pak en laarzen op de scooter???

basic1,

ben van de zomer met 50km/u uitgegleden, zonder motorkleding aan! ik had gelukkig weg een gewone jas aan en natuurlijk een helm, maar verder geen handschoenen en geen motorboots; had alleen mijn crocs aan!!had er hele ernstige schaafwonden aan over gehouden op mijn knieen, mijn polsen en mij enkel waar ik zeker nog een maand last van heb gehad. stel je eens voor dat je geen 50 maar 70 of 120 km/u rijd...

sindsdien heb ik altijd motorkleding aan, ongeacht de afstand. ik heb zelfs naast mijn motoruitrusting een airbagjas die ik bij langere trajecten over mijn motorjas aandoe. de letsels die je kun oplopen bij ongelukken van zowel motorscooters als motoren zijn volgens mij even gelijk. wat mij betreft is motorkleding zeker niet overdone!!
 
de scooter heet niet voor niets motor -scooter.
Geeft een veilig idee zo`n pak heb het niet zo op schaafwonden 8-)
 
Het is je eigen keus. Voelde mij altijd wel wat lekkerder met goede motorbroek en jas(winter outfit) aan. Zonder handschoenen reed ik nooit.


F.
 
Tja met een profi racepak op een kleine scoot is idd geen gezicht :+ MAAR het beschermd wel!!. Gelukkig is er ook veel gewoner aandoende kleding en tegenwoordig speciaal op de scooter afgestemde casualkleding die ook bescherming heeft dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Ik vind het zelfs niet eens meer lekker rijden als ik bv. geen handschoenen aan heb op de motor...
MZllls,Rob.
 
Op you-tube gaf zo'n ''stoere'' amerikaan [een 'squit of squid' noemen ze dat geloof ik] de reactie van 'als je een keer valt kun je je dure leren pak weggooien, mijn vel groeit weer voor niets aan!' - '( ik was zelden zo verbijsterd over een zo domme reactie.
 
Doe maar een pak aan! Ik rij op een Forza en heb het altijd aan! Met fluo striping in verwerkt.
Auto's op de snelweg vertragen zelfs omdat ze even denken dat ik een flik ben!
Het beschermt ook tegen de kou! Vandaag bij 2° C vertrokken en geen greintje kou, behalve de vingertoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan