Paar vraagjes over m`n R1 2000

RempageR1

Die hard MF'er
22 sep 2003
819
87
Zuid-Holland
Haloa,

Sinds een half jaar heb ik een R1 en ik rijdt hier met veel plezier op, alleen heb ik een paar vraagjes.

Hij heeft nu 25000 KM gelopen en de vorige eigenaar heeft hem een keer laten omvallen. Sinds dien zit er een leovinci uitlaat onder. Ik weet niet of het daar door komt maar onder de 80/90, zonder op te trekken loopt hij niet lekker, hij loopt een beetje te pruttelen. Zal dit komen door die andere uitlaat, eronder gezet door een motoport filiaal zonder vermogensbank, moeten mijn carbs gesynchoniseerd worden of is het iets anders? Luchtfilter is nog goed en de bougies zijn nieuw.

Ook heb ik er een LSL stuudemper op gezet, wie heeft er ook een en wat is jullie optimale instelling?

Ook kan ik mijn voorem hendel zelfs in de zwaarste stand nog tot m`n stuur intrekken, ik denk zelf dat dit komt doordat er oude remvloeistof in zit. Die vervangen of zal het wat anders zijn? De motor heeft nog geen stalen leidingen.
 
Haloa,

Sinds een half jaar heb ik een R1 en ik rijdt hier met veel plezier op, alleen heb ik een paar vraagjes.

Hij heeft nu 25000 KM gelopen en de vorige eigenaar heeft hem een keer laten omvallen. Sinds dien zit er een leovinci uitlaat onder. Ik weet niet of het daar door komt maar onder de 80/90, zonder op te trekken loopt hij niet lekker, hij loopt een beetje te pruttelen. Zal dit komen door die andere uitlaat, eronder gezet door een motoport filiaal zonder vermogensbank, moeten mijn carbs gesynchoniseerd worden of is het iets anders? Luchtfilter is nog goed en de bougies zijn nieuw.

Ook heb ik er een LSL stuudemper op gezet, wie heeft er ook een en wat is jullie optimale instelling?

Ook kan ik mijn voorem hendel zelfs in de zwaarste stand nog tot m`n stuur intrekken, ik denk zelf dat dit komt doordat er oude remvloeistof in zit. Die vervangen of zal het wat anders zijn? De motor heeft nog geen stalen leidingen.

Motor idd af laten stellen, zal wel te rijk staan nu er een open demper onder zit.

Ik heb een WP stuurdemper dus van LSL weet ik de standen niet, geloof dat een LSL 6 standen heeft? beetje uitproberen..

En dat van die remmen, nieuwe vloeistof erin en goed ontluchten, dan moet 't al stukken beter zijn.
suc6
 
Motor idd af laten stellen, zal wel te rijk staan nu er een open demper onder zit.

Ik heb een WP stuurdemper dus van LSL weet ik de standen niet, geloof dat een LSL 6 standen heeft? beetje uitproberen..

En dat van die remmen, nieuwe vloeistof erin en goed ontluchten, dan moet 't al stukken beter zijn.
suc6

Euhm te rijk, minder tegendruk dus meer flow maar dezelfde hoeveelheid benzine, en dan word het mengsel volgens mijn logische redenatie armer.
 
carbs laten afstellen op bank, eigenlijk meteen met een dynokitje
ik heb ook een lsl, perfect, stand afhankelijk van wegdek en rijstijl, maar meestal op stand 3 ,4 of 5.
remmen: remvloeistof vervangen kan al een hoop schelen, en stalen leidingen is nooit verkeerd.
 
Ik had ook een beetje beredeneerd dat m`n motor te arm stong (race-uitlaten ervaring van brommertjes)

Bestaat een dyno-kit alleen uit sproeiers of krijg je er nog meer bij? Hoeveel vermogens winst zal je hebben? En hoeveel kost het? Ik heb iets van 200 pond gelezen, ik kan dus zeggen dat het zo`n 200 euro kost?
 
Voor wat betreft de voorrem...Je kan eens proberen om hem een nacht weg te zetten met een ingetrokken rem-handle. (handle volledig inknijpen en vastzetten met een touwtje of iets dergelijks) Hierdoor wordt hij vaak een stuk "harder" en kan je hem minder ver inknijpen. Kan je altijd even proberen, het kost tenslotte niets.

Als dit niet werkt kan je de remvloeistof alsnog vervangen en hetzelfde truukje toepassen.

grt. Petertje
 
Terug
Bovenaan Onderaan