Paddock stand

Fore

MF veteraan
In memoriam
27 feb 2002
23.485
0
Eindhoven (regio)
ja ik weet dat dit topic al een keer of tig langs gekomen is. Ik heb nog een aantal vraagen waarvan ik hoop dat jullie, :} beminde motorvrienden en vriendinnen :} het antwoord willen geven.

1) zijn de paddock stand universeel of per motor?
2) wat kost het
3) waar het beste te kopen

Ik word gek bij het kettingsmeren vandaar deze vragen.
thx
 
JohnV weet alles van paddockstanddingetjes...
biggthumpup.gif
maar die is ff zijn kids te bed stoppen
 
Je kunt bij hein-gericke een paddock stand kopen die voor bijna alle motoren geschikt is voor maar E30. Hij is misschien niet echt geschikt voor zware motoren maar alles onder de 200kg moet volgens mij wel lukken.
 
Als het alleen voor het kettingsmeren is dan kun je ook een potkrikje kopen van 1 ton. Je kunt dan aan de rechterkant van de achterbrug je krik zetten en dan heb je het wiel zo van de grond.
Werkt ook om het wiel er uit te halen.
Denk er om dat als je je wiel eruit haalt dat je wat onder de achterbrug zet (kratje) want een krikje kan langzaam zakken en dan ligt je motor smorgens op zijn zijkant.
Krikje kost 15 euro
Is makkelijker dan paddock stand want dan moet je vaak met zijn 2en zijn.
 
Als het alleen voor het kettingsmeren is dan kun je ook een potkrikje kopen van 1 ton. Je kunt dan aan de rechterkant van de achterbrug je krik zetten en dan heb je het wiel zo van de grond.
Werkt ook om het wiel er uit te halen.
Denk er om dat als je je wiel eruit haalt dat je wat onder de achterbrug zet (kratje) want een krikje kan langzaam zakken en dan ligt je motor smorgens op zijn zijkant.
Krikje kost 15 euro
Is makkelijker dan paddock stand want dan moet je vaak met zijn 2en zijn.

Met wat creatief las werk moet je die 1tons krik wel in die paddoc stand kunnen bouwen :) Kan je het ook alleen :)
 
misc.php


Deze heb ik bij Gericke gekocht, is zo'n universele. Je stelt hem op de juiste breedte af, goed vastdraaien en klaar. Werkt prima en kostte slechts 80 gulden. Gebruik hem in de zomer dagelijks, is echt superhandig!
 
Iemand ook ervaring met een voor-wiel-stand? Hoort namelijk ook bij een volledige paddock stand. Er schijnen verschillende systemen te zijn en ik ben benieuwd wat het handigst & beste is.

Als achter-wiel-stand heb ik een zware met extra arm. Werkt perfect en je kunt het ook alleen doen (ja ja mvd lukt mij nu ook :) ) Handig voor achterwiel poetsen, ketting poetsen en smeren, ketting spannen etc. als je geen bok hebt. Graag zou ik nog wel een klein voorsteuntje erbij willen hebben.
 
Fast Bazzz, lukt het jou dan om de PS in je uppie te bedienen?? :?

Yep, oefening baart kunst })

Mijn GSX-R heeft achterop 2 van die grote handvaten voor de duo. Motor met één hand recht houden, paddockgeval goed recht eronder schuiven en met je voet naar beneden drukken. Rolt ie d'r zo op. :) Wel altijd opletten dat de stand ER GOED ONDER STAAT anders wip je de motor zo om.
 
Yep, oefening baart kunst })

Mijn GSX-R heeft achterop 2 van die grote handvaten voor de duo. Motor met één hand recht houden, paddockgeval goed recht eronder schuiven en met je voet naar beneden drukken. Rolt ie d'r zo op. :) Wel altijd opletten dat de stand ER GOED ONDER STAAT anders wip je de motor zo om.

Oh, doe jij het op z'n hondjes :?

Ik ga meestal naast het achterwielstaan, pak aan de andere kant het passagiershandvat vast en laat de motor tegen me aanleunen. Dan paddockstand eronder en met de voet omlaag duwen.
 
Ik heb (mijn vader) een paddock stand laten maken.
Kosten nihil
Is universeel: in te stellen op elke breedte: zowel mijn FZR600 kon ik ermee "opbokken" als de Bandit 600 van de vriendin (als test, bandit heeft middenbok)

Ik heb de bouwtekeningen ergens van internet gehaald, zal eens zoeken.

edit:
gevonden: http://www.thundercat.superbikeclub.com/ dan onder projects, motorbok
 
Laatst bewerkt:
Is toch leuk af en toe weer een oude topic ophalen, stof eraf blazen en oppoetsen, en misschien hebben meer mensen er wat aan als die een paddockstand voor 51 euro thuis willen hebben.......you never know.
Oh....en hij is mooi, binnen 2 dagen in huis en kwaliteit perfect.....hoef'ie er niet eens op de beurs mee te gaan zeulen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan