Pak poetsen

toevallig vandaag voor het eerst gedaan (meestal regende hij wel een klein beetje schoon :r )
nog niet helemaal klaar maar ik vondt het goed zat.
moest voor het witte wel een schuursponsje gebruiken.
 
Na ons laatste meetinkje in Am*dam en ik redelijk nat ( nou ja redelijk |( zeiknat is een betere omschrijving.) was geregend toch maar eens mijn pak voor het eerst in 2 ( of was het 3 :? ) jaar ingevet...
 
Om de 3 tot 4 weken. Door vaker te poetsen gaat de rotzooi er makkelijker af en het pak blijft redelijk waterafstotend en mooier.

Poetsen is met 20 minuten gebeurd.
 
Om de 3 tot 4 weken. Door vaker te poetsen gaat de rotzooi er makkelijker af en het pak blijft redelijk waterafstotend en mooier.

Poetsen is met 20 minuten gebeurd.
Pak aan doekje met spul en de voorkant is met 7 min gebeurt dan nog de achterkant.

kan ik niet zo'n pitspoes regelen om dat te doen
 
Ik heb 2 dagen geleden mijn pak in gevet.
Was wel glad op het zadel :)
Ik heb van die kleine zwarte puntjes op mijn pak zitten :(
Wat is dit en hoe krijg ik die eraf :?

Ik denk dat ik in het vervolg ongeveer 4 keer per jaar mijn pak schoon maak en invet.
Ben er gelukkig geen 2 uur per keer mee bezig.
 
Laatst bewerkt:
door het posten heb ik nooit tijd om te poetsen

ik heb mijn leren pak nu 10 jaar en geloof ik 1 x gepoetst (is wel te merken ook in de regen)
 
Een keer per jaar. Ik neem hem dan mee in de douche. Eerst afspoelen, daarna elemaal inzepen met leerzeep, afspoelen. Daarna afdrogen met een zeem. :?

2 dagen laten drogen. En daarna inwrijven met leervet, 2 keer uiteraard. :P

En dan kan ie er weer een jaartje tegen.

:] :] :]
 
Nooit. Ik heb een all weather pak, maar die is al wel twee keer in de wasmachine geweest. telt dat ook :?
 
Ik ga minstens 1x per week zo schuw hard door de bocht dat ik spontaan in m'n broek pis :9
k'doe geen moeite om hem schoon te maken ,t'gaat vanzelf. en de stank, om van te kotsen , maar dat moet je er wel voor over hebben :r
 
heb me pak nu een jaar, zal er toch een keer aan moeten geloven...

Maar dit zijn van die klusjes die je alsmaar uitstelt...... :)
 
Ach, kom vanzelf wel een regenbui tegen.

Oh ja, me moeder heeft hem een keer schoongemaakt (lang geleden), dacht me een plezier mee te doen, maar ik reageerde een beetje te lauw.

Dus dat was ook eens een nooit meer.
 
Heb mij pak een paar dagen geleden ingevet en daarna vrij snel mee gaan rijden.
Nu is ie kei vies :(
Allemaal stof en zand wat er op blijft zitten.
Moet hem dadelijk ff met een natte doek schoonmaken.
 
Denk dat je het beste naar een ruitersportzaak kan gaan, daar hebben ze veel produkten om leer te reinigen. Gebruik zelf een soort onderhouds lotion, die reinigt en onderhoud het leer zonder dat het glad of glibberig wordt....
 
Ik heb net mijn pak een beetje gepoetst.
Maar er zijn nog wat doffe strepen te zien.
Vuiligheid.
Hoe poets ik die weg :?
Heb je speciale leershampoo of iets :?
Ik wil natuurlijk wel dat ie mooi fel blijft *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan