paar vragen over spuitwerk.

Civciv

Rookie
17 jan 2011
17
0
Dag Allen..

Ik heb afgelopen zomer een Kawasaki Z750 van 2006 ( oud model) aangeschaft, de gekocht met minimale glij schade.. heb een paar vragen vast wel iemand die me een beetje op weg kan helpen..

1. kleur van de kawa is Ebony zwart.. kappen liggen nu bij de spuiter en word volgende week gespoten.. de spuiter geeft aan dat hij een Ebony zwart van Audi gaat gebruiken.

- is er een kleur verschil tussen Ebony zwart van Audi en kawasaki ?

- Ebony zwart is geen metallic kleur.. mocht ik de kawa in gewoon standaard zwart metallic late spuiten word die er dan er mooier op ? levert dit dan problemen op bij de verkoop ?

2. Koppeling deksel is ook minimaal bekrast stel eigenlijk weinig voor maar goed wil deze ook weer in orde hebben. heeft iemand de kleur code hiervan ? of weet iemand hoe ik hieraan kan komen?

3. heb led knippers aangeschaft.

- moet de rele vervangen worden ?

Bedankt alvast :j
 
Toch raar dat ik in de motorkleurwaaier bij sommige Kawasaki kleuren toch echt kleurcode's zie staan. O-) (en dan bedoel ik niet de receptcodes van het lakmerk)

"Ik heb schade aan mijn Kawasaki, kunt u mij het kleurnummer geven?

Kawasaki werkt niet met kleurnummers maar met een kleurbenaming. Bijvoorbeeld “Lime Green”. Vraag uw dealer om de juiste kleurbenaming als u verf nodig heeft."
 
"Ik heb schade aan mijn Kawasaki, kunt u mij het kleurnummer geven?

Kawasaki werkt niet met kleurnummers maar met een kleurbenaming. Bijvoorbeeld “Lime Green”. Vraag uw dealer om de juiste kleurbenaming als u verf nodig heeft."
En van Lime green zijn er zeker 5 verschillende.
En toch staan er bij sommige Kawa kleuren Kawa nummers (niet allemaal).
Maar goed, ik zal het fout hebben :W
 
En van Lime green zijn er zeker 5 verschillende.
En toch staan er bij sommige Kawa kleuren Kawa nummers (niet allemaal).
Maar goed, ik zal het fout hebben :W

Tja ik denk dat jij het fout hebt aangezien de citatie letterlijk van Kawasaki zelf is. (http://www.kawasaki.nl/content.asp?Id=B63902222D#1) Tuurlijk zal er in de markt dan gewerkt worden kleurcodes maar als Kawasaki zelf stelt niet met codes te werken dan is er toch geen officiele kleurcode. Misschien accepteerd de markt een bepaalde code als vervanging van de naam. Maar blijft gewoon staan dat Kawasaki (volgens hun zelf) niet met kleurcodes werken.
 
Tja ik denk dat jij het fout hebt aangezien de citatie letterlijk van Kawasaki zelf is. (http://www.kawasaki.nl/content.asp?Id=B63902222D#1) Tuurlijk zal er in de markt dan gewerkt worden kleurcodes maar als Kawasaki zelf stelt niet met codes te werken dan is er toch geen officiele kleurcode. Misschien accepteerd de markt een bepaalde code als vervanging van de naam. Maar blijft gewoon staan dat Kawasaki (volgens hun zelf) niet met kleurcodes werken.
Goed jij zal het beter weten :W
 
Goed jij zal het beter weten :W

Niet ik hoor, ik doe gewoon aan lezen + kopiëren plakken. Ik denk toch echt wel dat Kawasaki beter weet of Kawasaki kleurcodes gebruikt dan andere bedrijven en/of mensen. Staat toch gewoon op hun eigen site geen fansite ofzo. Dan kan je er toch niet omheen dat ze geen kleurcodes gebruiken, of zouden ze bewust klanten voorliegen :+

Komt trouwens overeen met mijn eigen dealer die mijn tank liet spuiten, kleurcode bestond niet enkel de naam. Probleem is echter dat de spuiter waar zij zaken meededen een kleurcode nodig had en dus zelf het spectrum moest opmeten.
 
Laatst bewerkt:
Niet ik hoor, ik doe gewoon aan lezen + kopiëren plakken. Ik denk toch echt wel dat Kawasaki beter weet of Kawasaki kleurcodes gebruikt dan andere bedrijven en/of mensen. Staat toch gewoon op hun eigen site geen fansite ofzo. Dan kan je er toch niet omheen dat ze geen kleurcodes gebruiken, of zouden ze bewust klanten voorliegen :+

Komt trouwens overeen met mijn eigen dealer die mijn tank liet spuiten, kleurcode bestond niet enkel de naam. Probleem is echter dat de spuiter waar zij zaken meededen een kleurcode nodig had en dus zelf het spectrum moest opmeten.
Zeg toch dat je gelijk heb :W
Dealers weten alles en zijn heilig en een importeur hetzelfde.
 
Zeg toch dat je gelijk heb :W
Dealers weten alles en zijn heilig en een importeur hetzelfde.

Tja als Kawasaki nou geïmporteerd word door een andere organisatie dan kan je daar nog een punt hebben, maar het is gewoon Kawasaki zelf (geregistreerd als N.V. hier in Nederland) die de fietsen naar Nederland haalt. Dus ja een fabrikant weet natuurlijk wel alles van zijn fiets. Of wil jij gaan beweren dat fabriek geen idee heeft wat zij doet?

Heb ook nog voor je op kawasaki-motorcycle.jp voor je gekeken maar mijn Japans is een beetje roestig geworden.

Nogmaals het kan zeker wel dat er voor een bepaalde kleur een kleurcode ergens weergeven staat en als algemeen geaccepteerd is maar blijft gewoon een feit dat het geen officiële kleurcode is aangezien die überhaupt niet bestaan.

Kortom ik zeg dus niet dat ik gelijk heb of jij ongelijk want jij zal waarschijnlijk (gezien je weerwoord) werken met kleurcodes voor Kawasaki machines maar blijft gewoon een feit dat die niet van Kawa zelf komen.
 
Laatst bewerkt:
Tja als Kawasaki nou geïmporteerd word door een andere organisatie dan kan je daar nog een punt hebben, maar het is gewoon Kawasaki zelf (geregistreerd als N.V. hier in Nederland) die de fietsen naar Nederland haalt. Dus ja een fabrikant weet natuurlijk wel alles van zijn fiets. Of wil jij gaan beweren dat fabriek geen idee heeft wat zij doet?

Heb ook nog voor je op kawasaki-motorcycle.jp voor je gekeken maar mijn Japans is een beetje roestig geworden.

Nogmaals het kan zeker wel dat er voor een bepaalde kleur een kleurcode ergens weergeven staat en als algemeen geaccepteerd is maar blijft gewoon een feit dat het geen officiële kleurcode is aangezien die überhaupt niet bestaan.

Kortom ik zeg dus niet dat ik gelijk heb of jij ongelijk want jij zal waarschijnlijk (gezien je weerwoord) werken met kleurcodes voor Kawasaki machines maar blijft gewoon een feit dat die niet van Kawa zelf komen.
Beste Freakie, in tegenstelling tot jouw heb ik er geen studie van gemaakt, maar met alle plezier wil ik je nog wat bagage meegeven. Japarts betrekt zijn lak al heel lang van het Duitse R-H. Laten we er dan maar van uit gaan dat ze dusdanig grundlich te werk zijn gegaan dat ze aan een kleurbenaming alleen niet genoeg hadden en er willekeurig een nummer bij gekozen hebben. Zo is bijv. de Metallic Diabolo Black voor de ZZR1400 17H geworden. Maar ook bij R-M, Glasurit, PPG, ColorRite etc. N.B ColorRite is Amerikaans..

Tot voor enkele jaren geleden maakte mijn lakleverancier motorkleuren voor Kawasaki Ned. in spuitbus en lakstift. Hiervoor hadden ze in geval van moeilijk te reproduceren kleuren de beschikking over originele kleurstalen van Kawasaki waarin de kleuropbouw zichtbaar was. Het ging dan voornamelijk om meerlaagse kleuren. En je raadt het al, sommige kleuren hadden naast een benaming ook een kleurnummer.
Succes met je studie.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan