paar vraagjes over fzr 600 '89 streetfighter

yamyyamy

MF'er
31 mei 2009
143
0
marknesse
Ik heb een yamaha fzr 600 uit 89 gekocht en wil hier een streetfighter van maken.
nu heb ik een paar vraagjes, wie kan me helpen?

* Ik wil er graag een andere tank op (er zit er nu een op met plastic kap) maar van
welke type en bouwjaar passen erop?

* Als ik er een fzr 750 achterbrug in zet (men zegt dat dit bijna 1 op 1 past) hoe zit
het dan met mn velg, past die ouder er dan nog in of moet ik een nieuwe velg
aanschaffen?

* Wie heeft er nog een paar tips?
 
Je kunt beter 1 topic maken over je motor en daar al je vragen in zetten, anders moet je voor elke nieuwe vraag een nieuw topic aanmaken! :Y
 
haha, ik ga wel ff meelezen met jouw topic dan...

kep ook een 89 fzr600 gefighter... alleen het rijwielgedeelte heb ik nog niet aangepakt....
3152_1051292652473_1530457464_30143759_4152051_n.jpg


ik weet dat er een andere tank op KAN, zelfs eentje met brandstofmeter... maar welke ben ik ook nog niet achter....

veel suc6 met bouwen zou ik zeggen en laat weten wat past :D
 
wie weet of ik de beugels onder het motorblok weg kan halen, of is ie dan de stevigheid kwijt? het motorblok zit aan weerszijden maar op 1 plaats vast aan deze beugel.

en ik wil een andere tank erop (niet zo'n lelijk plastic ding) maar heeft iemand een idee waar ik dan de luchtfilters heen kan plaatsen? of heb ik genoeg ruimte als ik er een fzr600r tank op doe?
 
Laatst bewerkt:
wie weet of ik de beugels onder het motorblok weg kan halen, of is ie dan de stevigheid kwijt? het motorblok zit aan weerszijden maar op 1 plaats vast aan deze beugel.

en ik wil een andere tank erop (niet zo'n lelijk plastic ding) maar heeft iemand een idee waar ik dan de luchtfilters heen kan plaatsen? of heb ik genoeg ruimte als ik er een fzr600r tank op doe?

Als het blok niet bij de kop vast zit niet doen,ga er van uit dat een blok minimaal op 3 plaatsen moet vast zitten. :Y
Wat tank betreft zou ik effe vragen op het fzr forum.Zijn zeker lelijke plastic dingen.Paar jaar terug een fzr400 omgebouwd en de tank er ook afgeflikkert.(Andere tank voor gemaakt met een doorkijk naar de 4 losse k/n filters.)
Succes! :W
 
Inderdaad even op het FZR-forum neuzen.
Het is best veel omgebouwde fiets dus er zal wel wat voor te vinden zijn.

Als je er een andere achterbrug in zet zou ik ook zeker een ander achterwiel monteren.
Er zit standaard een 18 inch wiel in dat ook nog eens flink smal is.
Een 17 inch erin zetten met een lekker dikke band staat een stuk beter.

Een fzr heeft wel een vast subframe dus moet je gaan zagen in je originele frame om een andere kont erop te bouwen. Ik heb nog een '89 frame staan met kenteken maar ook met een verbogen achterframe, Mocht je dus de boel willen ombouwen kun je deze voor 25e van me kopen zodat je je eigen frame kan verkopen voor een betere prijs.

De onderste framebuizen kun je niet weg laten. Ze ondersteunen het motorblok en er hangen een hoop andere zaken aan (oliekoeler, radiateur, standaard) dus zonder deze jongens bestaat er een kans dat je ineens je blokje verliest of de andere ophangpunten scheurt.

succes met verbouwen!

groeten paul
 
Terug
Bovenaan Onderaan