Paar vraagjes overLeerplek gezocht (BBL)

michaeeel

Rookie
30 nov 2011
27
16
Waardenburg
Hallo mensen,

Ik ben hier nieuw op het forum dus als ik iets verkeerds doe dan hoor ik het wel. :)

Mijn bedoeling is eigenlijk om aan een motorfietstechnicus opleiding wil beginnen in februari, maar ik kan geen Leerplek vinden. Heb al heel wat zaken afgebeld maar zonder succes. Nu heb ik een paar vragen:

- Kan ik in deze tijd (winter) nog wel een Leerplek vinden of is dat bijna niet te doen. Want iemand aan de telefoon vertelde ook dat je beste in voorjaar kan zoeken en bij grotere bedrijven? is dat zo?
- Weten jullie misschien nog bedrijven die mensen zoeken?
- Is deze branche niet veel te klein om er in te stappen? Want lees wel veel dat ze autotechnicus mensen zoeken i.p.v. motorfiesttechnicus

Alvast bedankt ! ;)
 
Laatst bewerkt:
Hee!

Bedankt voor de site :) Ojaa mij maak niet veel uit of de motorzaak dichtbij of ver weg is. Want wil toch op kamers ;)

gr
 
Hallo mensen,

Ik ben hier nieuw op het forum dus als ik iets verkeerds doe dan hoor ik het wel. :)

Mijn bedoeling is eigenlijk om aan een motorfietstechnicus opleiding wil beginnen in februari, maar ik kan geen Leerplek vinden. Heb al heel wat zaken afgebeld maar zonder succes. Nu heb ik een paar vragen:

- Kan ik in deze tijd (winter) nog wel een Leerplek vinden of is dat bijna niet te doen. Want iemand aan de telefoon vertelde ook dat je beste in voorjaar kan zoeken en bij grotere bedrijven? is dat zo?
- Weten jullie misschien nog bedrijven die mensen zoeken?
- Is deze branche niet veel te klein om er in te stappen? Want lees wel veel dat ze autotechnicus mensen zoeken i.p.v. motorfiesttechnicus

Alvast bedankt ! ;)



Denk dat er veel verschil zit in het zoeken van een leerplek of een werkplek, ik krijg wel eens sollicitanten en die komen alleen om het vak te leren en ze vragen nog een salaris met onkosten vergoeding waar je U tegen zegt.
Dus een leerplek om te leren en geen salaris zal makkelijker zijn dan een werkplek met salaris en dan op kosten van je werkgeven het vak leren om dan zwaai zwaai te zeggen en dan bij de conculega gaan werken.
 
Simako en motoport willen nog wel eens leerlingen aannemen.

Edit: roadrunner in Velp kun je ook proberen.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat er veel verschil zit in het zoeken van een leerplek of een werkplek, ik krijg wel eens sollicitanten en die komen alleen om het vak te leren en ze vragen nog een salaris met onkosten vergoeding waar je U tegen zegt.
Dus een leerplek om te leren en geen salaris zal makkelijker zijn dan een werkplek met salaris en dan op kosten van je werkgeven het vak leren om dan zwaai zwaai te zeggen en dan bij de conculega gaan werken.
En langsgaan in plaats van bellen, schoenen poetsen, scheren, CV netjes uitprinten, goeie motivatie hebben wil ook nog wel eens werken.
 
Ik heb zelf gemerkt dat zelfs met het papiertje je in deze tijd moeilijk aan de bak komt als monteur in de motorfietsen. Daar alle zaken het zwaar hebben is er gewoon geen geld. Ik hoor er van meer dat ze geen plek kunnen fietsen, persoonlijk denk ik dat er nu en in de nabije toekomst gewoon geen werk is in de motorfietsen, behalve als je freelanced zoals ik en zelfs daarin wordt het steeds stiller..
 
Tjah, dit is een rot periode voor Bbl, maar hoort dat niet aan het begin van het schooljaar te beginnen? :)

Tjah, ik die bol en moet nu 5 weken stage doen bij een bedrijf in't groen. ook handig in de kerstdagen :+
 
En langsgaan in plaats van bellen, schoenen poetsen, scheren, CV netjes uitprinten, goeie motivatie hebben wil ook nog wel eens werken.

Inderdaad een hele belangrijke.
Laat jezelf zien, via telefoon is meestal bij voorbaat al nee.
Als jij het in je hebt straal je dat vaak uit of merken ze dat snel genoeg als jullie even praten.

en vergeet niet, de aanhouder wint :Y
 
Oh ja, en bij mijn motorzaak kwam op een gegeven moment een jochie met z'n brommer aanzetten.

"Knutsel je een beetje aan je eigen brommer?"
"Nee, dat laat ik door de dealer doen, ik ben bang dat ik wat stukmaak" -O-
_O-
 
Tjah, dit is een rot periode voor Bbl, maar hoort dat niet aan het begin van het schooljaar te beginnen? :)

Tjah, ik die bol en moet nu 5 weken stage doen bij een bedrijf in't groen. ook handig in de kerstdagen :+

BBL start 2 x per jaar, oktober en februari.
 
Terug
Bovenaan Onderaan