Paar vragen bouw cafe-racer

Basjecross

Die hard MF'er
17 okt 2003
591
0
Hoogstraten Belgie
Hallo,

sinds ik hier een topic gepost: Wat voor moto als cafe-racer?, heb ik een hoop reacties gekregen. Ik heb nu dus besloten om er daadwerkelijk mee te beginnen. Ik denk dat de motor toch een honda cb zal worden. Die zijn er nog genoeg en de meeste mensen op MF werken met een Japanner. Maar nu had ik daar een paar vragen over:

- Tank: hoe maak je die zo lang en vierkant of is dat een andere tank?
- Kontje: polyester of kant en klaar te koop?
- Onderdelen: Standaard ofvervangen, vork, remmen, lampen enz.

Misschien wat stomme vragen voor een tweewielermonteur, maar zulke objecten doen wij nooit, alleen onderdelen vervangen, met pc afstellen, maar niet zulk handwerk.

Alvast bedankt voor de reacties.

Basjecross
 
De tank en racezitje kan je allemaal zo kopen(ruig polyester), maar je kan ook zelf een mal maken voor een racezitje en aan de gang gaan met glasvezel en wat creativiteit.

Voor wat betreft verlichting, voorvork enz kan je ook weer je fanatsie de vrije loop laten gaan. Met als beperking je budget. Maak je fiets zoals jij hem mooi vindt :)
 
waar een chopper of rijdend kermistuig à la Goldwing / Harley het moet hebben van 'optische tuning' (het woord alleen al), is een café-racer eigenlijk een gemodificeerde straatfiets met race-onderdelen, over het algemeen net zoveel als de eigenaar zich kan permitteren. Dat betekent in vele gevallen aanpassingen aan het rijwiel en het blok.

Rijwiel: velgen, remmen, vering, frame-braces... alles wat er niet ophoort om het nét straat-gerechtigd te houden gaat er onherroepelijk af. Weight is the enemy :+

Blok: minstens een béétje opkietelen. kelkjes of K&N, koppie flowen, megafoontjes, snelle nokkenas. Extraatjes zijn big-bores en hoge compressie zuigers, aanpassingen aan de kleppen en verbrandingskamer... Tip: maak een snel blok betrouwbaar, niet een betrouwbaar blok snel :+

Ik zeg niks over poly bodywork, spuiten en lakken, polijsten, clipons, rearsets, snelgas, andere tellers etcetera...

Budget is meestal de beperking, niet de technische mogelijkheden. Je zit gauw aan een 2.500 euro, als ik effe mijn eigen lijstje erbij neem.
 
In principe gewoon alles van de brommer afslopen wat niet nodig is. Je wilt 'em zo licht mogelijk maken. Dan moeten er megafoon, megaton/tron einddempers op (das dus vervangen).
Het zitje moet race worden, mono of duo, maakt niet uit.
Verder zou je je luchtfilters nog door open filters kunnen vervangen en je steppies door backward controls. Ik denk dat je dan het meeste hebt vervangen om er een std cafe-racer look van te maken.
 
Psies,het bouwen van een caféracer is voor het leeuwendeel terug te brengen op "hakkuh en zaguh" ;)
Geheel eigen smaak,vooral niet luisteren naar "de kenners",lekker doen wat jezelf leuk en mooi vindt en genieten van het hele proces.
Succes!
 
Psies,het bouwen van een caféracer is voor het leeuwendeel terug te brengen op "hakkuh en zaguh" ;)
Geheel eigen smaak,vooral niet luisteren naar "de kenners",lekker doen wat jezelf leuk en mooi vindt en genieten van het hele proces.
Succes!
Dat vind ik ook Doen wat je zelf mooi en leuk vind
 
Okee, bedankt voor jullie reacties. Ik heb ondertussen een cb 400 gekocht, moet hem zaterdag a.s. ophalen en dan zullen we langzaam aan eens gaan beginnen. Ik weet nog niet eens hoe hij er uit ziet, door de telefoon gekocht. Ik ga jullie op de hoogte houden met pics, wat er precies gaat gebeuren. En tips blijven welkom!!!!
 
Niets, ik gaf 'em alleen een tip. Ik kijk altijd over mijn schouder als ik inhaal, dan kan ik zien hoe hard ik bij je wegrij ;)
 
Yeah right,jij hangt veel te graag achter mij in het volle geluidsspectrum van mijn triple... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan