Paintjob tank

Kraspanda

MF'er
13 nov 2007
41
0
Utrecht
Beste mensen,

Ik ben een gelukkige bezitter van een honda shadow vt750, model 1983. Inmiddels is het beestje 24 jaren oud en zit er een lelijke plek op de tank. Nu ben ik van mening dat het toch wel iets is waar ik wat aan moet doen, maar ik heb geen idee hoeveel zoiets ongeveer kost.

Aan wat voor bedragen moet ik denken wil ik een nieuwe laag lak op mijn tank laten spuiten?

Groeten,

Kraspanda
 
Bereid je de tank zelf voor?

En wat voor spuitwerk wil je, wat voor kleur, enz?
Wil je bv een speciale lak?
 
Laatst bewerkt:
Als het enigzins betaalbaar is lijkt me dat wel mooi ja. Voorbereiden kan ik an sich zelf wel ja, tenzij het echt vaardigheden vereist die ik hoe dan ook niet in huis heb (heb nooit echt gesleuteld aan wat dan ook)
 
Ik denk dat je zo tussen de 100 en 500 kwijt zult zijn.

Als je niets speciaal wilt en de boel zelf voorbehandeld(ligt aan de spuiter wat je moet doen) en de tank is verder gaaf zul je zo rond de 100 a 250 kwijt zijn bij een hobbyist.

Laat je de tank spuiten bij een bovag motorspuiterij zul je zeker wat meer kwijt zijn(300 a 450??).

Kwaliteit ligt natuurlijk aan de persoon die spuit, maar ook aan de voorbehandeling, de kwaliteit van de lak, verharder enz enz.
Zeker als je wat speciaals wilt op je tank dan zullen de bovenstaande kosten van de lak omhoog gaan. Wil je bv vlammen ook dat zal een meerpijs zijn.

Ik denk dat het het beste is om zo eens wat rond te bellen in de streek waar je woont. Of om eens te kijken of er geen spuiter in de vriendenkring zit die weet wat hij.zij doet.

Wel een tip, wil je meer laten spuiten van je motor met dezelfde kleuren, de meerprijs gaat natuurlijk omhoog, maar je bent een stuk goedkoper uit als je het meteen laat doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan