Ik heb sinds lange tijd weer de tijd om wat aan de motoren te doen maar heb een paar kleine probleempjes.
Als eerste de CBR 600 F.
Onlangs de vorkolie vervangen en alles zag er goed uit.
Hup de pootjes weer in elkaar en de vering afstellen.
De linkerpoot tikt als ik de veerweg instel, bij elke klokronde geeft die een tikje, dit is niet zo bij de rechterpoot.
Ik vraag me af of dit normaal is aangezien ik zelf nogal snel denk dat er iets kapot is als ik een raar geluidje hoor.
Dan de R6.
Er waren accuproblemen.
Nieuwe yuasa accu erin en daarna starte die niet. Bleek problemen te zijn met het alarm. Dit alarm is er door de garage uit gehaald en toe deed die het weer.
Alleen nu echter kan ik de motor 10x starten en dan is de accu leeg.
(er is onlangs wel xenon ingebouwd).
Ik kan de accu dan weer laden en dan doet die het plus minus 10x weer
ik rij er gewoon lange stukken mee maar ik heb het idee dat die niet bij laad.
iemand enig idee wat er kapot is en wat en hoe ik het moet doormeten?
Dan is er nog een probleempje met de koppeling denk ik.
wou de ketting laatst smeren en de motor op een achterbok.
In de een met de koppeling in maar het achterwiel ging flink draaien en er stond meer kracht op dan dat ik met de voet kon tegen houden.
heb hem al versteld zodat de koppeling eerder aangrijpt maar dat lijkt niet te werken.
bovendie trok ik hem laatst ff flink door in de twee en opeens vlogen de toeren omhoog alsof de koppeling in was getrokken maar dat was niet zo.
later heb ik nog een paar maal doorgetrokken maar snelheid en toerental lopen gelijk op.
iemand ideetjes/oplossingen/antwoord op deze kleine vraagjes?
Als eerste de CBR 600 F.
Onlangs de vorkolie vervangen en alles zag er goed uit.
Hup de pootjes weer in elkaar en de vering afstellen.
De linkerpoot tikt als ik de veerweg instel, bij elke klokronde geeft die een tikje, dit is niet zo bij de rechterpoot.
Ik vraag me af of dit normaal is aangezien ik zelf nogal snel denk dat er iets kapot is als ik een raar geluidje hoor.
Dan de R6.
Er waren accuproblemen.
Nieuwe yuasa accu erin en daarna starte die niet. Bleek problemen te zijn met het alarm. Dit alarm is er door de garage uit gehaald en toe deed die het weer.
Alleen nu echter kan ik de motor 10x starten en dan is de accu leeg.
(er is onlangs wel xenon ingebouwd).
Ik kan de accu dan weer laden en dan doet die het plus minus 10x weer
ik rij er gewoon lange stukken mee maar ik heb het idee dat die niet bij laad.
iemand enig idee wat er kapot is en wat en hoe ik het moet doormeten?
Dan is er nog een probleempje met de koppeling denk ik.
wou de ketting laatst smeren en de motor op een achterbok.
In de een met de koppeling in maar het achterwiel ging flink draaien en er stond meer kracht op dan dat ik met de voet kon tegen houden.
heb hem al versteld zodat de koppeling eerder aangrijpt maar dat lijkt niet te werken.
bovendie trok ik hem laatst ff flink door in de twee en opeens vlogen de toeren omhoog alsof de koppeling in was getrokken maar dat was niet zo.
later heb ik nog een paar maal doorgetrokken maar snelheid en toerental lopen gelijk op.
iemand ideetjes/oplossingen/antwoord op deze kleine vraagjes?