Paddockstand voor Bandit 1200S (2002) HOW TO?

bertbandit

MF'er
9 apr 2008
216
0
OK, ik heb nu aan akrapovic auitlaatsysteem onder mijn B12, maar mijn middenbok moest het veld ruimen...

omdat een ketting toch af en toe gesmeerd moet worden, en ik het wassen/klussen graag doe als de motor recht staat de volgende vraag:

Welke paddockstand is het beste geschikt voor de achterbrug van mijn Bandit 1200S uit 2002?

Heb ik daar verder nog dingen voor nodig die ik op mijn motor moet monteren?

en als laatste vraag:

wat is een goeie (makkelijke, eenvoudige bediening!) en waar vind ik die tegen een leuk prijsje?

B.v.d. voor de reacties. ;)
 
Een 1200 heeft als ik het goed heb 2 aangelaste draadbussen op de achterbrug
aan de onderkant daar kan je of 2 bouten indraaien of speciale adapters voor kopen
die je daar op kan monteren ,daar kan je dan een paddockstand onder zetten,wel
een paddockstand met speciale haken daar voor kopen en niet 1 met L vormige
aansluitingen want die zijn voor direct onder de achterbrug te zetten,vaak zitten
beide soorten adapters bij een nieuwe stand,zoek wel een stevige stand uit
en niet zo,n hele goedkope slappe uitvoering.
FGSP01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ok dan kan je er 1 met gewone adapters nemen dus de L vormige
die zijn vaak met rubber bekleed,die vind je wel bv op marktplaats,koop
er wel 1 met verstelbare steunen ,die passen beter en kan je ook
gebruiken voor andere motorfietsen.
2409_HBM%20Motorbeugel.jpg

Deze is te koop bij www.buitelaar.nl voor 29,- eurie.
FF op de site kijken bij motor/heftafels.
 
Laatst bewerkt:
staat het geheel een beetje stabiel? kun je dan bijvoorbeeld kracht zetten om je achteras los te halen?

of even flink je tank oppoetsen?

(ben net bezig met het herstellen van een 3000 euro schuivertje (met maar 30km/h!!!), dus zit er niet op te wachten dat ie uit zo'n ding stuitert ;-)
 
Ik heb ook zo'n ding met van die flappen eraan. Maar bij mij zijn ze niet met rubber bekled maar met plastic. Werkt prima, maar heel soms wil het nog wel eens een beetje verschuiven. Met rubber zul je daar minder last van hebben, denk ik. Eventueel kun je er antislip rubber op plakken, maar ik vind het zo ook wel prima.
 
staat het geheel een beetje stabiel? kun je dan bijvoorbeeld kracht zetten om je achteras los te halen?

of even flink je tank oppoetsen?

(ben net bezig met het herstellen van een 3000 euro schuivertje (met maar 30km/h!!!), dus zit er niet op te wachten dat ie uit zo'n ding stuitert ;-)

Je kan best aardig wat kracht op zo,n bok zetten,maar voor de zekerheid
zou je eerst de asmoer iets los kunnen zetten voordat je hem op de bok
verder losdraaid en met vastzetten draai je de moer eerst een stukje vast
en draai je hem op de grond verder vast,poetsen is geen probleem dat houd
zo,n bok makkenlijk.
 
ik ben overtuigd... maar nu nog een stevige vinden...

Ik vind die valmoto dingen erg mooi, en ze zien er stevig uit. degene hierboven kost bijna net zo veel verzenden als het apparaat zelf...weet niet of mij dat nou charmeert...
 
ik kan er alles mee doen, dus ook de as er uit meppen terwijl hij op de paddock staat :)
mijne heb ik ergens bij een motordealer halen..
misschien even het forum doorzoeken op paddock stand naar een goede?
 
Terug
Bovenaan Onderaan