pak en laarzen op de scooter???

Basic1

Rookie
23 dec 2008
6
0
Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier en ga morgen mijn Silverwing 600 halen
heb sinds deze week mijn rijbewijs en ben van plan om af en toe op de motor naar mijn werk te gaan
nou heb ik al alles aangeschaft pak en laarzen maar vind het eigenlijk een beetje raar om alles aan te doen op de scooter

hoe zijn jullie ervaringen is het nodig???
dat het zinvol is weet ik wel

maar ik wil ze ook thuis graag overtuigen

gr,
 
Ik doe nu mijn pak en laarzen aan vanwege de kou. In de zomer denk ik alleen de binnenvoeringen eruit te halen en gewoon met pak en laarzen te blijven rijden. Hoewel ik op de motor bij zomerse termperaturen vaak gewoon in een spijkerbroek en gewone schoenen reed (maar wel met beschermende jas en handschoenen - ziet iemand hier nog enige logica in?), zal ik dat dit keer toch maar niet doen. Een schuiver, vooral op de snelweg, lijkt me een nachtmerrie zonder beschermende kleren.
Nu heb ik ook een topkoffer waar alles ruim in past. Dat scheelt ook natuurlijk.
 
mhh, net je rijbewijs en dan al een 600..... doe a.j.b. voorzichtig!
en als ze je thuis terug willen zien na een valpartij; altijd pak aan (is dat genoeg overtuigend???)!
pas na de eerste val weet je DAT het nodig is.
alleen over de laarzen kun je je afvragen; is dit echt noodzakelijk. een paar stevige hoge (wandel)schoenen zijn ook prima. maar goed, je hebt ze al, dus gewoon aandoen.
verder, welkom en veel veilige en plezierige km's toegewenst
 
mhh, net je rijbewijs en dan al een 600..... doe a.j.b. voorzichtig!
en als ze je thuis terug willen zien na een valpartij; altijd pak aan (is dat genoeg overtuigend???)!
pas na de eerste val weet je DAT het nodig is.
alleen over de laarzen kun je je afvragen; is dit echt noodzakelijk. een paar stevige hoge (wandel)schoenen zijn ook prima. maar goed, je hebt ze al, dus gewoon aandoen.
verder, welkom en veel veilige en plezierige km's toegewenst


dank voor jullie reacties

toch maar wel een pak aan!!
 
Laarzen zijn inderdaad niet nodig zolang je maar degelijke enkelbeschermend schoeisel aandoet.
Je hebt ze, dragen dus.
En of je nu op een scoot 600 (in jouw geval) of een racer600 zit, het geeft even grote pijnlijke wonden wanneer je een schuiver maakt.
 
nou heb ik al alles aangeschaft pak en laarzen maar vind het eigenlijk een beetje raar om alles aan te doen op de scooter

Hallo,
Ik vind het raar als je dit niet draagt!! Het is toch voor jouw veiligheid, lijkt me.
Zelf draag ik altijd beschermende kleding; ik heb namelijk dit jaar al een ongeluk gehad en dan weet je wel beter...
Fijne kilometers nog!
 
Is het asfalt zachter als je op een scooter rijd????
Trek gewoon je pak aan, je zet toch ook een helm op je knar B| B|
Van mij mogen ze het wettenlijk verpicht maken, je moet ook een gordel om in de auto.
En ik ben echt geen zeikerd, maar als je een paar keer op het asfalt hebt gelegen, weet je wel beter, allebij de keren was het niet mijn schuld, maar van een koekblikker dus je kan denken dat je nog zo goed kunt rijden ,wat je dus nog niet kan, want je hebt net je rijbewijs, dus je mist heel wat ervaring. (dacht ik eerst ook :z )
en wat de laarzen betreft, mij heeft het al een enkel gered, als de scooter op je voet valt ben je weg. DUSSSSSSSSS
de beslissing is aan jou.
 
Ach ja, de ware reden van de twijfel is altijd .... maak ik me niet belachelijk zo ... want scoots worden niet als echte motors aanzien.

In die redenering moet je in een Trabantje, Fiatje 500, Smartje, enz ook geen veiligheidsgordel dragen ... heb je em ?

Niks van aantrekken, de scoot is in volle opmars...
 
Proficiat,

ik ben vorig jaar ook met een SW 600 gestart, al 11.000 gelukkige km's gereden.
En, ja, een kompleet motorpak met laarzen. Zowel zomer als winter, ik heb 2 jassen voor elk seizoen en voering voor jassen en broek. Eén keer gevallen door de schuld van een automobilist.
Het asfalt is voor iedereen even hard, dus blij dat ik een deftig pak aanhad.

Welkom bij de Silverwingers.
 
Asfalt heeft dezelfde werking bij een val- en schuifpartij als ruw schuurpapier en elke meter die je neemt is sprake van nieuw en nog niet eerder gebruikt schuurpapier in de uitvoering "grof".
En nieuwe huid is slechts in zeer beperkte mate beschikbaar. En dan spreek ik nog niet van weggesleten spieren, gewrichten, botten en dergelijk.
Een goed pak kost minder dan een enkele rit per ambulance...
Een voorspoedig 2009 mét goede beschermende kleding.
 
Ik heb "maar" een 250 cc en zelfs IK zit volledig in motorpak op mijn vespa !!

Wat al eerder voorbij kwam.... het is juist gek als je het NIET aan trekt.... zeker als je het al in huis hebt :Y

Verder heel veel mooie en veilige kolometers op je scooter gewenst en welkom op ons gezellig forum *O*
 
Ik heb "maar" een 250 cc en zelfs IK zit volledig in motorpak op mijn vespa Aprilia !!

same here!
<open deur modus>
als je met 140 km/u valt, maakt het niet uit of je van een 600 of 250 valt!!!!
</open deur modus>
 
Laatst bewerkt:
Ze thuis overtuigen,kan wel met een filmpje,je vind ze genoeg op internet.
Of je kijkt even naar het motor gedeelte hier op dit forum,voorbeelden genoeg,van hoe fout het kan gaan.

Of je zegt gewoon,dat het net als met sex, niet raar is om alles uit te doen.

Neem aan dat tijdens je rij lessen ,ze het ook over bescherming van je zelf hebben gehad.
hebben ze niet voor niets gedaan.

Gewoon aan die kleren,al was het alleen maar tegen de kou.
Ik weet klinkt wat belerend,maar neem dit maar aan van een wat oudere motor en scooter rijder.
 
hej gasten,

ik heb nog geen rijbewijs en nog geen 18 scoot staat wel al klaar

en was ook aan t twijfelen wel een pak of niet

maar het is dus helemaal niet raar als je goed beschermd op de scoot zit

net als een racer ;)

ik ga alvast een goed en mooi pak aanschaffen :P 8-)
 
maar het is dus helemaal niet raar als je goed beschermd op de scoot zit

welnee, net zo raar als beschermde sex :P
zonder dollen; ik had zelfs op mijn bromscooter een motorpak aan.
 
Laatst bewerkt:
joep, zeker dat pak en laarzen aandoen. je zal er zeker nooit spijt van krijgen zeker als een valpartij op uw weg komt. Hopelijk zal dat nooit gebeuren.
 
Het is net als een verzekering, je hebt er niks aan tot je het echt nodig hebt ;)
 
Ik vind het niet raar of 'overdone'. Als je met een hoge snelheid valt (bijv. op de snelweg idd), dan maakt het niet uit of je daarvoor op een supersport zat of op een scooter. De val zal in beide gevallen even ernstig zijn en in beide gevallen heb je dus beschermende kleding nodig :Y

Je hebt de kleding al begrijp ik, dus gewoon lekker dragen! :]

Tenslotte: welkom op HET forum! *O*
 
Laatst bewerkt:
Dinsdag voor het eerst een grote trip gemaakt naar mijn werk bijna 60 km heen
pak en een veiligheids vest (geel)
ik me goed bevallen alleen moest ik nog wennen aan het tussen de file door rijden komt goed
maar tjonge wat had ik een koude handen toen ik thuis kwam BRRR


dank nogmaals voor jullie reacties

op naar het voorjaar :-) :P :]
 
Hm 's zomers deed ik ook alleen een motorjack aan. Als ik de snelweg op ging deed ik ook motorhandschoenen aan, maar c'est ca. Ik wéét wel beter, dat wel..

Op de motor doe ik in principe altijd alles erop en eraan. Vreemd eigenlijk.

Groeten, Karl
 
Ben een keer met 50 km/uur op de scoot onderuit gegaan en was blij dat ik "normale" motorkleding aan had, broek én jas met protectoren.
Thees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan