paddestoelen...(crash protectors)

Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel verkocht worden zonder dat het zou helpen.

Weet je hoeveel blauwe lampies er verkocht worden??? B| B| (tiefuslampies)

Méér dan crash-doppies... Wat was het nut dan van die lampies?? Bling :r

Je moet toch behoorlijk debiel zijn om te denken dat je je motor schadevrij terugvindt als je met 225 de ramshoek uitvliegt
 
dingen werken top :)

heb het van dichtbij gezien, en nee ik was het niet.


Dingen werken top :)

heb het van dichtbij gezien, en ja ik was het wel.

Nee scheelt echt, topkuip hierdoor onbeschadigd gebleven, kontje onbeschadigd en zijkuip is net de toplaag van de lak af verder niets. Heb ik het hier over een schuiver met 40/50 km/h.
 
Precies, maar aangezien paddestoelen niet verplicht zijn en helmen wel......

you didn't get my point, did you ;)

Ik denk dat "verplichten" nooit de reden moet zijn
beschermende kleding is ook niet verplicht, toch draag ik het
of helmen nou verplicht waren of niet, ik had er toch wel 1 opgezet
Misschien, positieve gedachte is dat je ze nooit nodig zal hebben
...praktijk heeft niets met positief denken te maken

*that's my point*
 
"Ik zou gewoon ff met tech-line bellen (0342-420500) of met de importeur van Honda. Zou zomaar kunnen zijn dat ze stiekum toch bestaan of dat ze een heel goed alternatief hebben.

Enige nadeel van LSL zijn de kosten. setje kost al gouw +130 Euro (voor de bandit 650 dan).

gr."


Ik heb deze paddestoelen ook gekocht, precies hetzelfde als SLS, maar dan met Soes logo. 50 euri, motoport leek.
:]
 
Ik heb deze paddestoelen ook gekocht, precies hetzelfde als SLS, maar dan met Soes logo. 50 euri, motoport leek.
:]

Ik weet dat de prijzen verschillen er groot zijn tussen de verschillende modellen maar voor 50 Euro heb ik alleen de crashpads en niet de montagekit ;( . Zonder past het bij mij hellaas niet. Ik weet niet welke motor jij heb en of je daar een montagekit voor nodig heb.

Alle motor merken kunnen LSL pads bestellen met het des betreffen merklogo er op. Nimag (importeur van Suzuki) besteld via tech-line ook hun crashpads met soes logo van. (het zijn dus LSL pads maar ipv LSL logo dat van soes).

gr.
 
Kan allemaal wel wezen, maar ik heb ooit een CBR600FS gezien waarbij met 100km/u toch een en ander fout ging. Enkel schakepedaaltje krom, stuurgewichtje en spiegel geschaaft, de kuipdelen waren nog allemaal intact. De rest van de fiets niet, maar das een ander verhaal.
 
Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel verkocht worden zonder dat het zou helpen.
Dat zegt niet zoveel, het grootste deel van de motor(-accessoire) markt lijkt tegenwoordig meer gericht op het "gevoel", zorgen over imago, en goedgelovigheid van de gemiddelde motorrijder dan op feitelijk aantoonbare bruikbaarheid :+

Paddestoelen zijn prima als je motor omvalt, maar op snelheid is het te hopen dat ze na de eerste klap geabsorbeerd te hebben meteen afbreken of wegbuigen om extra schade te voorkomen zodat de motor de kans krijgt te glijden ipv stuiteren. Ik heb nog nooit richtlijnen of test-criteria voor die dingen gezien, en bovendien, motoren zijn onvoorspelbare dingen als er iets mis gaat, geen crash is gelijk aan een andere.

Je bent waarschijnlijk beter uit met het uitgeven van je geld aan paddos om de gevolgen van schade te verwerken dan om ze op je motor te schroeven :9
 
Laatst bewerkt:
Dat zegt niet zoveel, het grootste deel van de motor(-accessoire) markt lijkt tegenwoordig meer gericht op het "gevoel", zorgen over imago, en goedgelovigheid van de gemiddelde motorrijder dan op feitelijk aantoonbare bruikbaarheid :+

Paddestoelen zijn prima als je motor omvalt, maar op snelheid is het te hopen dat ze na de eerste klap geabsorbeerd te hebben meteen afbreken of wegbuigen om extra schade te voorkomen zodat de motor de kans krijgt te glijden ipv stuiteren. Ik heb nog nooit richtlijnen of test-criteria voor die dingen gezien, en bovendien, motoren zijn onvoorspelbare dingen als er iets mis gaat, geen crash is gelijk aan een andere.

Je bent waarschijnlijk beter uit met het uitgeven van je geld aan paddos om de gevolgen van schade te verwerken dan om ze op je motor te schroeven :9
:^

Het principe is dat die dingen over asfalt glijden, en dat betekent dat je motor niet op andere delen glijdt..

Problemen zijn:
De breeksterktes van de bevestiging (hij moet bij een bepaalde kracht afbreken omdat hij anders je frame/carter meeneemt)
De grondspeling (als ze dus te laag zouden zitten)
Dat ze er vaak niet uit zien :-)
Dat het materiaal niet glijdt en ze dus in het asfalt happen en je motor gaat buitelen.

Je kunt er niet elke schade mee voorkomen, maar een goede crashprotector kan bij bepaalde crashes een hoop schade voorkomen. Alleen kun je dat niet altijd zien omdat je niet altijd even goed kunt beoordelen wat er gebeurt zou zijn als ze er wel (of niet) hadden gezeten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan