paar vragen ivm 125cc

Hey mensen ik ben Timmy en ben hier nieuw. ik heb een paar vragen over een 125cc, namelijk als je geen enkel rijbewijs hebt welk rijbewijs dat je dan nodig hebt voor 125cc en of je dan een onder 11kw moet hebben of ene onder de 25kw en weten jullie soms hoeveel verzekering dat je moet betalen?
 
Misschien makkelijk om te zeggen dat je in Belgie woont.

[me]Nightbat® zat een heel verhaal te typen over Nederlandse regelgeving totdat hij zich afvroeg hoe je op dat 11Kw kwam[/me]
 
11 kw is A3 rijbewijs normaal
25kw is gewoon moto rijbewijs voordat je 21 bent
dus 125cc zal met 2-takt op 25kw komen en 4-takt 11kw

wat de verzekering betreft, deze kan in belgie redelijk duur worden als de moto je enige vervoermiddel is, 500 euro??
gewoon inschrijven op je ouders hun naam, dan is het een heel stuk minder, 160 euro voor een 250cc, dus nog minder voor een 125
 
Verzekering is voor mij +-250 euro/maand bij Ethias.
Zonder diefstal, maar wel met assistance.

Is dus een 400cc met 25kw, de motor staat op mijn naam en het is mijn enigste vervoer.
 
Laatst bewerkt:
timmahhhhyyyyy???

timmy.jpg




|(
 
bedankt voor jullie tips en ja ik had een fout getypt in het topic maar ik wist niet hoe ik het kon wijzigen. Ik heb nu toch een aprilia rs 125 gekocht 22kw versie ma soms lees ik dat er nog een zwaardere bestaat, is dat zo?

rs250, leuk machientje, maar als beginner zou ik er niet opkruipen :p
heftig spul ;)
 
rs250, leuk machientje, maar als beginner zou ik er niet opkruipen :p
heftig spul ;)

wat een bullshit, een rs250 is een perfecte beginnersfiets. net zoals een 4t 400cc. Ik verklaar ook iedereen voor gek die direct op een r1 stapt, maar je kan overdrijven. straks moet je nog op een cbr125 gaan beginnen B|
 
Verzekering is voor mij +-250 euro/maand bij Ethias.
Zonder diefstal, maar wel met assistance.

Is dus een 400cc met 25kw, de motor staat op mijn naam en het is mijn enigste vervoer.

Je zal toch 250e per jaar bedoelen !!?? Aangezien ik moeilijk kan geloven dat je 3000e per jaar aan verzekering van juist je motor uitgeeft |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan