Paddockstand alleen voor?

YamahaXT1200Z

Rookie
10 nov 2018
4
0
Ik heb deze vragen uit een ander topic gekopieerd, omdat in dat topic alleen in het begin werd geantwoord...
Excuus als dat niet de bedoeling is, maar ik wil (zóóóó) graag antwoord op onderstaande vragen. Wie wil helpen?

Ik rijd op een Yamaha XT1200Z Super Tenere. Deze heeft een middenbok. Nu wil ik graag ook het voorwiel van de grond hebben. Ik twijfel echter hoe ik dat moet doen (met een krikje of met alleen een voorpaddock). Ook heb ik geen idee hoe ik een achterpaddock zou moeten gebruiken bij de Super Tenere, dus al zou ik een voorpaddock i.c.m. een achterpaddock willen gebruiken, dan kan dat volgens mij niet eens.... Ik heb de volgende vragen:

1. Ik had nog helemaal niet gedacht (kun je nagaan) aan de mogelijkheid van een krikje onder de voorkant van het blok, zoals @B2 aangeeft. Het voordeel van een krikje lijkt me dat ik precies kan afstellen tot het voorwiel een beetje van de grond gaat. Als ik een voorpaddock gebruik (zoals ik eigenlijk van plan was) is het maar de vraag hoeveel deze het voorwiel omhoog brengt. Als dat 'te hoog' is, dan haalt ie het gewicht van de middenbok en dan wordt de boel instabiel. Klopt dit of zal het niet zo'n vaart lopen?;

2. Misschien een hele stomme vraag. Ik heb een XT1200Z First Edition met een metalen plaat / carterbescherming onder het blok. Kan ik hier gewoon een krikje onder zetten? Kan deze druk op de metalen carterbeschermer (maandenlang) geen kwaad? Het is een beetje lastig uitleggen maar als je googled op een fotootje van een First Edition dan zie je wat ik bedoel met die 'metalen carterbeschermer'.

3. Nog een stomme vraag waarschijnlijk, maar klopt het dat je bij een XT1200Z Super Tenere een voorpaddock gebruikt waarbij je twee 'puntjes' in de holle ruimte aan de onderkant van de vork steekt en op die manier opbokt? Ik ben gewoon benieuwd hoe dit zou moeten bij deze specifieke motor.

4. Ook dit is meer gewone interesse, want het is niet nodig om de motor achter op te bokken (zeker niet met de middenbok) maar volgens mij kan dat ook helemaal niet bij deze motor. Dat is toch raar? Ik heb gezocht naar schroefdraad voor bobbins maar dit is nergens te vinden! Dan zou je normaal gesproken volgens mij zo'n universele achterbok kunnen gebruiken met van die L-vormige adapters die je gewoon aan beide zijden onder de achterbrug zet. Maar dat kan bij deze motor volgens mij ook niet omdat de hoogte tot de achterbrug (van grond tot brug zeg maar) aan de ene kant hoger is dan aan de andere kant. Dat gaat dus nooit werken met een paddock die aan beide kanten even hoog is. Ik ben het vooralsnog helemaal niet van plan, maar vind het zo raar dat kennelijk onmogelijk is om een Yamaha XT1200Z Super Tenere aan de achterkant op te bokken. Of zie ik iets over het hoofd? Kan dit misschien op een of andere manier wel?

Ik hoop dat jullie weer zo goed kunnen helpen. Bedankt voor de tips tot dusver. Roy.
 
Terug
Bovenaan Onderaan