paddestoelen...(crash protectors)

Fungo

MF'er
20 okt 2005
71
0
Noord-Brabant
paddestoelen, doppen, crash protectors, sliders of hoe je zo ook wil noemen
hebben die dingen nou nut of niet?

want ik wou ze op mijn '96 blade zetten maar dan moet ik in mijn kuip zagen/boren en ik weet dat er van die aanpassingen zijn zodat dit niet hoeft maar deze zijn weer minder sterk (van horen zeggen)

Dus.. kom maar op met die verhalen :} :}


Voorbeeld:
full
 
Zolang als je niet van plan bent om te gaan liggen met de motor, hebben ze geen nut (lijkt mij dan).

Als ze goed zitten en je voorkomt een hoop extra schade aan je motorblok en kuipdelen, dan lijkt het mij wel nut hebben bij een valpartij.

Lijkt mij toch wel logisch of niet?
 
heeft vooral nut als je je motor laat kletsen als je rustig rijdt,...
Een keer laten kletsen op een rotonde. Scheelde een hoop schade...
 
paddestoelen, doppen, crash protectors, sliders of hoe je zo ook wil noemen
hebben die dingen nou nut of niet?

want ik wou ze op mijn '96 blade zetten maar dan moet ik in mijn kuip zagen/boren en ik weet dat er van die aanpassingen zijn zodat dit niet hoeft maar deze zijn weer minder sterk (van horen zeggen)

Dus.. kom maar op met die verhalen :} :}


Voorbeeld:
(Afbeelding)


Met zulke doppen kun je wel gelijk een bumper rondom nemen ziet er ook niet uit.
 
wat ik ervan heb gehoord zijn ze vooral handig bij idd lage snelheden, wanneer ze niet op t goede punt bevestigd zitten wil t nog wel eens gebeuren dat ze meer schade aanrichten dan voorkomen bij een pittige crash.
oftewel :P je moet t ding gewoon niet laten flikkeren
 
Ze zijn puur bedoelt om je blok te beschermen bij een eventuele val. Tuurlijk zuleln de kuipdelen ook minder beschadigd raken, maar vaak krassen ze wel.
Komt nog bij dat wanneer je tijdens het schuiven ergens achter blijft haken, en de bout niet afbreekt, die gekke paddestoel je framedeel krom kunnen trekken.
Dus ze zijn handiger bij circuit gebruik, allowel je dan ook wel weer de pech kunt hebben dat je motor gaat kantelen tijdens het schuiven en "overslaan" als gevolg kan hebben.
 
Sluit me aan bij bovenstaande posts :Y
Plus: sommigen kunnen zelfs zorgen voor extra problemen, op een Fazer 1000 bijvoorbeeld kun je origineel Yamaha valblokken plaatsen die erg vroeg de grond raken in een bocht. En die geven niet echt mee...
 
Zolang als je niet van plan bent om te gaan liggen met de motor, hebben ze geen nut (lijkt mij dan).

dat mag jij de motorrijders uitleggen die ook niet van plan waren te gaan liggen
maar het -gek genoeg- toch deden
Ik vermoed dat elke motorrijder een helm draagt omdat dat plan wel 's kan
mislukken
 
Volgens de dealer beschermen ze vooral tijdens een schuiver. Ze zorgen er voor dat motorblok/frame niet over het asvalt schuurt.

Ik zou echter niet voor de crashpad die op de foto staat gaan.
Bij LSL hebben ze crashpads die er een stuk beter uit zien.

zoals deze
De NL importeur van LSL is tech-line

gr
 
dat mag jij de motorrijders uitleggen die ook niet van plan waren te gaan liggen
maar het -gek genoeg- toch deden
Ik vermoed dat elke motorrijder een helm draagt omdat dat plan wel 's kan
mislukken

Precies, maar aangezien paddestoelen niet verplicht zijn en helmen wel......

you didn't get my point, did you ;)
 
dat mag jij de motorrijders uitleggen die ook niet van plan waren te gaan liggen
maar het -gek genoeg- toch deden
Ik vermoed dat elke motorrijder een helm draagt omdat dat plan wel 's kan
mislukken

precies daarom wil ik ze ook

Volgens de dealer beschermen ze vooral tijdens een schuiver. Ze zorgen er voor dat motorblok/frame niet over het asvalt schuurt.

Ik zou echter niet voor de crashpad die op de foto staat gaan.
Bij LSL hebben ze crashpads die er een stuk beter uit zien.

zoals deze
De NL importeur van LSL is tech-line

gr

die zien er idd beter uit maar ze hebben die niet voor '96 model
 
die zien er idd beter uit maar ze hebben die niet voor '96 model

Ik zou gewoon ff met tech-line bellen (0342-420500) of met de importeur van Honda. Zou zomaar kunnen zijn dat ze stiekum toch bestaan of dat ze een heel goed alternatief hebben.

Enige nadeel van LSL zijn de kosten. setje kost al gouw +130 Euro (voor de bandit 650 dan).

gr.
 
Dat ken ik. Een vriend van me had een ongeluk waarbij een automobilist zonder richting aan te geven of te kijken ging keren vanuit een stilstaande file. Dus de rechterhelft van de kuip kapot, radiator een beetje ontzet en een kromme crashpad. Komt hij bij de dealer blijkt de crashpad zodanig gehaakt te hebben in de naad tussen voor- en achterdeur van de auto dat het frame kromgetrokken is en dat het motorblok ingescheurd is dankzij de bevestigingsbout. Resultaat: total loss... :o En dat met een snelheid van ± 20 km/u en zonder schuiver.


Zie bijvoorbeeld ook valbeugel of crashpads?
 

Is dit net zoiets iets als de mensen die als ze langs water rijden geen gordel dragen om dat ze als ze tewater komen bang zijn dat ze niet uit de auto kunnen komen? (vergeten ze ff dat ze als ze KO zijn er zeker niet uit komen)

Het zal inderdaad zo zijn als er 100 een ongeval hebben er een paar zijn die door de crashpads meer schade hebben. Maar ik geloof dat het in veruit de meeste gevallen eerder zorgt dat er minder schade is.
 
Is dit net zoiets iets als de mensen die als ze langs water rijden geen gordel dragen om dat ze als ze tewater komen bang zijn dat ze niet uit de auto kunnen komen? (vergeten ze ff dat ze als ze KO zijn er zeker niet uit komen)

Het zal inderdaad zo zijn als er 100 een ongeval hebben er een paar zijn die door de crashpads meer schade hebben. Maar ik geloof dat het in veruit de meeste gevallen eerder zorgt dat er minder schade is.
Misschien wel, ik post het ook alleen maar. Wat de TS er mee doet is zijn zaak ;)
Maar de kans is natuurlijk wel aanwezig dat je tijdens je schuiver ergens achter blijft hangen en dat de bout niet afbreekt, je alsnog je frame kromt trekt zoals hierboven etc.


Sluit me aan bij bovenstaande posts :Y
Plus: sommigen kunnen zelfs zorgen voor extra problemen, op een Fazer 1000 bijvoorbeeld kun je origineel Yamaha valblokken plaatsen die erg vroeg de grond raken in een bocht. En die geven niet echt mee...
:^ Dat is echt naar :X
 
Volgens mij zijn die dingen op dat fototje om te voorkomen dat ze bij het opengooien van de schuurdeur die deur tegen je motor gooien -O-

full
 
Tot nu toe alleen maar meegemaakt dat mensen MEER schade hebben door die dingen, ingedrukt carter, paddo op steeltje gewoon krom en vervolgens ook andere dingen in de poeiers gedrukt, enzovoort. Vaak slaat de constructie ook nergens op, dan zitten ze er meer op omdat er dan paddo's op zitten ipv dat ze echt zullen helpen (verkeerde montagepunten, lange bouten die gelijk om zullen buigen en ga maar door).
Vraag is ook, hoe hoog moeten ze zitten zodat de motor niet met de banden op het asfalt kan happen en om kan slaan.
 
Zou het niet zo kunnen zijn dat er verschil in qualiteit is??

Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel verkocht worden zonder dat het zou helpen.

Het is natuurlijk ook zo dat wanneer er door de crashpads geen schade is je dit bijna nooit zult horen, die dingen doen dan gewoon hun werk dus waarom zou je dat aan de grote klok hangen???
Pas wanneer ze hun werk niet doen DAN staat het gelijk in iedere krant :9
Nou ja beetje overdreven dan, maar zo werkt het meestal wel.
 
dat mag jij de motorrijders uitleggen die ook niet van plan waren te gaan liggen
maar het -gek genoeg- toch deden
Ik vermoed dat elke motorrijder een helm draagt omdat dat plan wel 's kan
mislukken

Kijk voor dit soort problemen hebben we de zondebok onder de titel "koekblikkers" op de plank liggen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan