Paddock-stand

Arno1

Rookie
18 feb 2005
1
0
Volkel
Hallo,

op de motorbeurs heb ik een paddock-stand voor mijn Z750(2004) gekocht.
Hij past.

Ik durf echter mijn motor niet zonder hulp omhoog te zetten. Bang dat hij flikkert!

Het naar beneden laten is al helemaal een nachtmerrie.

Kan iemand bevestigen of deze angst gegrond is? Of wat ik eigenlijk wil is dat iemand bevestigd dat die angst nergens voor nodig is.

Arno
 
hoe vaker je het doet hoe beter het gaat , zorg altijd dat de zijstandaard uit staat en de andere kant een muur , waar bijv. jouw stuur tegen aan kan leunen als hij onverhoops toch gaat. Ik vond het in het begin ook niks , maar doe het nu dagelijks. succes
 
Als het goed is is deze paddockstand een rolbeugel.
Die zou je dus in een vloeiende beweging kunnen doorrollen,niet vergelijkbaar dus met het 'over-het-dode-punt-drukken' van een fiets die op zijn middenbok moet worden gezet....

Ik kan me voorstellen dat het weer neerlaten van de fiets minder vertrouwen wekt,omdat deze ineens niet meer wordt ondersteund.
Gewoon oefenen dunkt me.
Succes! ;)
 
De eerste paar keer opbokken met je ff met z'n tweeen doen, daarna is het een eitje.
Paar honderd keer een motor opgebokt op paddock stand, is nog nooit foutgegaan. Ook niet "bijna".

Gewoon eerst rustig schepjes van paddock stand positioneren onder achterbrug. Voorzichtig motor rechtop zetten terwijl je erachter staat. Zodra motor rechtop staat met 1 voet iets kracht zetten op bok, zodat je nu rustig kunt kijken of de schepjes goed onder de achterbrug vallen. Als alles goed staat nu met het volle gewicht op de bok, en de motor staat op de bok!

Afbokken: gewoon erop gaan zitten, en motor rustig naar voren rollen. Bok valt er wel onder vandaan.
 
ja ik moest eerst ook hulp hebben,maar ik doe het nu zo,ik doe de paddock zo goed als op zijn plaats als de motor nog op de zeistandaard staat,dan trek ik de motor rechtop terwijl ik de paddock naar beneden druk,zodra ik voel dat de paddock de motor heeft gepakt,dan is het klaar dan valt de motor niet meer om,dan is het een kwestie van doorduwen,en tada,hij staat erop.
 
Gewoon proberen ,ik zet m'n motor eerst altijd op de zijstandaard
want ik heb namelijk geen middenbok (scheelt weer 1 kilo ;) )
dan zet ik de blokjes recht en hef ik hem op.
Zorg wel dat je stuur recht staat want anders draait de voorkant
weg terwijl je hem opheft.
als ik hem weer laat zakken dan zet ik weer m'n zijstandaard uit
,stuur recht,'n beetje naar links drukken zodat ie op de
zijstandaard terecht komt en klaar is kees.
al meer als 100x opgebokt en nooit iets aan 't handje.
 
Ik leg altijd eerst een blok hout onder de jiffy, zodat de motor bijna rechtop staat. Dan hoef je 'm maar een klein stukje rechterop te zetten als je de motor op de bok wil krijgen en zit de achterbrug al direct goed tussen de beugels. Voordeel is ook dat ik een handvat op de kont heb zitten, zodat ik de motor makkelijker vast kan pakken.
 
Ik leg altijd eerst een blok hout onder de jiffy, zodat de motor bijna rechtop staat. Dan hoef je 'm maar een klein stukje rechterop te zetten als je de motor op de bok wil krijgen en zit de achterbrug al direct goed tussen de beugels. Voordeel is ook dat ik een handvat op de kont heb zitten, zodat ik de motor makkelijker vast kan pakken.

dat deed ik vroeger ook
tot ik is met da da ding dat onder de achterbrug gaat langs de eene kant onder men ketting ging toen ik het niet gezien had
en daar ging mijne ouwe soes, boem en de bulle lagen op de grond
nu duw ik de motor recht laat de kont tegen men zij leunen, dan de v-adapters al op zen plek steken en dan duw ik em rechtmet men zij en zet ik ineens druk op de paddock
werkt perfect voor mij ;)
 
Dan is de motor opbokken met deze paddockstand
een stuk makkelijker,geen probleem..........

full
 
Dan is de motor opbokken met deze paddockstand
een stuk makkelijker,geen probleem..........

(Afbeelding)

Ja die motor omhoog trappen is ook niet echt het probleem. Wat lastiger is, is de motor rechtop zetten en dan een handeling verichten... bijvoorbeeld je achterbok onder je achterbrug zetten.
Het lijkt mij dat dat bij jou spul ook moet? motor rechtop zetten... in balans houden en dan die pen of bout of wat het is in het frame draaien.

Ikzelf bok hem liever eerst met de voorkant op.. pen in het balhoofdgat en bokken maar. Dan kan ie niet meer omvallen en staat ie rechtop. Daarna kan ik me achterbok eronder rijden :)
Motor met 1 hand recht houden en dan de achterbok eronder rijden ben ik minder wild van... maarja soms is het niet anders he.
 
Met deze paddockstand, een blokje onder de jiffy ,zodat hij net niet omvalt,
pennen plaatsen+ haarspeld veren ,en opbokken.
Kan eigenlijk niets verkeerd mee gaan.
Voordelen van deze paddockstand.
Je hebt GEÉN voor ÉN achterbok nodig.
Beide wielen Én de voorvork zijn gelijktijdig te demonteren.
Beide wielen van de grond.(winter)stalling.
Motorblok uitbouwen
Makkelijker opbokken.Demontabel neemt weinig plaats in.Wordt geleverd in grondlak zonder moerdoppen(dopsleutels).Prijs 60 Euro Excl: 10 Euro verpak en verzend kosten.

IK zeg dit nog steeds ,

Geen gelul koop, ikuzus z'n spul .



 
Ik heb zelf net een andere motor gekocht en daar zaten ook 2 paddockstanden bij.
In het begin ook angstig.
Maar dit was niet nodig.
Zitje even eraf halen en dan heb je een goede grip aan de motor.
In het begin wel even gedaan met iemand ernaast maar na 2 keer niet meer nodig
 
Ik heb zelf net een andere motor gekocht en daar zaten ook 2 paddockstanden bij.
In het begin ook angstig.
Maar dit was niet nodig.
Zitje even eraf halen en dan heb je een goede grip aan de motor.
In het begin wel even gedaan met iemand ernaast maar na 2 keer niet meer nodig


IK zeg dit nog steeds en blijf er bij,

Geen gelul koop, ikuzus z'n spul :) :) :) !!!!!!!!!!!!
 
Niets met reclame te maken,
het is gewoon een feit, dat met deze paddockstand het makkelijker
is de motor opbokken.
ja, maar het aanprijzen van je eigen produkt in elk topic over paddock-stands en het nu weer aanmaken van een nieuw topic in G&G terwijl je er al 1 hebt lopen vind ik toch wel op actieve reclame lijken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan