Paddockstand ja/nee

Klutliver

Rookie
4 nov 2012
3
0
Valkenburg
Goedendag, Ik ben op zoek naar een paddockstand voor mijn motor en heb een mooie set bij daytona gezien maar weet niet of deze set geschikt is voor mijn motor! Heb nooit gebruik gemaakt van een paddock dus weet ook niet waar ik naar moet kijken. Het gaat om deze set. Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Mijn motor is een Kawasaki z1000 uit 2011(nieuwste model)

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven hierover

Alvast bedankt

Groeten gerard
 
Wat is de rede dat je een paddock stand wil gebruiken.
Als je alleen voor winterstalling de bandjes van de vloer wil, dan gaat dit wel werken.
Maar wil je zelf onderhoud doen aan de voorkant, dan is deze minder handig. Dan kun je er beter 1 nemen die onder het balhoofd zit.

En er zijn vast wel mensen met een z1000 die uit ervaring kunnen vertellen wat prettiger werkt.
 
Laatst bewerkt:
Paddock stands zijn erg handig voor het smeren van je ketting en ander onderhoud, of zelfs gewoon het wassen van je motor ;)

Ik heb alleen een achter stand van datona en ik ben er zeker niet ontevreden over. Het enige waar ik op gelet heb is het maximale gewicht, de maximale breedte en het moest een systeem met bobbins zijn.
 
Goedendag, Ik ben op zoek naar een paddockstand voor mijn motor en heb een mooie set bij daytona gezien maar weet niet of deze set geschikt is voor mijn motor! Heb nooit gebruik gemaakt van een paddock dus weet ook niet waar ik naar moet kijken. Het gaat om deze set. Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Mijn motor is een Kawasaki z1000 uit 2011(nieuwste model)

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven hierover

Alvast bedankt

Groeten gerard


Heel mooie set.
Toch zou ik het advies van Arkie ook eens in overweging nemen, hoewel het even puzzelen is om door te hebben hoe zo'n paddockstand voor onder het balhoofd in zijn werk gaat, heeft Arkie ivm. onderhoud aan het voorwiel gelijk.
 
Hè gasten, bedankt voor de reacties in ieder geval!! Het gaat bij mij om het smeren van de ketting en voor de winterstalling. Het is mijn eerste motor dus vandaar misschien voor jullie deze domme vraag! Wist niet eens dat je de ketting moest smeren laat staan waarmee! Ik denk dat ik er vanuit kan gaan dat ik deze paddockstands kan bestellen en dat ze hoogstwaarschijnlijk wel passen! Nogmaals superbedankt voor de reacties!
 
Nog twee tips:
- gebruik de stand alleen op een vlakke en vrij goed waterpas ondergrond.
- de eerste paar keer opbokken en zeker ook van de bok afhalen oefenen met (rechts) een maat naast de motor.

Zou zonde zijn als de motor wegens onhandigheid door weinig ervaring met een paddockstand op zijn kant terecht komt...
 
Laatst bewerkt:
Nog twee tips:
- gebruik de stand alleen op een vlakke en vrij goed waterpas ondergrond.
- de eerste paar keer opbokken en zeker ook van de bok afhalen oefenen met (rechts) een maat naast de motor.

Zou zonde zijn als de motor wegens onhandigheid door weinig ervaring met een paddockstand op zijn kant terecht komt...


en vergeet je jiffy niet uit te zetten. Ik heb heet eens gezien bij iemand die het was vergeten :X
 
Ik zet em eigenlijk altijd weg met de achterbok. Maar voor de winter staat ie lekker met de voorbok en achterbok.

Ik heb dan wel een voorbok met balhoofd drager. Voor onderhoud is dit echt handig. Enkel het afbokken is wat lastig omdat je even moet opletten als je de balhoofddrager er onderuit trekt en niet je spatbord voorziet van een mooie kras.

527117_392928994089564_1499895832_n.jpg
 
Nog twee tips:
- gebruik de stand alleen op een vlakke en vrij goed waterpas ondergrond.
- de eerste paar keer opbokken en zeker ook van de bok afhalen oefenen met (rechts) een maat naast de motor.

Zou zonde zijn als de motor wegens onhandigheid door weinig ervaring met een paddockstand op zijn kant terecht komt...

En voor alleen gebruiken als je hem er achter al op hebt staan ;)
 
En voor alleen gebruiken als je hem er achter al op hebt staan ;)

:Y

En wel opletten dat als je em er voor onder zet de handel achter niet los komt. Soms heb je wel eens dat je de handel even snel snel op de padocks wil hebben. Dan heb je em er achter op staan en ram je de voorste er ook onder. Alleen door de snelheid wil die dan achter nog wel eens even omhoog komen uit zn vorken O-)

persoonlijk vind ik de standaard rubber blokken not done voor achter. De krassen op je achterbrug zijn al na een aantal keer goed zichtbaar.

Mijn advies.

Schaf een setje vorken en bobbin's ook aan. Dat is gewoon lekker stabiel en geen geklungel ;)



Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

EDIT:
Deze is helemaal super
 
Laatst bewerkt:
:Y

En wel opletten dat als je em er voor onder zet de handel achter niet los komt. Soms heb je wel eens dat je de handel even snel snel op de padocks wil hebben. Dan heb je em er achter op staan en ram je de voorste er ook onder. Alleen door de snelheid wil die dan achter nog wel eens even omhoog komen uit zn vorken O-)

persoonlijk vind ik de standaard rubber blokken not done voor achter. De krassen op je achterbrug zijn al na een aantal keer goed zichtbaar.
Mijn advies.

Schaf een setje vorken en bobbin's ook aan. Dat is gewoon lekker stabiel en geen geklungel ;)



Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

EDIT:
Deze is helemaal super

Klopt, heb een tijdje geen bobbins gehad op mijn r6 en met de standaard blokken opgebokt. Gelukkig wel zo slim geweest om deze eerst in te tapen en eronder een doekje te doen. Stevig is echter anders en dus maar bobbins en haken gekocht
 
Klopt, heb een tijdje geen bobbins gehad op mijn r6 en met de standaard blokken opgebokt. Gelukkig wel zo slim geweest om deze eerst in te tapen en eronder een doekje te doen. Stevig is echter anders en dus maar bobbins en haken gekocht


_O- lol dat met een doekje om de blokjes heen met tape had ik i nhet begin ook wuahaha zag er zo lomp uit. Ben toen gelijk over gegaan op de bobbins :Y

Mijn 6je staat nu lekker warm met zn rubbers van de grond op de paddocks in de garage *D

En daar staat ie heerlijk tot het voorjaar :Y Heb ik mooi de tijd om wat onderhoud te doen in de koude donkere dagen ;)
 
Goedendag, Ik ben op zoek naar een paddockstand voor mijn motor en heb een mooie set bij daytona gezien maar weet niet of deze set geschikt is voor mijn motor! Heb nooit gebruik gemaakt van een paddock dus weet ook niet waar ik naar moet kijken. Het gaat om deze set. Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor

Mijn motor is een Kawasaki z1000 uit 2011(nieuwste model)

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven hierover

Alvast bedankt

Groeten gerard

Ik heb de rode versie van Datona (goedkoper), zowel de achterbok (met steuntjes en voor bobbins) als de voorbok (balhoofd). Ideaal, werkt prima.
Waarom ga je voor die duurdere versie?

Ik had eerst een model die hem niet hoog genoeg opbokte, achterwiel van mijn Firestorm kwam niet/nauwelijks van de grond. Hier zou je dus op kunnen letten.
Even opmeten hoe hoog de onderkant van je achterbrug van de grond is, en even bellen met Datona hoe hoog hij opgetild wordt.

Verder kun je er eigenlijk geen miskoop aan doen, handig voor schoonmaken/onderhoud/etc :)
 
Ik heb zo'n set gehad. De achterbok is prima wanneer je hem niet veel gebruikt. Bij mij stond de motor altijd op een paddockstand en dit ging je wel zien aan de paddockstand. Op een gegeven moment gaat hij een beetje doorhangen (met een r6 erop).

Ik vond persoonlijk de voorkant een drama met die lepels. Staat nooit echt stevig. Uiteindelijk besloten op Valtermoto voor en achter stands te kopen. Die werken aan de voorzeide met pinnetjes die in je voorvork gaan zodat deze wel stevig blijft staan.
 
Als ik het een beetje begrijp is een paddock met bobbins het makkelijkst en geeft ie de minste schade aan de motor! Hij is stevig genoeg voor onderhoud en wassen motor, maar stel dat ik hem voor stalling in een grote parkeergarage zet met een motorhoes eroverheen maar waar ook kinderen spelen en weet ik het allemaal dan zou het wel eens mis kunnen gaan! De goedkopere is eigenlijk net zo goed al de dure alleen opletten op gewicht en breedte! Dus ik moet denk ik even gaan kijken of er ergens bij de assen gaten zitten met schroefdraad om daar bobbins in te draaien en dan ook welke maat schroefdraad!

2 vraagjes nog: hoe lang kan ik mijn motor laten staan op zijn wielen zonder dat er wat fout gaat?

Wat is een jiffy?????
 
Laatst bewerkt:
motorbok_bobbin_fork.jpg

Oxford Bobbins OF826 M10x1.25

€ 10,95
Oxford Bobbins voor motorbokken met bobbin-forks (V-haken), set van 2 stuks. Kleur zilver, maat M10x1.25, type OF826.

*O.a. geschikt voor Kawasaki ER-6 2006->, ZX6R 2006->, Versys 2006->, Z750 2006->, Z1000 2006->, ZX10R 2006->, ZZR1400.*

Kijk anders hier eens :
Motorbokken


Als je je Jiffy niet gebruikt krijg je dit :+

2nqbkut.jpg



Als je je motor wil stallen voor de winter stop is het op zich niet nodig dat hij geheel van de grond is. Om hem stabiel te stallen gebruik ik zelf wel voor en achter bok. Maar dat is enkel in de winter. De rest van het jaar gebruik ik gewoon de achter bok. 1 het scheelt ruimte aangezien hij rechtop staat en 2 hij staat als een huis.

:Y
 
Laatst bewerkt:
Wat is de rede dat je een paddock stand wil gebruiken.
Als je alleen voor winterstalling de bandjes van de vloer wil, dan gaat dit wel werken.
Maar wil je zelf onderhoud doen aan de voorkant, dan is deze minder handig. Dan kun je er beter 1 nemen die onder het balhoofd zit.

En er zijn vast wel mensen met een z1000 die uit ervaring kunnen vertellen wat prettiger werkt.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb beide varianten (onder balhoofd, en onder de voorpoten (vaste variant).

Degene onder het balhoofd vind ik alleen handig als je voorpoten eruit moeten. Dat is uiteraard niet mogelijk met de variant die onder in de voorpoten zit. Degene die onder het balhoofd zit is vaak een beetje friemelen voordat ie op zijn plek zit (al scheelt het dat een Z1000 geen kuipen heeft), maar het is mij al meer dan eens gebeurd dat ik hem op het voorspatbord laat donderen omdat ik dacht dat de pen er goed in zat... Ook zitten de buizen waar de motor dan op rust nogal in de weg als je aan de remblokken wilt werken.

Enige nadeel van de variant die onder de voorpoten zit, is dat het voorwiel niet altijd onder het spatbord door, eruit kan.

Ik gebruikte op het circuit altijd de variant onder de voorpoten, en enkel en alleen als de voorpoten eronderuit moeten de andere. En ik heb heel wat bandjes en remblokjes gewisseld, en heel wat keren de bandenwarmers eromheen gehad...
 
Idd SP1R. Het hangt er voor de voor kant een beetje van af. Voor op het circuit is idd de lage versie handig. Werkt snel en de bandenwarmers zitten er zo omheen. Plus je kan eigenlijk overal eenvoudig bij komen. Voor gewoon stallen/onderhoud is het een afweging die je maakt. Eveneens kun je de adapter met balhoofd drager er zo op zetten indien nodig. Mocht je die niet zo snel gebruiken dan zet je de andere adapter er op die je onder de voorpoten zet.

Maar het geval met spatbord en krassen heb ik verholpen door het deel met de balhoofddrager te voorzien van een prima stuk plakfoam rondom. Dus van mij mag ie dan wel stuiteren op het spatbord :D
 
Als ik het een beetje begrijp is een paddock met bobbins het makkelijkst en geeft ie de minste schade aan de motor! Hij is stevig genoeg voor onderhoud en wassen motor, maar stel dat ik hem voor stalling in een grote parkeergarage zet met een motorhoes eroverheen maar waar ook kinderen spelen en weet ik het allemaal dan zou het wel eens mis kunnen gaan! De goedkopere is eigenlijk net zo goed al de dure alleen opletten op gewicht en breedte! Dus ik moet denk ik even gaan kijken of er ergens bij de assen gaten zitten met schroefdraad om daar bobbins in te draaien en dan ook welke maat schroefdraad!

2 vraagjes nog: hoe lang kan ik mijn motor laten staan op zijn wielen zonder dat er wat fout gaat?

Wat is een jiffy?????
Een Jiffy is een zijstandaard... :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan