Paasdrukte: verongelukte motorrijder

de lente(motor) siezoen is nauwlijks begonnen en er liggen al 3 motorrijders de bloempjes van onderen tebekijken!!
ze zeggen; een goed begin is het halve werk.
maar nog meer doden lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
 
Lekke band?
Benzine kraantje lijkt me niet ;) Hij ging volgens mij hard de berm in anders kom je niet zo snel in de sloot.
Maar wel veel doden zeg, en dat is nog maar op vrijdag !!! Raar hoor..

Begin vorig seizoen heb ik er zo ook een keer één uit de berm moeten plukken. Had ook ruzie met z'n benzinekraan. Z'n motor kwam erg hard in aanvaring met een lantaarnpaal. Gelukkig was die jongen alleen maar geschrokken.
 
Begin vorig seizoen heb ik er zo ook een keer één uit de berm moeten plukken. Had ook ruzie met z'n benzinekraan. Z'n motor kwam erg hard in aanvaring met een lantaarnpaal. Gelukkig was die jongen alleen maar geschrokken.

Uit de berm moeten plukken? wat doe je dan voor beroep? Of kwam je toevallig langs rijden ?
Ben wel eens op de snelweg zonder benzine komen te staan (naja reserve nog wel voldoende, maar kreeg 'm met 120-130km/u niet omgedraait naar 'RES', dus gewoon rustig knipper aan, baan naar rechts, aanhouden, op de vluchtstrook blijven rijden en tot bijna stilstand pas de berm in (er komen daar normaal gesproken ambulances langs met hoge snelheid, dus sta ik liever ook niet op de vluchtstrook)... op andere wegen waar je 80 of 100 mag ga ik ook kijken wat er achter me zit, knipperlicht aan naar rechts en blijven remmen tot bijna stilstand en dan pas de berm in, je weet niet of het hard of zacht is, zou er met 60km/u niet in willen gaan (maar met VRO 2 of 3 krijg je dat toch wel?)

Naja in elk geval klote van die 3 doden.. het seizoen begint idd net lekker te komen... maargoed, dat heb je elk jaar, ook onervaren rijders komen nu weer op de weg, die alleen met mooi weer rijden...
 
Uit de berm moeten plukken? wat doe je dan voor beroep? Of kwam je toevallig langs rijden ?
Ben wel eens op de snelweg zonder benzine komen te staan (naja reserve nog wel voldoende, maar kreeg 'm met 120-130km/u niet omgedraait naar 'RES', dus gewoon rustig knipper aan, baan naar rechts, aanhouden, op de vluchtstrook blijven rijden en tot bijna stilstand pas de berm in (er komen daar normaal gesproken ambulances langs met hoge snelheid, dus sta ik liever ook niet op de vluchtstrook)... op andere wegen waar je 80 of 100 mag ga ik ook kijken wat er achter me zit, knipperlicht aan naar rechts en blijven remmen tot bijna stilstand en dan pas de berm in, je weet niet of het hard of zacht is, zou er met 60km/u niet in willen gaan (maar met VRO 2 of 3 krijg je dat toch wel?)

Naja in elk geval klote van die 3 doden.. het seizoen begint idd net lekker te komen... maargoed, dat heb je elk jaar, ook onervaren rijders komen nu weer op de weg, die alleen met mooi weer rijden...

Was toevallig als eerste ter plaatse:

Op dinsdag 11 december 2001 21:06 schreef Joris het volgende:
Maar ook ik stop, als het kan. Zeker bij een ongeluk, even kijken of ik kan helpen (EHBO) is het niet nodig dan meteen weer door.
Dit voorjaar nog een jongen met een GPZ550 uit de berm geplukt. Toen we eraan kwamen was het net gebeurd. Hij had net de half gesloopte motor overeind gezet. Zal de adrenaline geweest zijn, want we hadden drie man nodig om het wrak in de berm tegen de lantaarnpaal te zetten. Wat was er gebeurd? Hij had net een paar dagen z'n motor en wist het benzinekraantje nog niet te vinden en is in de berm terecht gekomen (op een kaarsrechte weg). In plaats van rustig de berm uit te sturen heeft hij naar een lantaarnpaal gekeken en is gaan remmen. Was een behoorlijke klap, het armatuur lag beneden en het voorwiel zat naast het blok. Gelukkig had die jongen alleen een deuk in zijn ego en een gat in z'n begroting.

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2283&singlepost=42345
 
Op zaterdag 30 maart 2002 13:33 schreef Joris het volgende:Was toevallig als eerste ter plaatse:http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2283&singlepost=42345

hehe hmm ja op die manier van het benzine kraantje, dan heeft ie 'm onder het rijden al proberen om te gooien.. ja dat is wel mogelijk, maar meot je wel exact weten waar ie zit.. en anders ga je slingeren ;) En waar je naar kijkt, daar ga je heen. Klote om dan een lantaarnpaal uit te zoeken...
 
Tsja, over dit soort dingen denk je eigenlijk nooit na als je een lekker eindje wil gaan toeren. Helaas zullen dit soort dingen wel altijd blijven gebeuren.
 
de lente(motor) siezoen is nauwlijks begonnen en er liggen al 3 motorrijders de bloempjes van onderen tebekijken!!
ze zeggen; een goed begin is het halve werk.
maar nog meer doden lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Maak er maar vier van: In Bleiswijk op de Overbuurtseweg is er deze week ook een verongelukt...
 
Zou dit nou komen omdat het seizoen net pas is begonnen en die gasten nog zo roestig zijn als een oude spijker, maar toch het gas vol opentrekken of zichzelf overschatten? In minstens een aantal van deze gevallen lijkt de motorrijder zelf (grotendeels) schuld te hebben. Lijkt me toch handig om na een winterstop het eerst ff rustig aan te doen.
 
heb er zelf al 2 gezien in zeer korte tijd,1 keer een r1 die zij eigen flink verrremde,r1 total los en daarna een zoekactie naar bestuurder tussen de buss buss,en 1 keer een sp1 rijder,ook verrrremd ,rechtdoor,bochtjespijl meegenomen en de sloot in.Dan ga je het liefst maar naar huis
 
Terug
Bovenaan Onderaan