Paarden, paarden en nog eens paarden..

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.367
169
Veghel
Wat doe jullie als je een ruiter met paard tegenkomt?

Zelf schakel ik meestal één of twee versnellingen hoger en haal de snelheid eruit. En als het kan met een wijde boog eromheen. Ik moet er niet aan denken dat zo'n beest op hol slaat en ik m'n fiets op zo'n knol afschrijf.

Lijkt wel een ziekte, je ziet steeds meer van die beesten.
 
Ff gas inhouden, en ben ik het paard voorbij dan weer het gas open. Doe ik dat naast het paard met die crossmotor, dan schrikt het beest zich ECHT de tering en wie weet slaat ie dan nog wel op hol ook... in de auto als er zo'n auto is met zo'n paardentrailer, en ze rijden te ver dat ze het verkeerslicht niet meer zien, en hij staat op groen, maar ze rijden niet door, dan wil ik nog wel eens toeteren. Dan zie je die hele kar schudden en de mensen in de auto mij boos aankijken :+ Tja, moet je maar niet zover door rijden hoor... eigen schuld. Jammer dat het paard dan niet op hol slaat (zo lang ie geen deuk dan in m'n auto trapt)
 
Same here. Ik probeer er altijd zo rustig mogenlijk langs te rijden.

Ik heb een keer zo'n ding op m'n motorkap gehad nadat ik er met m'n auto langs reed (ik had een auto met een ietwat potente radio installatie)

Blikkie wat total-loss ;(
 
Zo weinig mogelijk geluid proberen te maken en er langzaam met grote boog omheen rijden...En er rekening mee houden dat ze altijd en van alles op hol kunnen slaan en dat ze dan alle kanten opgaan behalve de goede kant.. Gister ook weer een die schrok van een caravan..
 
bij paarden meestal ff van het gas af

wat doe je bij skeelers ??? die #@#!#!@@!# kom ik altijd tegen al ik op een dijk aan het rijden ben

echt niet normaal hoeveel ruimte die gasten in gebruik nemen :j :j :j :j
 
Ernaast rijden, koppeling in. Een keer flink aan het gas hangen tot de 11000 toeren. Druk ff een paar keer op de claxon en zorg dat ik rap weg ben }) ;)
 
bij paarden meestal ff van het gas af

wat doe je bij skeelers ??? die #@#!#!@@!# kom ik altijd tegen al ik op een dijk aan het rijden ben

echt niet normaal hoeveel ruimte die gasten in gebruik nemen :j :j :j :j
Effe koppeling in, vol aan het gas hangen enzo... Helpt dat niet snel genoeg, versnellinkje of twee terug en gassen... 9 van de 10 keer effectief... Zo niet, stoppietechniek testen... })
 
Met een wheelie eropaf, dan stoppie naast het paard, en dan met een rolling burnout weer verder.

Zo doe ik het altijd. 8-)
 
Toen ik topic titel zag d8 ik aan een Abusa en d8 zal wel gaan over motoren met veel vermogen.. :P Maarja zo kan ook..
 
Wat doe jullie als je een ruiter met paard tegenkomt?

Zelf schakel ik meestal één of twee versnellingen hoger en haal de snelheid eruit. En als het kan met een wijde boog eromheen. Ik moet er niet aan denken dat zo'n beest op hol slaat en ik m'n fiets op zo'n knol afschrijf.

Lijkt wel een ziekte, je ziet steeds meer van die beesten.

Ik doe precies het zelfde... Zou je eens moeten proberen. ergens boven de 10.000 toeren voorbij knallen. Ik weet al ongeveer wat er gaat gebeuren... })

Honden moet je ook mee oppassen trouwens, groepen vogels...
 
Zullen die lui die gisteren vogels zaten te kijken bij Lauwersoog ook wel leuk gevonden hebben toen er een kudde van 9 motoren voorbij kwam. Vroam... weg vogels })
 
bij paarden meestal ff van het gas af

wat doe je bij skeelers ??? die #@#!#!@@!# kom ik altijd tegen al ik op een dijk aan het rijden ben

echt niet normaal hoeveel ruimte die gasten in gebruik nemen :j :j :j :j

Gewoon effe roepen KIJK UIT EEN WAK geheid dat ie op ze bek gaat!!!! })
 
Ik doe altijd ff rustig aan bij paarden.

Al een keer mee gemaakt dat 'zo'n ding op hol sloeg, door een groepje motorrijders voor mij.

Het is niet leuk als zo'n knol op je af komt stormen, na eerst een provinciale weg overgestoken te zijn, tussen de rijdende auto's door.

Meisje viel er ook nog af in volle vaart, wel een helm op.

Ik heb het niet op die beesten in elk geval.
 
Wat doe jullie als je een ruiter met paard tegenkomt?

Zelf schakel ik meestal één of twee versnellingen hoger en haal de snelheid eruit. En als het kan met een wijde boog eromheen. Ik moet er niet aan denken dat zo'n beest op hol slaat en ik m'n fiets op zo'n knol afschrijf.

Lijkt wel een ziekte, je ziet steeds meer van die beesten.
:^ totally
 
Hier ga ik meestal ook een versnelling of twee hoger en ff van het gas af.

Weet het maar nooit met die knollen. Die 120 krukas-knollen van mij zijn beter in toom te houden. }) })
 
In de stad kom je natuurlijk bijna nooit een paard tegen, maar als ik ereen tegen zou komen dan zal ik kijken wat voor moois erop zit. :)

Soms valt het tegen, dan blijkt dat beest zo groot geschapen dat ie z'n lul op z'n rug draagt. Dat noemen wij agenten te paard. Want die kennen we wel in Rotterdam. Als ik er zo een tegen zou komen dan zou ik even flink gas geven of even flink toeteren...Helemaal als ie in de weg rijdt op z'n muilezel. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan