Pak aan 1400

sparda

MF'er
13 nov 2005
42
0
Sint-Niklaas
Hej, daar dat ik over een jaartje "reeds" mag beginnen met motorrijden (na
4 jaar lijkt dat ene jaar idd niet zo lang meer -O- ) ben ik al wat aan het kijken
achter een goede outfit. Deze zou een 1400 bedragen.

Waarom dan deze topic? Wel, ik zou wel eens willen zien wat de doorwinterde
motard zou kopen van outfit indien er plots 1400 op de tafel gelegd wordt...

Dus, post hier even je outfit :)

Ik zal even de spits afbijten :9

-> oxtar laarzen
-> shark helmpje
-> Rev'It Liteon combi
-> met bijhorende handschoenen

Wat vinden jullie er van en geef ook eens je eigen setup :) (kan ik dan
zeker iets van leren :) )
 
Ik ben al klaar voor 400
Ik zal het eens op tafel smijten:

- Eenmaal zwembroek
- Korte broek
- T-shirt
- Shark helm
- And last but not least: teenslippers

:+
 
Fantastisch :p Nuja, een zwembroek is natuurlijk minder moeilijk om uit dat
opengereten vlees te halen als een jeans he ;)
 
Hej, daar dat ik over een jaartje "reeds" mag beginnen met motorrijden (na
4 jaar lijkt dat ene jaar idd niet zo lang meer -O- ) ben ik al wat aan het kijken
achter een goede outfit. Deze zou een 1400 bedragen.

Waarom dan deze topic? Wel, ik zou wel eens willen zien wat de doorwinterde
motard zou kopen van outfit indien er plots 1400 op de tafel gelegd wordt...

Dus, post hier even je outfit :)

Ik zal even de spits afbijten :9

-> oxtar laarzen
-> shark helmpje
-> Rev'It Liteon combi
-> met bijhorende handschoenen

Wat vinden jullie er van en geef ook eens je eigen setup :) (kan ik dan
zeker iets van leren :) )

veels te veel

sidi laarzen 120
mqp combi 480
bayardhelm 199
handschoenen 80
879 totaal en alles was overjarig model

krijg je dit, ex bike

full
 
dat budget klopt wel ongeveer. heb je een textielpak, helm, lerenpak, laarzen handschoenen en misschien nog net een extra leren broek voor.
 
Over een jaar is dat pak+handschoenen en laarzen ook wel gezakt in prijs hoor :p

(en de helm is nu al 150 goedkoper in de hein gericke waardoor het totaal nu op 1100 zit)
 
Klopt, zwembroeken haal je er zo uit. Probeer maar eens een slecht gestikt leren pak uit je vlees te pulken, dat gaat een stuk moeilijker dan je denkt.
 
check ook even bijvoorbeeld de motorbeurzen en koopjes van motorwinkels..
ik heb voor+/- 1000 eurie een dainese leren combi, met bijpassende dainese handschoenen,
sidi laarzen en shark helm met olievizier..

het loont de moeite om f te zoeken maar je moet ook een beetje geluk hebben, succes met je aankoop!
DSCN2994.jpg

tinuzz2.jpg


grijze pan is van schoonpa.. de mooiste motor staat een stukje verderop :Y
 
Laatst bewerkt:
pak.jpg

Airoh Helm: 189,-
Hein Genricke Leren Jack: 99,-
Hein Genricke Leren broek: 69,-
Zomer handschoenen: 39,-
Laarsen: 149,-
Bril: 20,-

Totaal: 565,-

Jack & Broek zijn van zelfde merk maar andere lijn, dit omdat deze beter zaten. Prijs scheelt niets, maar anders zouden de reflectielijnen doorlopen van broek naar jack.

Hoeft dus helemaal niet zo duur te zijn. Voor 1400,- kun je er zelfs nog een stoffen pak bij kopen voor in de winter.
 
Ga naar Stabroek naar de "Zwarte Arend" Die verkoopt ook overstock en dat soort partijden. lederen combi van Richa aan 400 euro. Oxtar laarzen heeft die ook staan. heeel veel shark helmen en noem maar op wat je verder nog nodig hebt

Geloof me het is echt de moeite!
ga alleen niet op een maandag want dan zijn ze gesloten.

Ohja ik vind Richa zowiezo goede value for money
 
met een bult op je rug/pak op een gs _O- _O-


Yep. Ik kon hem voor een mooi prijsje krijgen en daarvoor liet ik hem niet liggen. En als ik voor lul sta: who cares! Pakkie is fijner en veiliger dan textiel wat ik anders had gekocht 8-)

Volgend jaar komt er een waarschijnlijk ook een andere motor :z

Maar ik ben in ieder geval hardstikke blij met mijn outfit :]
 
arlen ness racing jas
arlen ness racing broek
Lookwell handschoenen met carbon
Sidi laarzen
Arai corsair rx7rr 'Taddy'

full


prijs wel boven de €1400,= , maar het zit erg goed en lekker :Y :Y :Y , maar je moet makkelijk kunnen slagen onder de €1400,= hoor
 
setup: jeans,hoge skateschoenen, tshirt, bodypantsertje, hellempie en crosshandschoenen.. klara is de koe.. :]
 
-Nolan helm (aanbieding) ongeveer 150,- E
-Handschoenen merk onbekend ongeveer 50,- E
-Spijkerbroek
-Gewone normale winterjas



Gaat prima hoor, heb overal nog vel zitten!



:W
 
Helm voor € 150, textielbroek € 100,- op de beurs, textieljas € 100,- op de beurs. Winterhandschoenen € 50,-. Zomerhandschoenen € 20,-. Laarzen van € 99,-.
 
Valt me altijd weer op: mensen die een helm puur op merk, graphics of model willen kopen. Neem de helm die je het beste past. Dat hoeft lang niet altijd een Shark te zijn...... Veiligheid gaat nog altijd voor looks......

Voor de rest: kijk hoe je de kleding gaat gebruiken.
Rijd je het hele jaar door (bv. woon/werk), begin dan met een GOED textielpak ( een pak met échte Goretex is kwalitatief altijd goed maar niet goedkoop, niet al te duur is bv. Dane) en GOEDE, waterdichte laarzen (ik heb Daytona's, geweldige laarzen). Dan nog ten minste twee paar handschoenen, dunne voor de zomer en dikke voor de winter. Met je helm er bij zit je dan wel aardig aan die 1400.....

Ik ben ooit relatief goedkoop begonnen, maar kwam er al snel achter (lekkende broek, jas met slechte ventilatie etc.) dat je beter meteen iets meer kunt uitgeven. Er is niks zo vervelend als bij 2 graden boven 0 in de regen rijden en te voelen dat de boel langzaam in je kruis doorlekt......

Rijd je alleen 's zomers, dan zit leer gewoon lekkerder. Neem er dan wel een goed regenpak bij, het blijft Nederland.....en leer is niet waterdicht. Overigens zijn er tegenwoordig ook textielpakken te krijgen, die bij uitstek geschikt zijn voor de zomer ("mesh"). Maar ook die zijn dan niet waterdicht.
 
Goed ik heb in mn bezit:

MQP combi: 450 euro
MQP Textiel pak compleet: 200 euro
Arai helm: 500 euro
Re vitt handschoen: 90 euro (morgen 2 paar nieuw halen)
Oxtar waterdichte sport laarzen: 245 euro
Rugprocetor: 150euro

Dat komt totaal op een 1645 euro uit.....

Dit was duurder dan mn vorige motor B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan