Paar file vraagjes ...?

De zoekfunctie is er om de reeds geplaatste info op het forum na te lezen, zodat je niet een nieuw topic hoeft aan te maken voor een vraag die al tig keer is beantwoord.

Wat door darwinist gedaan wordt is het reageren op iets dat 10 maandan geleden gepost is. Daarna is de discussie verder niet meer opgepakt en kijkt dus ook niemand naar het topic. Om dan na al die tijd nog eens te reageren, heeft niet veel nut. Niemand zit daar meer op te wachten, en maakt het forum en niet veel overzichtelijker op. Veel mensen lezen dit topic alsof het nieuw is, en gaan dus weer reageren op de 1e posts, van mensen die misschien niet eens meer actief zijn op het forum.

Vandaar de reacties zoals die hierboven staan... ;)
 
De zoekfunctie is er om de reeds geplaatste info op het forum na te lezen, zodat je niet een nieuw topic hoeft aan te maken voor een vraag die al tig keer is beantwoord.

Wat door darwinist gedaan wordt is het reageren op iets dat 10 maandan geleden gepost is. Daarna is de discussie verder niet meer opgepakt en kijkt dus ook niemand naar het topic. Om dan na al die tijd nog eens te reageren, heeft niet veel nut. Niemand zit daar meer op te wachten, en maakt het forum en niet veel overzichtelijker op. Veel mensen lezen dit topic alsof het nieuw is, en gaan dus weer reageren op de 1e posts, van mensen die misschien niet eens meer actief zijn op het forum.

Vandaar de reacties zoals die hierboven staan... ;)
Sja, zou dat het beleid van MF zijn, dan zouden topics na bijv. 3 maanden van inactiviteit wel automatisch van een slot worden voorzien... maar blijkbaar is dat het niet. En of posts nut hebben.. sja, ik ben waarschijnlijk een van de laatsten die daar over mag oordelen :X
 
Sja, zou dat het beleid van MF zijn, dan zouden topics na bijv. 3 maanden van inactiviteit wel automatisch van een slot worden voorzien... maar blijkbaar is dat het niet. En of posts nut hebben.. sja, ik ben waarschijnlijk een van de laatsten die daar over mag oordelen :X
Sommige topics worden nog wel eens opgehaald met zinnige redenen. Dus alles standaard op slot gooien is denk ik niet helemaal wenselijk. En in principe zakken toppics vanzelf weer. Het "zomaar" ophalen van topics is al enigszins bemoeilijkt, door na twee weken het reageerveld onderaan weg te halen én de MF-oma. Dan zou er toch al een lampje moeten gaan branden of het wel echt zin heeft om je reactie te posten...
 
Daarna is de discussie verder niet meer opgepakt en kijkt dus ook niemand naar het topic. Om dan na al die tijd nog eens te reageren, heeft niet veel nut. Niemand zit daar meer op te wachten, en maakt het forum en niet veel overzichtelijker op.

Het verhaal is als volgt: mijn autorij-instructeur zei altijd dat je moest stoppen voor het stoplicht, niet voor de stopstreep. In de auto was dat nooit een probleem (ik stopte altijd gewoon voor de stopstreep), maar nu ik aan het voorpiepen ben met de motor, voelt het vaak als veiliger om te stoppen vóór de voorste auto, dus verder dan de stopstreep maar vóór het stoplicht. Ik vroeg me af of je daarvoor geflitst kon worden.

Ik zoeken op internet, dit forum, de jurisprudentie, en in die jurisprudentie kwam ik het arrest tegen dat hier specifiek over ging. Omdat dit in deze thread nog niet ter sprake was gekomen, meende ik nuttige informatie toe te voegen voor motorrijders.

En inderdaad, omdat er altijd gemopperd wordt als je een nieuw topic opent over een al bestaand onderwerp, besloot ik om mijn reactie gewoon hieronder te plaatsen, ondanks het advies van Oma :P

Veel mensen lezen dit topic alsof het nieuw is, en gaan dus weer reageren op de 1e posts, van mensen die misschien niet eens meer actief zijn op het forum.

Mijn motto: eerst de reacties lezen, dan reageren, anders krijg je inderdaad 100x hetzelfde antwoord. Dat geldt trouwens ook voor 'verse' topics (geven reageerders ook 100x hetzelfde antwoord).
 
De zoekfunctie is er om de reeds geplaatste info op het forum na te lezen, zodat je niet een nieuw topic hoeft aan te maken voor een vraag die al tig keer is beantwoord.

Wat door darwinist gedaan wordt is het reageren op iets dat 10 maandan geleden gepost is. Daarna is de discussie verder niet meer opgepakt en kijkt dus ook niemand naar het topic. Om dan na al die tijd nog eens te reageren, heeft niet veel nut. Niemand zit daar meer op te wachten, en maakt het forum en niet veel overzichtelijker op. Veel mensen lezen dit topic alsof het nieuw is, en gaan dus weer reageren op de 1e posts, van mensen die misschien niet eens meer actief zijn op het forum.

Vandaar de reacties zoals die hierboven staan... ;)
Ben ik (zijn wij) het niet mee eens. Oude topics worden bewust niet gesloten omdat iemand met een vervolgvraag of extra info kan komen, zoals in dit geval ook is gebeurd. Helaas zijn er dan altijd gebruikers die denken dat nutteloos "oud topic" oid schreeuwen iets wezenlijks bijdraagt aan de discussie ...

Dat jij iets niet nuttig meer vind wil niet zeggen dat anderen er niets meer aan hebben, anders konden we heel M-F wel sluiten ;)

Mijn motto: eerst de reacties lezen, dan reageren, anders krijg je inderdaad 100x hetzelfde antwoord. Dat geldt trouwens ook voor 'verse' topics (geven reageerders ook 100x hetzelfde antwoord).
:^
 
Laatst bewerkt:
Sommige topics worden nog wel eens opgehaald met zinnige redenen. Dus alles standaard op slot gooien is denk ik niet helemaal wenselijk. En in principe zakken toppics vanzelf weer. Het "zomaar" ophalen van topics is al enigszins bemoeilijkt, door na twee weken het reageerveld onderaan weg te halen én de MF-oma. Dan zou er toch al een lampje moeten gaan branden of het wel echt zin heeft om je reactie te posten...
Inmiddels heeft ie zelf al gereageerd, maar OK... blijkbaar vond hij zijn reactie toch echt zinnig.. ik trouwens ook, maar dat terzijde.
 
Mijn motto: eerst de reacties lezen, dan reageren, anders krijg je inderdaad 100x hetzelfde antwoord. Dat geldt trouwens ook voor 'verse' topics (geven reageerders ook 100x hetzelfde antwoord).
:^

:} Kijk, dáár ben ik het dan gewoon inderdaad voor de volle 100% mee eens... :Y

Dat jij iets niet nuttig meer vind wil niet zeggen dat anderen er niets meer aan hebben, anders konden we heel M-F wel sluiten ;)
Nee, niet heel M-F sluiten! Er zijn wel een aantal topic die ik nuttig vind... Gewoon eerst even mijn mening vragen.... :+




Maar even "on-topic" (of eigenlijk juist off-topic, maar gericht op het wel/niet zinnig zijn van de reactie):
In het kader van "je fouten durven toegeven: Met de uitleg van darwinist over het hoe&waarom, blijkt dat hij inderdaad er goed over nagedacht heeft, voordat hij het plaatste, conform mijn eerste quote met het "stappenplan alvorens te reageren". Ik ben dan ook wat te snel geweest met mijn beoordeling, en heb die te veel laten leiden door het feit dat het topic bijna een jaar oud is. darwinist voegt inderdaad inhoudelijks iets toe, wat voor mensen die de zoekfunctie gebruiken, zinnig kan zijn.


Ik hoop alleen dat dit niet uitnodigd om weer de discussie over verboden/gedoogd/toegestaan op te pakken, dan zit ik weer te schuimbekken van frustratie... :X

darwinist: Mijn excuses.

En weer over tot de orde van de dag! ;)
 
Bij een stoplicht met twee rijbanen voor rechtdoor mag je neem ik aan gewoon tussen de banen door naar voren rijden, is eigenlijk gewoon filerijden. ;)
 
Iemand bekend met deze uitspraak? Hierin staat dat het dus het volgende:

Dat de bestuurder van de motorfiets, door verdachte of het langzaam rijdend verkeer op de doorgaande rijbaan van de [Rijksweg 1] in te halen, heeft gehandeld in strijd met enige regel of verplichting voortvloeiende uit het RVV 1990, ontslaat verdachte niet van zijn verplichting de in redelijkheid van hem te eisen zorgvuldigheid te betrachten voordat hij een bijzondere manoeuvre als bedoeld in artikel 54 RVV 1990 inzet.
Naar het oordeel van het hof is verdachte in die zorgvuldigheid te kort geschoten.

Rechtspraak.nl - Zoeken in uitspraken

Volgens mij zit het hof hier dus mis...Overigens vraag ik me af of in dat stukje tekst niet de overwegingen van de raadsman (zie de paragrafen daarboven) worden herhaald en het hof deze argumenten onderuit haalt. Dit bij nader inzien :P
 
Laatst bewerkt:
Iemand bekend met deze uitspraak? Hierin staat dat het dus het volgende:http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BB5176&u_ljn=BB5176

Volgens mij zit het hof hier dus mis...Overigens vraag ik me af of in dat stukje tekst niet de overwegingen van de raadsman (zie de paragrafen daarboven) worden herhaald en het hof deze argumenten onderuit haalt. Dit bij nader inzien :P


Nee, ging hierbij om een motorrijder die tussen een auto op een invoegstrook en de rij auto's op de rechterbaan van de snelweg doorreed, valt niet onder file rijden dus, en dus in strijd met RVV 1990.
 
Het kan dus nooit zo zijn dat het gedoogde toegestaan, of het toegestane gedoogd wordt... dáár zit hem de kneep *D

Ineens... wordt het me duidelijk :+
 
Daar zou het gemiddelde kanskaartloze HvH hoolikind niet blij van worden _O-

En ik heb een t#^*shekel aan stropdassen B|

Dat gaat hem niet worden vrees ik :+
 
Het kan dus nooit zo zijn dat het gedoogde toegestaan, of het toegestane gedoogd wordt... dáár zit hem de kneep *D

Ineens... wordt het me duidelijk :+
Iets wat gedoogd wordt kan men wel toestaan... Simpelweg het verbod (dat niet actief gehandhaafd wordt) schrappen.

Het toegestane gedogen is wat vreemder... Dan ga je iets dat mag, verbieden, om vervolgens het verbod niet te handhaven... Da's enigszins vreemd om te doen... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan