paar vragen over spuitwerk.

Civciv

Rookie
17 jan 2011
17
0
Dag Allen..

Ik heb afgelopen zomer een Kawasaki Z750 van 2006 ( oud model) aangeschaft, de gekocht met minimale glij schade.. heb een paar vragen vast wel iemand die me een beetje op weg kan helpen..

1. kleur van de kawa is Ebony zwart.. kappen liggen nu bij de spuiter en word volgende week gespoten.. de spuiter geeft aan dat hij een Ebony zwart van Audi gaat gebruiken.

- is er een kleur verschil tussen Ebony zwart van Audi en kawasaki ?

- Ebony zwart is geen metallic kleur.. mocht ik de kawa in gewoon standaard zwart metallic late spuiten word die er dan er mooier op ? levert dit dan problemen op bij de verkoop ?

2. Koppeling deksel is ook minimaal bekrast stel eigenlijk weinig voor maar goed wil deze ook weer in orde hebben. heeft iemand de kleur code hiervan ? of weet iemand hoe ik hieraan kan komen?

3. heb led knippers aangeschaft.

- moet de rele vervangen worden ?

Bedankt alvast :j
 
jij hebt het over de ongemengde basis pigment 'zwart'. welke zelden gespoten word..wordt 9 van de 10 keer gemengd.
ericpeggy heft geen gelijk dat zwart zwart is (er zijn ik weet niet hoeveel tinten zwart) maar de tint diepzwart (in veel mengsystemen 1 pot in het mengrek) wordt regelmatig puur gebruikt dus ook jij zit er naast ;)
Mercedes 040 is oa. puur de mengkleur diepzwart (bij mijn lakmerk) en zo ken ik er nog wel meer.
 
ericpeggy heft geen gelijk dat zwart zwart is (er zijn ik weet niet hoeveel tinten zwart) maar de tint diepzwart (in veel mengsystemen 1 pot in het mengrek) wordt regelmatig puur gebruikt dus ook jij zit er naast ;)
Mercedes 040 is oa. puur de mengkleur diepzwart (bij mijn lakmerk) en zo ken ik er nog wel meer.


precies.. als je zo gaat redeneren heeft alles kleurverschil. Want per lakmerk verscheelt alles.

Zo had ik bij Nexa ooit Honda NH1(uni zwart ook).. met basecoat zat er wat geel en rood toegevoegd. Met 2k aflak was ie puur 1 zwarte mengkleur.. Never nooit dat je dat gaat zien.. (ligt ook aan de hoveelheden tuurlijk)

De enige die dat echt kunnen zien zijn de spuiters zelf... En als dat niet zo is dan is het karwei niet echt netjes gemaakt..

Anyway

Niemand die dat ooit gaat zien als er een origineel (ebony) zwarte kawa langs die van hem met audi ebony black staat.

Ik neem aan dat die spuiter wel weet waar ie mee bezig is!

En als ie naar zijn maatstaven tever afwijkt dan tint ie m toch een beetje bij..??

En zeker op zwart ga je da niet echt zien! Als er zelfs een heel klein beetje mica/metallic in zit.. en hij wordt wat mat na verloop van tijd.. dan zie je zelfs die deeltjes al niet eens meer in de lak zitten.. *O*
 
Laatst bewerkt:
precies.. als je zo gaat redeneren heeft alles kleurverschil. Want per lakmerk verscheelt alles.

Zo had ik bij Nexa ooit Honda NH1(uni zwart ook).. met basecoat zat er wat geel en rood toegevoegd. Met 2k aflak was ie puur 1 zwarte mengkleur.. Never nooit dat je dat gaat zien.. (ligt ook aan de hoveelheden tuurlijk)

De enige die dat echt kunnen zien zijn de spuiters zelf... En als dat niet zo is dan is het karwei niet echt netjes gemaakt..

Anyway

Niemand die dat ooit gaat zien als er een origineel (ebony) zwarte kawa langs die van hem met audi ebony black staat.

Ik neem aan dat die spuiter wel weet waar ie mee bezig is!

En als ie naar zijn maatstaven tever afwijkt dan tint ie m toch een beetje bij..??

En zeker op zwart ga je da niet echt zien! Als er zelfs een heel klein beetje mica/metallic in zit.. en hij wordt wat mat na verloop van tijd.. dan zie je zelfs die deeltjes al niet eens meer in de lak zitten.. *O*
Ik zie toch regelmatig verschillen tussen 2 soorten zwart.
Vooral tussen diepzwart en een zwart die er net een tint naast zit zie je duidelijk verschil als ie in het zonnetje staat.
En als de Ebony zwart van kawa diepzwart is met een vleugje zwarte inkt (zoals bijvoorbeeld het diepzwart van HD) en de Ebony zwart van Audi is geen diepzwart dan ga je bij de aanliggende delen echt wel verschil zien :Y
Tuurlijk, als je de tank in een iets andere zwart spuit dan het voorspatborde zie je dat idd niet ;)
 
:') omdat ie jou gelijk geeft dan is het meteen een feit en is de rest fout.

Nee de rest is niet fout, ik bedoel het verschil is minimaal en zal een 'leek' echt niet opvallen.
Als je een 'orginele' kleur houdt ,zal het bij een verkoop altijd makkelijker zijn.En daar gaat het volgens mij om?
Niet om iemand af te zeiken of te beledigen ,maar sommige gaan wel ver,vind ik..
ik zei al zwart is zwart.
 
Ik zie toch regelmatig verschillen tussen 2 soorten zwart.
Vooral tussen diepzwart en een zwart die er net een tint naast zit zie je duidelijk verschil als ie in het zonnetje staat.
En als de Ebony zwart van kawa diepzwart is met een vleugje zwarte inkt (zoals bijvoorbeeld het diepzwart van HD) en de Ebony zwart van Audi is geen diepzwart dan ga je bij de aanliggende delen echt wel verschil zien :Y
Tuurlijk, als je de tank in een iets andere zwart spuit dan het voorspatborde zie je dat idd niet ;)

Nou ik laat me graag verrassen maar ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.. een laagje inkt over zwart!

Bij mijn lakmerk (Nexa) was ebony black van kawa gewoon 2 mengkleuren zwart (1 groter beter dekkend pigment "Deep Black" en een zwarter transparanter minder dekkend pigment "Jet Black".

Als jij een recept hebt van een andere fiets.. neem Honda NH1 waar op 1 liter lak destijds 3 gram geel en 2 gram rood bij gaat.. Dan durf ik (als het moet) OMDAT HET EEN ZWARTE IS.. hendig een deeltje recht af te spuiten! Als het aanliggende deel last heeft van waskrassen en jouw gespoten deel niet ga je dat dus never nooit niet zien.. Zelfs als ie daar geen last van heeft ga je dat niet zien.

Zelfs met de 3M lamp zul je verrekes goed moet kijken wil jij een verschil zien.

En er zit altijd geowon veel verschil in.. je hebt ontelbaar verschillende soorten zwart.. en zo heb je bijv ook zwart waar wat wit bij zit en jaah dan ga je wel wat verschil zien wss.. Maar dan is het als spuiter dus ook wel erg makkelijk om m "bij te tinten".



Anyway.. ik moest hier ff reageren omdat ik er vandaag aan moest denken. Ik had een Audi in de cabine staan.. wat denk je.. Ebonyblack LZ9W dacht ik...

Anyway.. die kleur is GEEN Uni maar een effectlak.. dus als je TS nu wel een uni heeft dan zou ik m toch gauw naar een andere spuitert brengen :P.
 
Nee de rest is niet fout, ik bedoel het verschil is minimaal en zal een 'leek' echt niet opvallen.
Als je een 'orginele' kleur houdt ,zal het bij een verkoop altijd makkelijker zijn.En daar gaat het volgens mij om?
Niet om iemand af te zeiken of te beledigen ,maar sommige gaan wel ver,vind ik..
ik zei al zwart is zwart.


Zulke uitspraken zijn altijd link! Ik snap jou en ik weet wat je bedoelt. (ben het er niet 100% mee eens)

Maarjah daarnaast weet jij en fighternorrie dat er miljarden verschillende zwarte kleuren zijn dusjah...

Het ligt er gewoon echt aan.. Wij hebben met DuPont volgens mij 17 varianten/alternatieven voor Ford Panther Black(metallic). Maar ik vis er zo de helft elke keer uit.. Puur omdat 8 staaltjes een behoorlijke rode hoek hebben en de andere niet. Als de wagen geen rode hoek heeft dan kun je die staaltjes dus alweer weg leggen..

ZO is het dan ook weer.

Met zwart is het alleen makkelijk.. ALS ie afwijkt dat nagenoeg niemand dat gaat zien. Met een 3M lamp of vol in de zon zie je het uiteraard wel (behalve sommige leken.. die zien echt niks!)
 
Laatst bewerkt:
en lichtbruin en donkerbruin.... :Y

zwarte inkt over uni zwart.... :?

zwarte inkt over pearl zwart... :Y

ik zou maar eens goed uitzoeken wat ze er nu op gaan spuiten..!!
Maar wij zitten wel te wauwelen hier,maar de topic starter is er volgens mij allang klaar mee,en de motor waarschijnklijk al gespoten.... _O-
 
2. Koppeling deksel is ook minimaal bekrast stel eigenlijk weinig voor maar goed wil deze ook weer in orde hebben. heeft iemand de kleur code hiervan ?

Bedankt alvast :j

Nee dat heeft niemand, iemand die zegt van wel is een leugenaar of heeft zojuist zijn eigen kleurcode gefabriceerd. Kawasaki werkt namelijk niet met kleurcodes maar enkel met namen.
 
hehehe..ja raar he...!
Heb je ook bij nissan en een renault kleur...de een met xerallic erin de andere zonder...alletwee gespoten...en echt geen enkel verschil,niet in de flop,in verschillende lichtvallen,rondingen enz...!!
Alleen de prijs natuurlijk...! _O-

ben nu weer bezig met kawasaki lime green..en weer gewoon een andere kleur...!
Ik heb 5 verschillende merken waaiers en ze heten allemaal anders..hebben allemaal verschillende code`s ....en zien er allemaal anders uit...! :(

dan maar weer zelf klooien.... :Y
 
En om nog maar ff door te wauwelen over onnozele spuiters discussies...!

Het zwartste zwart is het product wat je onversneden en zonder toevoegingen kan spuiten....!
Maar dit houdt natuurlijk in dat je ook niet gedekt en kantenvlucht kan krijgen,alle toevoegingen die in een kleur zwart gaan,zijn of om meer dekkracht te krijgen..of om een andere tint te krijgen..of om een parel erin te brengen..!
maar tegenwoordig hebben wij allemaal na gemaakte pigmenten..(geen natuur product...) dus dat gaat ergens ten kosten van...!

Dus het ene merk heeft een andere kleur zwart als het andere....weliswaar zo minimaal dat wij het met het menselijke oog niet meer kunnen onderscheiden..maar het blijft verschillend..!!
wij accepteren dat omdat we in de reperatie markt zitten,maar een kleurmaker of kunstschilder zou daar geen genoegen mee nemen...maar natuur producten bestaan niet meer,dus we moeten er mee leren leven... :z

speciaal dan voor FLyink k de vergelijking...!bij nexa had je 948 zwart en 950 zwart...onversneden was 948 bruinig in de flop en 950 transparant in de flop.Nu is 948 een base product,maar ook als je daar blanke lak doorheen gooide had je het,dus was die 948 in de pot al versneden om helderheid te krijgen en niet de kleur te verkrijgen...snappie......??

ach het blijft gezever over niks hoor..... :P

grtz,
 
Terug
Bovenaan Onderaan