Paddock plaatsen voorzijde.

BenR05

Rookie
9 apr 2017
5
0
Hallo allemaal,

Ik rij al jaren motor en heb nu voor het eerst 2 paddocks aangeschaft.
De vraag durf ik bijna niet te stellen... maar kan iemand mij uitleggen of, en hoe ik deze paddock op de voorkant van mijn Yamaha R1 uit 2005 kan krijgen?
Ik kan het gaatje schijnbaar niet vinden _O-
Het is een originele Yamaha paddock en ging er eigenlijk maar blind vanuit dat hij er dan op zou kunnen..
Verder begreep ik dat je een paddock aan de voorkant alleen kan gebruiken i.c.m. een paddock aan de achterzijde?

En ja.. ik smeerde mijn ketting altijd door 10 keer een stukje naar voren te lopen met de motor om een nieuw stukje ketting te pakken |(

full
 
Het erop duwen is niet het probleem.
Ik weet niet waar die uitsteeksels op de hefboom moeten komen en of deze wel geschikt zijn.
Ik dacht dat hij op de plek van die rode pijl moest komen of via de onderkant bij de oranje pijl maar deze passen niet.
Er is ook geen ruimte voor een adapter op de hefboom.

Naamloos.png
 
Dat zou ik kunnen proberen in die ronding achter de as, hier heb ik al aan zitten denken maar ik hoor liever van iemand of dit er geschikt voor is. Gezien hier een hoop gewicht op komt te staan.
 
Hallo allemaal,

Ik rij al jaren motor en heb nu voor het eerst 2 paddocks aangeschaft.
De vraag durf ik bijna niet te stellen... maar kan iemand mij uitleggen of, en hoe ik deze paddock op de voorkant van mijn Yamaha R1 uit 2005 kan krijgen?
Ik kan het gaatje schijnbaar niet vinden _O-
Het is een originele Yamaha paddock en ging er eigenlijk maar blind vanuit dat hij er dan op zou kunnen..
Verder begreep ik dat je een paddock aan de voorkant alleen kan gebruiken i.c.m. een paddock aan de achterzijde?

En ja.. ik smeerde mijn ketting altijd door 10 keer een stukje naar voren te lopen met de motor om een nieuw stukje ketting te pakken |(

[~[url="https://preview.ibb.co/dGmkrQ/thumbnail_20170409_195207.jpg"]afbeelding~][/url][afbeelding]


kun je het de verkoper vragen, ik heb zo'n vermoeden dat de verkeerde adapters erbij geleverd zijn.

En in combinatie met een achterpaddock gebruiken anders dondert je motor om.
 
Ziet er op zich niet verkeerd uit maar toch zie ik wat nadelen:

-het opbokken met een losse paddockstand voor en achter gaat sneller.
-bij meerdere motoren heb je (denk ik) verschillende abba stands of adapters nodig?

Off-topic, maar dat gaat zeker niet sneller weet ik uit ervaring. Ik heb niet deze (maar 1 van Constands) en het opbokken is een kwestie van de pin er in schuiven en de hendel omlaag drukken. Voordeel is dat je de motor ook gewoon kunt rollen want er zitten wieltjes onder. Ik heb ook een losse bok voor en achter gehad en dat werkt toch echt minder goed (maar ook prima). Je hebt inderdaad wel verschillende adapters nodig en ook de afstelling verschilt per motor, dus zo'n stand is maar voor 1 type motor te gebruiken of moet omgebouwd worden. Fabrikanten zijn niet happig om adapters los te verkopen, dus daar ben ik het wel mee eens.

Edit: deze man is niet zo vlot, maar zo ziet die van mij er uit:
 
Laatst bewerkt:
Off-topic, maar dat gaat zeker niet sneller weet ik uit ervaring. Ik heb niet deze (maar 1 van Constands) en het opbokken is een kwestie van de pin er in schuiven en de hendel omlaag drukken. Voordeel is dat je de motor ook gewoon kunt rollen want er zitten wieltjes onder. Ik heb ook een losse bok voor en achter gehad en dat werkt toch echt minder goed (maar ook prima). Je hebt inderdaad wel verschillende adapters nodig en ook de afstelling verschilt per motor, dus zo'n stand is maar voor 1 type motor te gebruiken of moet omgebouwd worden. Fabrikanten zijn niet happig om adapters los te verkopen, dus daar ben ik het wel mee eens.

Edit: deze man is niet zo vlot, maar zo ziet die van mij er uit:

Heb je het filmpje dat SBB geplaatst heeft ook bekeken?

Het gaat daar namelijk om een totaal andere stand dan die jij bedoelt. (Die uit jouw filmpje js inderdaad een heel stuk sneller, zonder twijfel)
 
Ziet er op zich niet verkeerd uit maar toch zie ik wat nadelen:

-het opbokken met een losse paddockstand voor en achter gaat sneller.
-bij meerdere motoren heb je (denk ik) verschillende abba stands of adapters nodig?
Het gaat ongeveer even snel, maar is een heel stuk veiliger. Even in je eentje de motor voor en achter opbokken is heel simpel, en je kan hem eigenlijk niet laten omvallen. Daarnaast staat het ook heel veel steviger. Als je met een flinke klap tegen de motor aanloopt terwijl hij opgebokt staat doe je alleen jezelf zeer. De motor blijft staan.
Daarnaast kan je ook aan de voorvork werken of de balhoofdlagers controleren of wisselen. Dat kan met 2 paddockstands niet.

Bij aanschaf van een andere motor koop je een setje andere pasbussen (ca. 20 Euro per set).
Gebruik je de stand voor meer motoren of in de werkplaats kan je een monteursset kopen, daarmee kan je vrijwel alles opbokken. Ik gebruik hem dagelijks in de werkplaats op een van de heftafels.
 
Hoe zou het nu met Ben gaan? Ligt ie onder zijn motor met de paddockstand er naast? Heeft ie er geen vertrouwen in? Of vertrouwt hij ons niet meer? Wordt het toch een Abba bike-stand of die takellift? Dit topic levert meer vragen dan antwoorden op.

Ben?..........










Is het nu gelukt?
 
Het gaat ongeveer even snel, maar is een heel stuk veiliger. Even in je eentje de motor voor en achter opbokken is heel simpel, en je kan hem eigenlijk niet laten omvallen. Daarnaast staat het ook heel veel steviger. Als je met een flinke klap tegen de motor aanloopt terwijl hij opgebokt staat doe je alleen jezelf zeer. De motor blijft staan.
Daarnaast kan je ook aan de voorvork werken of de balhoofdlagers controleren of wisselen. Dat kan met 2 paddockstands niet.

Bij aanschaf van een andere motor koop je een setje andere pasbussen (ca. 20 Euro per set).
Gebruik je de stand voor meer motoren of in de werkplaats kan je een monteursset kopen, daarmee kan je vrijwel alles opbokken. Ik gebruik hem dagelijks in de werkplaats op een van de heftafels.


Gebruik ook de Abba en bevalt prima, schaarkrikje met plankje onder de uitlaatbochten en staat stevig genoeg om je voorwiel etc eruit te halen.
Kost wel wat maar dan heb je ook wat.
 
Nou jongens ik lig nog niet onder de motor haha bedankt voor alle reacties.
Het is me nu duidelijk hou hij er aan de voorzijde onder moet in de rondingen.
Ik blijf bij de paddocks omdat ik zelf alleen maar klein onderhoud doe.
De paddock aan de achterkant past nog niet hier heb ik L vormige adapters op en dit moeten V vormige zijn die op de bobbins passen.
En die zijn wel te koop maar hebben weer een vierkante buis ipv de ronde eraan die ik nodig heb.
Dus ik moet nog even beter zoeken op internet of zelf een metalen V slijpen en die op de buis laten lassen.
 
Gebruik ook de Abba en bevalt prima, schaarkrikje met plankje onder de uitlaatbochten en staat stevig genoeg om je voorwiel etc eruit te halen.
Kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Sinds enkele jaren heeft ABBA daar ook een oplossing voor, namelijk de front lift arm.
Toch een beetje steviger dan een plankje.
En ze hebben nu zelfs ook een verrijbaar onderstel daarvoor.
 
Ik heb net een paddockstand voor het achterwiel aangeschaft met bobbins (voor suzuki gsr 750). Nu vallen de bobbins niet volledig in de haken, omdat het uiteinde stoort op de rand van de paddock. Klinkt vaag, maar zie foto. Zou dit een probleem kunnen zijn? Staat stabiel, maar ligt natuurlijk niet lekker in de haken.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan