paar dagen toeren in Duitsland

jvndh

MF'er
18 mei 2014
42
0
Zijn er mensen die mij kunnen aangeven of er ook vanuit Nederland motor slaaptreinen naar Duitsland rijden om aldaar paar dagen (3) te toeren? en dan weer met treintje terug?
Vrouw krijgt snel last van haar nek op snelweg met motor vandaar ( of hebben jullie daar ook tips voor?)
Bedankt vast!
 
een keer goed in de wind laten zitten en het is over :Y ook altijd last van bij de eerste grote rit. en anders gewoon binnendoor :Y
 
Ik weet niet waar je vandaan komt maar een klein stukje Duitsland in heb je al mooie wegen om te touren.
Je zou dan ook gewoon binnendoor kunnen rijden.
 
'paar agen toeren in Duitsland' > 'paar dagen toeren in Duitsland'
 
Vanuit Nederland geen autotreinen naar Duitsland.

Vanuit Den Bosch kun je naar Koper(Slovenie) , Livorno en Allesandria in Italie.

vanuit Dusseldorf zeer voordelig dagelijks naar Wenen v.v. met de OBB (Oostenrijkse Spoorwegen). Wienerwald , Semmering en Wachau, Burgenland. Prachtig mooi toergebied.

:] :] :]
 
Ik weet niet waar je vandaan komt maar een klein stukje Duitsland in heb je al mooie wegen om te touren.
Je zou dan ook gewoon binnendoor kunnen rijden.


Voor een BMW liefhebber bestaat Duitsland uit Beieren, Beieren en nog eens Beieren. Andere opties zijn er in Duitsland niet.
 
Da's zonde,Sauerland/Siegerland en Eifel zijn mooi en dichtbij.
Als ik naar Beieren zou gaan dan liever een stukje verder naar Oostenrijk
 
Ja die drie fameuze letters maken het beste in sommigenn ons los, dat is wel duidelijk. Gek dat die drie letters ook symbool staan voor hoge waarde en innovatie. Waarom zijn die drie letters dan toch de duurdere fietsen vraag je je af? Anyway, voor ons is Duitsland groter dan Bayern of Berlin hoor! Halen die Jappies en Italiaantjes de grens eigenlijk zonder dat de berijder direct intensieve zorg nodig heeft ivm totaal gebrek aan comfort? :-) Vielen Dank noch mal!
 
Ja die drie fameuze letters maken het beste in sommigenn ons los, dat is wel duidelijk. Gek dat die drie letters ook symbool staan voor hoge waarde en innovatie. Waarom zijn die drie letters dan toch de duurdere fietsen vraag je je af? Anyway, voor ons is Duitsland groter dan Bayern of Berlin hoor! Halen die Jappies en Italiaantjes de grens eigenlijk zonder dat de berijder direct intensieve zorg nodig heeft ivm totaal gebrek aan comfort? :-) Vielen Dank noch mal!
Ook bij BMW is dit comfort voor de passagier blijkbaar geheel afwezig. :+
 
touche!! :-)
Vrouwlief heeft jaren geleden whiplash gehad ivm aanrijding, daardoor kwetsbaar puntje.
 
touche!! :-)
Vrouwlief heeft jaren geleden whiplash gehad ivm aanrijding, daardoor kwetsbaar puntje.
Daar zou ik dan maar voorzichtig mee zijn. Ik draag ivm nekklachten alleen zeer lichte helmen. (integraal van 1200 gram).
Zware klaphelmen zijn funest.
 
Laatst bewerkt:
Ja die drie fameuze letters maken het beste in sommigenn ons los, dat is wel duidelijk. Gek dat die drie letters ook symbool staan voor hoge waarde en innovatie. Waarom zijn die drie letters dan toch de duurdere fietsen vraag je je af? Anyway, voor ons is Duitsland groter dan Bayern of Berlin hoor! Halen die Jappies en Italiaantjes de grens eigenlijk zonder dat de berijder direct intensieve zorg nodig heeft ivm totaal gebrek aan comfort? :-) Vielen Dank noch mal!

die jappies halen het zeker die van mijn heeft 260k gereden dat zie ik de de bmw niet halen.
 
Dat klopt wel, maar de hauptsitz is nog steeds München. Het heet ook niet voor niets Bayerische Mest Wagen :+

Hoe kom je daar nou bij? Het is van oorsprong een engels bedrijf (British Motor Works) en na de oorlog ihkv ontwikkelingshulp is daar een duitse vestiging bijgekomen ivm lage lonen land Germanië. :+
 
TS kan beter een motor huren voor deze rit, een Ducati ofzo, daar vallen de wielen niet onder vandaan. :+
 


Wat dacht je van deze lijst?
De toptien terugroepacties van 2014 (de lijst is opgemaakt in 2014 door Visordown, dus de acties zijn een overzicht op basis van de aantallen motoren en dus niet van 2014 zelf). Geen jappie te bekennen, toch? :+

1) Suzuki GSX-R600, 750 en 1000; 29.422 motorfietsen teruggeroepen in november 2013 wegens corrosieproblemen met een remcilinder
2) Triumph TT600, Speed 4, Daytona 600, Daytona T595, 955 Speed Triple, Sprint ST, Sprint RS and Tiger; 16.421 motorfietsen teruggeroepen in juni 2004 wegens kans op lekkage aan de aansluiting van de benzineleiding aan de brandstofpomp
3) Suzuki DL100, GSF1250, GSF650, GSX1300, GSX-R600, GSX-R750, SFV650, VL800, VL1800R – 16.255 motorfietsen teruggeroepen in april 2011 wegens problemen met de spanningsregelaar
4) Yamaha YZF-R1 and YZF-R6 ; 14.885 motorfietsen teruggeroepen in maart 2000 motorfietsen wegens een defect aan de ‘safety switch’ van de zijstandaard.
5) Yamaha YZF-R1, FZ6, FJR1300, TDM900, MT-01, XV1700PC en XT660R; 14.384 motorfietsen teruggeroepen in oktober 2006 wegens storingen aan een sensor, waardoor de motor stationair onrustig liep
6) Honda VFR800, ST1300, CBR1100 XX, XL1000V and GL1800A; 8.687 motorfietsen teruggeroepen in juli 2005 wegens lekkage van remvloeistof
7) BMW K1200RS, K1200GT, K1200LT, R1150RT, R1150RS, R1150GS, R1150R, R1150GS Adventure, R1200C, R1200CL, R1200CI, R1200 Montauk, R850R and R850RT – 8.673 motorfietsen teruggeroepen in april 2005 wegens problemen met de snelkoppeling waarmee je de tank loskoppelt van het brandstofsysteem
8) Honda CBR125R, CBF250 AND XR125L; 8.585 motorfietsen teruggeroepen in oktober 2005 wegens gebrekkige waterdichtheid van de bobine
9) Yamaha XV125, 250, 650, XVS110; 7,920 motorfietsen teruggeroepen voor het vervangen van een bout van de duozit
10) Yamaha YZF-125; 7.741 motorfietsen wegens een defect aan de ‘safety switch’ van de zijstandaard

En recent nog de BMW, KTM en Yamaha terugroepacties van 2015.

HD rijders niet te vroeg grijnzen. }) Want jullie ook. En laten we Italianen niet vergeten, Moto Guzzi, Ducati, MV Agusta.

We komen allemaal wel een keer aan de beurt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan