggels en ik was er op dat moment zelf niet bij (stond binnen bij Safe om te zeggen dat ie gearriveerd was). Beide verzekeringen geprobeerd (zowel mijn WA+ Unive als mijn vaders FBTO verzekering) en beide keerden geen cent uit.

Resultaat: 500 euro schade voor niks :X
 
Lastig verhaal zeg!
Ik zou het toch proberen bij zijn verzekering te claimen met het verhaal dat hij 'm van een aanhanger heeft gereden voor je maar 'm niet meer kon houden en dat ie zo van de plank af het grind in is gereden. (moet je alleen wel opletten dat je zegt dat je 'm met het voorwiel eerst van de aanhanger af hebt gereden, anders klopt de schade niet)

En dat je iemand toestemming geeft om aan je motor te zitten zegt toch niet dat je daarmee akkoord gaat met de schade die eventueel veroorzaakt wordt? lijkt mij dat de verzekering dat gewoon moet betalen, of zie ik dat nou verkeerd?

Succes iig!!
 
't is mischien wat aan de late kant en zijn de verzekeringen al ingelicht maar ik heb het!

Je kan zeggen dat je vriend naast jou draaiende motor stond en wat liet vallen. Bij het bukken raakte hij met z'n knie het versnellingspookje, waardoor de motor vooruit sprong.

Als je normaal met het wiel naar links op de jiffy staat kun je zeggen dat de achterkant tegen zijn schouder kwam waardoor de motor rechtop kwam en vervolgens op de rechterzijde omviel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan