Oxford hotgrips battery saving gaat direct aan

ThijmenB

Die hard MF'er
25 mrt 2019
380
164
Almere
Ik heb onlangs Oxford Hotgrips op mijn motor gezet. Heerlijk natuurlijk, maar laatst zag ik bij het stoplicht dat de battery saving mode even aan ging. Nou heb ik afgelopen weken wat onderhoud/reparaties uitgevoerd aan de motor en nu gaat de battery saving mode altijd aan. Nou heb ik gelezen dat de BSM aan gaat wanneer de controller 2 minuten lang geen ruis ontdekt in het voltage (van de dynamo) of (na 5 seconden) wanneer de accuspanning onder de 11,5V zit. De accuspanning heb ik gemeten en die staat op 12,97V. Is de controller stuk of zie ik iets over het hoofd?
 
Ik heb ook Oxford Hotgrips op mijn motor. Bij mij is het zo dat als de grips op één van de verwarmingsstanden aanstaat, dit door middel van een lampje op de controller aangegeven wordt. Als ik vervolgens net zolang op het knopje minder druk, dat dan de controller op uit gaat.
Als ik vervolgens de motor van contact af doe, en weer aan; dan blijven de hotgrips uit. Totdat ik met de meer knop weer een van de verwarmingsstanden gekozen heb.
Kortom, bij mij onthoudt de controller de laatst gekozen stand.

Is dat bij jou hetzelfde?
 
Ik heb ook Oxford Hotgrips op mijn motor. Bij mij is het zo dat als de grips op één van de verwarmingsstanden aanstaat, dit door middel van een lampje op de controller aangegeven wordt. Als ik vervolgens net zolang op het knopje minder druk, dat dan de controller op uit gaat.
Als ik vervolgens de motor van contact af doe, en weer aan; dan blijven de hotgrips uit. Totdat ik met de meer knop weer een van de verwarmingsstanden gekozen heb.
Kortom, bij mij onthoudt de controller de laatst gekozen stand.

Is dat bij jou hetzelfde?
Ja is bij mij ook zo. Ik zet ze altijd uit als ik er niet op rijd, maar de battery saving mode is wel handig voor als ik het vergeet of wanneer een of andere grapjas hem aanzet wanneer mijn motor geparkeerd staat.
De saving mode blijft bij mij ook knipperen ,ze worden ook niet warm , af en toe wel ,heb al van alles geprobeerd .
De omweg die ik nu gebruik is de plus en min knop ingedrukt houden totdat het battery saving mode lampje uit gaat, dan is het systeem uitgeschakeld. Maar als je dan vergeet je verwarming uit te zetten dan is aan het eind van de dag je accu leeg.
 
Ja is bij mij ook zo. Ik zet ze altijd uit als ik er niet op rijd, maar de battery saving mode is wel handig voor als ik het vergeet of wanneer een of andere grapjas hem aanzet wanneer mijn motor geparkeerd staat.

De omweg die ik nu gebruik is de plus en min knop ingedrukt houden totdat het battery saving mode lampje uit gaat, dan is het systeem uitgeschakeld. Maar als je dan vergeet je verwarming uit te zetten dan is aan het eind van de dag je accu leeg.
dan worden ze wel warm ? ik zet er wel een relais tussen dan ,geen probleem
 
Terug
Bovenaan Onderaan