Paddockstand achter lam, reparatie of nieuw?

Menso

MF veteraan
8 okt 2012
1.977
765
Paddockstand lam (2).jpg


Paddockstand lam (1) aangepast.jpg


Deze paddockstand heeft een paar jaar dienst achter de rug, en het resultaat van mijn ondoordachte lompheid is dat deze is doorgezakt. Dat wil zeggen, daar waar de twee bouten de linker en rechterhelft met elkaar verbindt, is deze doorgezakt door de vele kilo's en kracht die erop zijn losgelaten. Met name toen de enkele asmoer los gemaakt moest worden met 250Nm, en weer vast, en meerdere keren over de jaren. De motor leunt dus naar rechts, en ik hoop dat het duidelijk genoeg is op de foto, maar recht staat ie echt niet meer.

Ik zat te denken dat een lasser misschien het boutgat dicht kan lassen om vervolgens een nieuw gat te boren op de juiste hoogte. Dan zou hij weer zo goed als nieuw zijn...

Is dit te repareren of moet ie simpelweg vervangen worden? Hij staat niet schuin genoeg dat de motor er afvalt, maar ja. Een plaatje onder het rechterwieltje zet de motor in ieder geval weer rechtop maar dat lost dus niets aan de oorzaak op.

Een nieuwe paddockstand op datona.nl is €80.
 
De ondergrond waar de motor nu staat lijkt ook niet helemaal vlak, klopt dat?

Het los en vast draaien kan je natuurlijk ook doen zonder dat de motor op de steun staat, scheelt weer onnodig geweld.. :)
 
Klopt, de vloer is niet gelijk, maar ook op een vloer die waterpas is is het hetzelfde.
Buis door steken, 2 zware mensen uitnodigen en terug recht plooien is de goedkoopste optie.
Als het mislukt kan je nog steeds een nieuwe bestellen.
Bingo, dat ga ik doen. Lijkt mij de makkelijkste oplossing. Thanks!
 
  • Wow
Waarderingen: Zot
Terug
Bovenaan Onderaan