Paar beginnersvraagjes

Hegrow

Rookie
26 aug 2006
4
0
Mechelen
Hey allemaal het duurt nog even tegen dat ik een moto kan kopen maarja ik ben al helemaal gefancineerd :]
Ik ben momenteel 15jaar, woon in belgie..
Ofwel wil ik op mijn 18jaar mijn lichte A halen en een moto van minder dan 25Kw kopen
Maar, ik rij nogal graag hard en ik wil niet op een moto rijden dan meer als een brommertje klinkt dus ...
Ik weet dat het in nederland legaal is om een moto terug te voeren naar 25Kw en later dan op te voeren, maar dit is niet legaal in belgie, of wel? |( ...
Als het niet legaal is om deze terug te voeren, is er dan een andere manier? ...
Ik wil een Race-model ( Kawasaki Ninja, Aprilia, Ducati, Yamaha, Suzuki, ... ) Welke is de beste om te gebruiken?

En op sommige moto's ( Zoals de ninja's ) kan je met 2 opzitten, maar op een Suzuki Gsx niet, is het mogelijk om iets aan te passen aan de Suzuki zodat je er wel met 2 opkan? :9

Alvast bedankt :) :}
 
tegen de tijd dat je 18 bent is de wet al 2 keer veranderd en hebben de merken al weer 3 generaties nieuwe modellen op de markt gebracht.
 
En als je alleen overal hard wil rijden, is het misschien niet zo verstandig om op de motor te stappen. Als je leven je wat waard is althans.
Of maakt dat mij tot een moraalridder?
 
Mmm ja :9
daar weet ik niets op te zegge :Z
Gewoon *D ik heb et graag dat mensen naar mij zien, en dat zal zeker gebeuren als ik snel optrek als het groen word ;) :+

@Pogo: Ik neem nogal graag risico's })
En Moto is handiger en leuker dan auto *D :9~
 
Mmm ja :9
daar weet ik niets op te zegge :Z
Gewoon *D ik heb et graag dat mensen naar mij zien, en dat zal zeker gebeuren als ik snel optrek als het groen word ;) :+

@Pogo: Ik neem nogal graag risico's })
En Moto is handiger en leuker dan auto *D :9~
Hieruit concludeer ik: Je bent een patser die graag te hard rijdt. Draag je petjes? Ik zou een auto kopen :X Maar da's mijn bescheiden mening. Voor je eigen bestwil.

Wijsheid komt met de jaren I guess. (En ja, ik ben ook nog een broekie)
 
Mmm ja :9
daar weet ik niets op te zegge :Z
Gewoon *D ik heb et graag dat mensen naar mij zien, en dat zal zeker gebeuren als ik snel optrek als het groen word ;) :+

@Pogo: Ik neem nogal graag risico's })
En Moto is handiger en leuker dan auto *D :9~


als je zo graag wil dat mensen naar je kijken en je neemt zo graag risico's. overweeg dan eens om zonder hulpmiddelen uit een vliegtuig te springen. is ook erg gevaarlijk en je neemt niet zo snel iemand anders mee naar de eeuwige jachtvelden
 
Ik kwam dus naar dit forum om hulp te krijgen ... niet op afgeblaft te worden |(

Ik zeg toch niet dat ik altij hard zal rijden? Ik ben verantwoordelijk voor mezelf en omstaanders .. Ik zal alleen hard rijden bij goed weer en op een rechte, zo goed als verlaten baan, of speciaal naar duitsland ofzo rijden om eens goed gas te geven op de autosnelwegen daar ...
 
Ik kwam dus naar dit forum om hulp te krijgen ... niet op afgeblaft te worden |(

Ik zeg toch niet dat ik altij hard zal rijden? Ik ben verantwoordelijk voor mezelf en omstaanders .. Ik zal alleen hard rijden bij goed weer en op een rechte, zo goed als verlaten baan, of speciaal naar duitsland ofzo rijden om eens goed gas te geven op de autosnelwegen daar ...
spesiale bochten zonder opatakels
on als je onderuit gaat jezelf miet in de verniekling rijd |(
 
Tja, hardrijden op een rechte baan of op de duitse snelweg is zo heel af en toe best geinig.
Maar je bent dus niet gefacineerd in het motor rijden want met motor rijden is die rechte baan juist erg saai.
Het gaat om de bochten en die kunnen met 30km per uur al gaaf zijn, hard rechtdoor rijden is geen motor rijden.
Kun je beter een beetje rappe auto kopen dadelijk want die zijn rechtdoor sneller dan een 25kw motor

Volgend jaar lekker op de brommer en ben je 18 zien we wel weer verder :W
 
hard rijden kan iedereen, maar rijden ??? :?

by the way, in nederland schroeven ze de leeftijd op naar 24 voor de motor... met een beetje pech volgt belgie ook, al is van belgie nog niks bekent of zo bij mij. dus ja ik raad aan veel sparen en rustig wachten :+
 
Ik kwam dus naar dit forum om hulp te krijgen ... niet op afgeblaft te worden |(

Ik zeg toch niet dat ik altij hard zal rijden? Ik ben verantwoordelijk voor mezelf en omstaanders .. Ik zal alleen hard rijden bij goed weer en op een rechte, zo goed als verlaten baan, of speciaal naar duitsland ofzo rijden om eens goed gas te geven op de autosnelwegen daar ...


motor rijden om gezien te worden :P
jammergenoeg heb je een helm op en zal niemand je herkennen. kun je beter een ferrari gaan rijden, dan zien mensen je gezicht en denken ze later als ze je zien in de disco:"kijk die jongen, die is heel stoer, die reedt met 250 km/h door het dorp"


laat je moeder je posts niet lezen anders komt de motor er nooit O-)
 
Bij dit soort topics krijg ik steeds zo'n vaag vermoeden dat er op dit forum een grapjas met heel veel vrije tijd aan het werk is. Om de zoveel tijd duikt er wel eens een topic op met als TS een puber die nog veel te jong is om te mogen motorrijden, maar die wel onmiddelijk een knalmotor wil om er hard mee te kunnen rijden en om er stoer mee te kunnen zijn. Een zeer mooi en vergelijkbaar topic is 'ik ga een kawa zx7r kopen... help plzz' door ons aller Johannetje...
Volgens mij zit hier één en dezelfde persoon achter, en ligt die persoon telkens weer plat van het lachen achter z'n scherm als hij steeds opnieuw dezelfde moraalridders op hun paard krijgt om de vloer aan te vegen met de puber in kwestie...
 
Ach luister niet naar die moraalridders, >> ze zijn gewoon bang voor snelheid!


Ik zeg >> koop gewoon een R1 en voer hem op, gaatie wat sneller
En gewoon lekker volgas rijden

ps zet het op film :9~
 
Zoals je zegt...... het duurt nogal lang.

Over 3 jaar is alles weer anders dus welk antwoord je ook krijgt, waardevol zal pas dan blijken :+
 
"Ik ben momenteel 15jaar"

"Ik rij nogal graag hard" / "Ik neem nogal graag risico's"

extreme fietsen ? :?

Mzzl JMG! :W


[edit] Zit nog eens na te denken over die risico`s he... bedoel, wat voor risico`s neemt `n 15 jarig iemand?? 10 over 8 thuis komen als je moeder 8 uur heeft gezegd? Stiekem naar de lingerie pagina kijken in de wehkamp? Je huiswerk niet maken en dan zeggen dat je je schrift vergeten bent?

`k ben benieuwd, vertel `s ! :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan