Ow wee als de staat zijn centen niet krijgt.

Faithz

MF veteraan
18 mei 2004
1.931
0
Eindhoven
Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/47320

Een door politie, marechaussee, douane, parkeerpolitie, stadswachten en vrijwillige politie gecombineerde 24 uurs controle, van vrijdag tot zaterdag gehouden in Eindhoven heeft de belastingkas weer flink gespekt. De controles leverden een totaal aantal van 421 processen verbaal op.

432 bestuurders moesten een blaasproef doen, daarnaast werd er voor het eerst in Eindhoven gebruik gemaakt van de wielklem; twee automobilisten ontvingen hiermee een 'primeur'. In totaal werden er 28 mensen aangehouden voor onder meer het rijden onder invloed, overtreden van de opiumwet, mishandeling of het nog moeten uitzitten van celstraf.

Eén bestuurder kreeg 't wel flink voor de kiezen. Hij kreeg een boete cq. belastingnaheffing oplegd van 20.000 euro, omdat hij over de auto waarin hij reed geen BPM had betaald.

---------------------------------------------------------------------------

Sorry maar dit is toch te belachelijk voor woorden.. Ow wee als de staat zijn centjes niet krijgt. Natuurlijk had ie gewoon die bpm moeten betalen.. maar dan 20.000 euro boete krijgen?? Als een dronken bestuurder iemand hardstikke dood rijdt krijgt ie een taakstraf.. 2 dagen op een schoffel hangen ofzo B|

Dit moest ik even kwijt, ik snap er soms niks van hier.
 
Die 20.000 is meer naheffing BPM dan boete waarschijnlijk. Geen id of je weet hoeveel bpm er in de prijs van een auto zit maar ongeveer 40-50% van de cataloguswaarde komt aardig in de buurt.
 
Is toch logisch, als je een auto invoert moet je BPM betalen, als je dat niet doet op het moment van invoer moet je het later doen...........lijkt mij simpel....
 
Eén bestuurder kreeg 't wel flink voor de kiezen. Hij kreeg een boete cq. belastingnaheffing oplegd van 20.000 euro, omdat hij over de auto waarin hij reed geen BPM had betaald.

---------------------------------------------------------------------------

Sorry maar dit is toch te belachelijk voor woorden.. Ow wee als de staat zijn centjes niet krijgt. Natuurlijk had ie gewoon die bpm moeten betalen.. maar dan 20.000 euro boete krijgen?? Als een dronken bestuurder iemand hardstikke dood rijdt krijgt ie een taakstraf.. 2 dagen op een schoffel hangen ofzo B|

Dit moest ik even kwijt, ik snap er soms niks van hier.

Ik kan me dat best voorstellen. Als die auto een cataloguswaarde heeft in NL van ca. 80kEuro dan kom je aan dit soort bedragen(20kEuro). Tel door nog eens een belastingnaheffing bij op + boete.......
Voor een oud Golfje krijg je dit soort boetes in ieder geval niet.
 
Die 20.000 is meer naheffing BPM dan boete waarschijnlijk. Geen id of je weet hoeveel bpm er in de prijs van een auto zit maar ongeveer 40-50% van de cataloguswaarde komt aardig in de buurt.

Nee het is ca. 20-25% van de Nederlandse catalogusprijs.
Die 40-50% is van de "import/fabrieksprijs"
 
de staat heeft toch gelijk, wat zeur je nou. Die man weet donderds goed dat ie fout is. Pure belastingontduiking.
En hij zal het best kunnen betalen want het zal idd niet om een roestig k-golfje gaan :+
 
Normaal gesproken ben ik geen vriendje van de politie (he baksteen ;) ) maar deze soort acties zullen we vaker tegenkomen denk ik.
Daar ik sterke twijfels heb over de MANIER waarop (het woord razia springt ineens in mijn hoofd namelijk) kan ik verder weinig moeite opbrengen over de ZAKEN waarop.

* De controles leverden een totaal aantal van 421 processen verbaal op.

keej, dit zullen vast die 50-80km/h overtredingen zijn op wegen die sinds mensenheugenis 70+ waren en sinds kort de belachelijke maximum snelheid hebben van 50km/h (vierbaanswegen met vangrail, gescheiden ventwegen met fietspaden)

* 432 bestuurders moesten een blaasproef doen.

In tegenstelling tot snelheid (je kunt immers niet altijd op je km/h teller blijven kijken) is alcohol iets waar je NUCHTER mee om kunt gaan. Je bepaalt zelf immers of je die 3de glas bier of whatever neemt. Heb je daar geen controle over is dat toch echt die persoon z'n probleem (tot ie iemand onder z'n flikker rijdt, en inmiddels is volgens een regeringsorgaan bewezen dat TENMINSTE de helft van alle dodelijke ongevallen alcohol/drugs in het spel was.

* daarnaast werd er voor het eerst in Eindhoven gebruik gemaakt van de wielklem; twee automobilisten ontvingen hiermee een 'primeur'.

Nu ben ik tegen het principe wielklem, ik vind dat namelijk gelijkwaardig aan GIJZELING maar parkeren op een plek waar dat duidelijk aangegeven niet mag of niet op die manier lijkt me voor iedereen met een geldig rijbewijs geen probleem om te snappen.. zo'n mooi blauw bord met een rode rand lijkt me toch vrij eenvoudig te begrijpen evenals een gele streep.

* In totaal werden er 28 mensen aangehouden voor onder meer het rijden onder invloed, overtreden van de opiumwet, mishandeling of het nog moeten uitzitten van celstraf.

wederom, alcohol is iets wat je echt zelf in de hand hebt, opiumwet overtreding ook, mishandeling (bepaalde laven van SBS6 uitgezonderd) ook en het uitzitten van celstraf vind ik dan weer een BLUNDER van justitie zelf, dat ze daar zelf geen actie op ondernemen, de lusers.

* Eén bestuurder kreeg 't wel flink voor de kiezen. Hij kreeg een boete cq. belastingnaheffing oplegd van 20.000 euro, omdat hij over de auto waarin hij reed geen BPM had betaald.

Dit mogen ze mij uitleggen, hoe kun je in Nederland een auto rijden nog zonder BPM ? je krijgt geeneens een kenteken als je het niet betaald hebt, immers, de douane stuurt je papieren niet door naar de rdw zolang je niet betaald hebt.
 
@ Faithz.

Als jij een keer je centen niet krijgt, dan vind je dat ook niet erg zeker.

Prima dat soort controles, mogen er voor mij veel meer van komen.

Weer een aantal dronken rijders van de weggehaald en voertuigen die gebreken vertoonden. Blij toe, dat gebrek kan ook jouw veiligheid als motorrijdster beteken.
 
de staat heeft toch gelijk, wat zeur je nou. Die man weet donderds goed dat ie fout is. Pure belastingontduiking.
En hij zal het best kunnen betalen want het zal idd niet om een roestig k-golfje gaan :+
De staat heeft niet helemaal gelijk aangezien de BPM volgens de EU een illegale heffing is.
Het ontduiken van een iilegale heffing is dus illegaal.
Lekker voor het 'rechts'-gevoel van de burger.
 
Dit mogen ze mij uitleggen, hoe kun je in Nederland een auto rijden nog zonder BPM ? je krijgt geeneens een kenteken als je het niet betaald hebt, immers, de douane stuurt je papieren niet door naar de rdw zolang je niet betaald hebt.
Ooit gehoord van grijs kenteken :?
 
@ Faithz.

Als jij een keer je centen niet krijgt, dan vind je dat ook niet erg zeker.

Prima dat soort controles, mogen er voor mij veel meer van komen.

Weer een aantal dronken rijders van de weggehaald en voertuigen die gebreken vertoonden. Blij toe, dat gebrek kan ook jouw veiligheid als motorrijdster beteken.

Als ik er ook zoveel kreeg dan zou ik het niet missen denk ik ;)
 
Ik lees weer woorden als "belachelijk" en "razia" dus 't zal wel weer meevallen.

Als inwoner van Eindhoven mogen ze van mij vaker controleren als je ziet wat voor Sjonnies er tegenwoordig 's-avonds rondscheurt. :)

P.s. de wielklemmen werden ingezet door mensen die ten onrechte op invalideparkeerplaatsen parkeren. Een goede zaak dus.
 
Dit mogen ze mij uitleggen, hoe kun je in Nederland een auto rijden nog zonder BPM ? je krijgt geeneens een kenteken als je het niet betaald hebt, immers, de douane stuurt je papieren niet door naar de rdw zolang je niet betaald hebt.

Waarom denk je dat de bajussen zo vol zitten. Omdat iedereen zich aan de regels houdt en over fatsoenlijke waarden en normen beschikt.
Jij hebt "teveel" fatsoensnormen, je denkt "te netjes". :9

- kentekens zijn illegaal te maken
- of je neemt een kenteken van een oud brikkie dat je ook zelf op naam hebt staan
(dat kenteken staat dus niet geregistreerd als zijnde gestolen)
etc........
Dat de staat geld misloopt is nog tot daar aan toe, het ergste is dat ie waarschijnlijk onverzekerd rondrijd.
 
Ik lees weer woorden als "belachelijk" en "razia" dus 't zal wel weer meevallen.

Als inwoner van Eindhoven mogen ze van mij vaker controleren als je ziet wat voor Sjonnies er tegenwoordig 's-avonds rondscheurt. :)

P.s. de wielklemmen werden ingezet door mensen die ten onrechte op invalideparkeerplaatsen parkeren. Een goede zaak dus.

Daar ben ik het deels eens, maar plaats dan geen fucking wielklem. Geef dan een flinke boete of laat de auto wegslepen. Zo'n plek wil je toch vrijhouden voor mensen die het wel nodig hebben?
 
en het uitzitten van celstraf vind ik dan weer een BLUNDER van justitie zelf, dat ze daar zelf geen actie op ondernemen, de lusers.

Veel mensen in Nederland (en de rest van de wereld) worden bij verstek veroordeeld. Dat houdt in dat ze er niet bij zijn als de rechter uitspraak doet in hun zaak. Is de uitspraak gevangenisstraf dan wordt zo´n persoon na enkele oproepen om te komen zitten in eerste instantie nationaal en een periode erna internationaal gesignaleerd. De politie is in deze zo goed als altijd de instantie die zo´n openstaande signalering tegenkomt bij controles etc. Is dus niets vreemds aan.
 
Als inwoner van Eindhoven mogen ze van mij vaker controleren als je ziet wat voor Sjonnies er tegenwoordig 's-avonds rondscheurt. :)

P.s. de wielklemmen werden ingezet door mensen die ten onrechte op invalideparkeerplaatsen parkeren. Een goede zaak dus.

Hell Yeah! Eindhoven begint 2e Roermond te worden, mogen we daar even voor bedanken.
 
Ik kan me dat best voorstellen. Als die auto een cataloguswaarde heeft in NL van ca. 80kEuro dan kom je aan dit soort bedragen(20kEuro). Tel door nog eens een belastingnaheffing bij op + boete.......
Voor een oud Golfje krijg je dit soort boetes in ieder geval niet.


Of deze knaap had een grijskenteken auto, waarin hij stiekum toch ff wat mensen 8rin het wagentje (zonder juiste zitplaatsen!)vervoerde.
Aangezien ze in Eindhoven toch bezig waren en de pers er waarschijnlijk ook was, moest er maar gelijk een voorbeeld gesteld worden.

Maar het bovenstaande is puur speculatief (wat een woordspelling, die laatste, in deze tijd van het jaar)
 
Daar ben ik het deels eens, maar plaats dan geen fucking wielklem. Geef dan een flinke boete of laat de auto wegslepen. Zo'n plek wil je toch vrijhouden voor mensen die het wel nodig hebben?


:^ logisch redeneneren zit er tegenwoordig niet meer in
full
 
:^ logisch redeneneren zit er tegenwoordig niet meer in (Afbeelding)
inderdaad, galbakkies die bij de politie werken hebben maar 1 doel, meer bonnen schrijven als dat ze aan salaris beuren, anders zijn ze zo hun kutbaantje kwijt........het moet tenslotte wel kostendekkend zijn

maar een burger met een probleem helpen , tja, daar kan je niets voor schrijven dus dat doen we dan maar niet meer , laat staan een gehandicapte aan een parkeerplaats helpen, nee, we laten die auto er gewoon nog langer staan met een wielklem, wat een mongolen....... :r :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan