Pak met of zonder knee sliders ?

Gebruik jij je kneesliders icm je racer?

  • Ja

    Stemmen: 64 59,8%
  • Nee

    Stemmen: 43 40,2%

  • Totaal aantal stemmers
    107
als ik een bocht pak met knie aan de grond dan staat mijn motor rechter dan wanneer ik gewoon blijf zitten..

Klopt, maar 'rechter' kan ik beter lezer als 'minder plat' denk ik ;) de snelheid blijft
gelijk (of hoger). Waar ben je op circuit geweest? Dacht Zandvoort te herkennen op je motorstek foto's 8-)
 
Laatst bewerkt:
ja als je op je bek gaat kun je nog eff langer doorglijen op je knieën..

verder geen nut als je niet gaat KD-en :N
JAWEL!!!!

Als je op je knie zit om het slot op/om je motor/remschijf te doen. :)
Dan beschadigd je pak tenminste niet. :)
 
Klopt, maar 'rechter' kan ik beter lezer als 'minder plat' denk ik ;) de snelheid blijft
gelijk (of hoger). Waar ben je op circuit geweest? Dacht Zandvoort te herkennen op je motorstek foto's 8-)

:Y klopt.

En hij is inderdaad op Zandvoort geweest, Assen, Suzuka, Brno noem maar op... ex WK supersport rijder he. ;)
 
Re knee down op de straat, ik reed vroeger mijn knie al aan de grond bij straatje keren (op asfalt). En de klittenband voor de slider kan je ook goed vastlijmen met de juiste lijm, op een oud Honda pak van mij uit begin jaren '80 zit dat nog steeds muurvast ondanks vele sliderwissels.
 
Je hebt ook van die lui die hun sliders zelf met de hand afschuren... :')
Ik heb zo een keer 2 van die posertjes gezien die de verkeerde kant op hadden geschuurd |( :') _O-
Het zou kunnen dat ze de sliders pas gewisseld hebben (dus de linkerslider op de rechterknie)... ;)

edit: eerst het topic verder lezen |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een pak met sliders, maar gebruik de sliders bij verre nog niet.. Wie weet dat ik de knietjes ooit nog eens bewust aan de grond krijg :P

Dus voor nu rij altijd zonder en zit eraan te denken om ipv de sliders er van deze jongens op te plakken


:) en :)
 
Klopt, maar 'rechter' kan ik beter lezer als 'minder plat' denk ik ;) de snelheid blijft
gelijk (of hoger). Waar ben je op circuit geweest? Dacht Zandvoort te herkennen op je motorstek foto's 8-)
Niet helemaal mee eens, je ziet vaak, vooral op straat, dat mensen soms ook een KD maken om het KD maken. Ik doe dat ook wel eens op eens. Dan is je snelheid vaak lager dan wanneer je gewoon zo snel mogelijk die bocht neemt.
 
Ik heb ze er ook opzitten, maar nog niet gebruikt.

Maar ik blijf oefenen, komt nog wel ;)
 
Gebruiken als in de zin "nuttig gebruiken" : Nee.

Op de openbare weg heb je die dingen (IMHO) ook niet nodig als je je aan de V-Max houd omdat je dan écht niet hoeft in te schatten wat je afstand tot het wegdek nog overhoud in combinatie met je banden.

Wil niet zeggen dat ik er géén heb en ze "per-ongeluk" ook wel eens aantik. Net nieuwe BERIK smiley's en die ga ik proberen heel te houden :+

Maar...

Theorie: 06-08-2009 (geslaagd)
AVB: 23-10-2009 (geslaagd)
AVD: 22-2-2010 (geslaagd)
Lesmotor: Yamaha XJ6
Rijschool: Van Vugt, Wognum

Samen met Sergio :W moest ik vandaag afrijden. *O*
Wat een heerlijk gevoel ;) Overigens is Van Vugt een dikke aanrader ! :}

Houd 't "spul" nog maar even heel.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ze ook hoor! +1 voor de posers :D:D:D


(en hopelijk nog eens om kapot te rijden op het asvalt, maar dat zal nog een tijdje duren ;))
 
Zonder!!!

Of keihard gebruiken want niets is treuriger dan een paar van de glimmende pads :Z
 
met !!

anders krijg je dit :
full


voordeel is dan wel dat de naaister precies kan zien waar het klitteband genaaid moet worden.
ik was zelf zo stom om te gaan voor een broek zonder, maar heb voor 30 euro klitteband op laten naaien (na m'n eerste kneedown).

je kan de sliders er ook gewoon niet opzetten en er een stuk leer op plakken die voorzien is van klitteband net als een slider(dit bestaat).

succes met dit moeilijke vraagstuk
 
Eeuh .... Juist, ja.

kneedown.jpg


Houd je knieën gewoon in je tank de volgende keer als je zo een bocht maakt .... scheelt je een broek én je kunt sneller de bocht door :+
 
Op het gevaar af voor een uitslover te worden versleten (Ok, ik doe behoorlijk mijn best): ik heb ook sliders op mijn winterpak...
 
Ga je hier nou mét Kawa logo in je userpic vertellen dat Kawa géén ruimte laat in de tank om je knieën in kwijt te kunnen....

Zou wél 't één en ander verklaren, natuurlijk :)
 
Wat hierboven al staan.... Als die broek je als gegoten zit, lekker die broek houden... Tis helemaal niet nodig om je knie aan de grond te brengen om lekker te rijden. Als je wel een broek kan vinden die net zo lekker zit, mah voila... duidelijk dan neem je die....

Wat je ook kan doen is simpel en goedkoop :

64957411-zwarte-kniebeschermers-voor-skaten-rollerbladen.jpg
 
Blijf vooral jezelf en laat je niet opnaaien dat bv je kniesliders nog nieuw zijn.
Het gaat erom dat jij plezier beleeft met de motor met of zonder KD .
:]
 
Hoi,

Ik heb gister een goed zittend tweedelig leren pak van Arlen Ness gekocht. Maar hier zitten geen kneesliders op.

Ik heb in totaal 4 pakken gepast, waarvan deze echt als gegoten zat. Nu ben ik van plan wel een racer te kopen, en vroeg me dus af of die kneesliders dan wel of niet "vereist" zijn.

Dus kom maar op met die antwoorden !
Als je van plant bent die sliders ook echt te gebruiken, dan zou ik het zeker doen.


Ga je ze niet gebruiken, doe het dan ook niet.
Niet gebruikte sliders op een pak zien zo sneu uit.
Wat nog erger is, zijn sliders die met een flex bewerkt zijn zodat het lijkt alsof de rijder continu met de knieën aan de grond hangt. Maar als je goed kijkt, is het slijtagepatroon precies de verkeerde kant op........kansloos die figuren.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan