Paar vragen omtrent een KTM 520 EXC Racing

atx

MF'er
7 aug 2002
102
0
deurne, Noordbrabant
114853731097402325765.jpg


Deze motor staat te koop voor 3450,- euro.

Het is een KTM 520 EXC Racing uit 2000, km stand nog niet bekend bij mij.

Nu mijn vragen:
1. Wat verbruikt zo'n ding?
2. Om de hoeveel km moet hij een onderhoudsbeurt, wat kost dat dan?
3. Wat weet je over dit model KTM te vertellen?


thx voor je reply!
 
Laatst bewerkt:
Hoi atx,

Ik rij zelf met 525MXC van 2004 omgebouwd naar SM maar dat is zo goed als het zelfde motorblok dus hier mijn bevindingen:

1. Verbruik ongeveer 1:15

2. Dit is eigenlijk een competitie motor dus verwacht geen onderhoudsinterval van 10000 km. In m'n handleiding spreken ze over een onderhoudsinterval van 3 uur wat voor straatgebruik natuurlijk bijzonder kort is, maar ik doe het zelf afhankelijk van het gebruik om de 500 tot 1000 km.
Kosten: 2 oliefilters a €6,- en 1,5 liter olie a €15,-/liter.

3. Wat wil je weten? Ik ken die motor niet maar als er al wat uren op staan doe je er (denk ik) verstandig aan om distributieketting, nokkenaslagers en zuiger te vervangen om te voorkomen dat je brokken gaat draaien.
Om er mee te rijden vind ik het zelf een geweldige lichte wendbare fiets om veel plezier mee te beleven!!
:}
 
Thx!
Onderhoudt komt dus toch best vaak om de deur kijken.. Als je die interval vergelijkt met een Husqvarna TE 610 uit 2000, is de Husky dan in het voordeel?

000082D14456484C4DE9.jpg
 
Thx!
Onderhoudt komt dus toch best vaak om de deur kijken.. Als je die interval vergelijkt met een Husqvarna TE 610 uit 2000, is de Husky dan in het voordeel?

(Afbeelding)

Dat weet ik niet, want ik heb geen ervaring met Husky. Maar dat olie verversen en filters vervangen stelt op zich niet zo veel voor, op 15 minuten is het gepiept. Ik vind het belangrijker dat de zaak heel blijft, en ik heb zo links en rechts wel gehoord dat dat bij een Husky wel eens vaker te wensen over laat.(kan ook een fabeltje zijn want er wordt zoveel gezegt).Bij KTM weet ik wel dat er een duidelijk verschil zit tussen de racing motorblokken(520 en 525) en de LC4 motorblokken(625, 640, 660, duke enz..). De LC4 blokken zijn wat zwaarder geconstrueerd en zullen normaalgezien wat langer mee moeten kunnen, onderhoudsinterval voor een LC4 is normaal 2500km dacht ik. De racing motorblokken wegen veel minder en zijn een stuk kleiner en trillen ook een stuk minder :) dan de LC4's.
 
En 2890,- is de vraagprijs van die Husky bij de dealer. Hoeveel kan daar nog vanaf als ik geen inruil heb (volgens jullie dan..)?

thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan