Pakking carterdeksel vervangen, hoe kan ik deze verwijderen?

IsaacR

Die hard MF'er
12 apr 2016
540
4
Ik had een lekje bij m'n linker carterdeksel. Vandaag is de Loctite 5910 aangekomen en wou ik deze gaan gebruiken. Toen ik aan één van die flapjes trok - wat volgens mij dik papier is - scheurde het gelijk eraf. Ik kan dus de pakking niet in z'n geheel eraf.

Zou ik gewoon met een mesje alles eraf halen :? ? Ik heb het al voor een stukje gedaan maar er komen dan wat krasjes. Kan dit kwaad?

Ook vraag ik me af of zo'n papieren pakking wel vervangen kan worden door de loctite.

Op de foto zie je links mijn oude carterdeksel wat ik dus overzet omdat ik die spoel niet eruit krijg (schroeven zijn dolgedraaid :X ), rechts die bij het blok hoort.

full


Bij dat kabeltje wat uit het blok loopt zit er zo'n plastic kapje wat 'm daar afsluit, werkt die loctite ook op plastic?
 
Laatst bewerkt:
ik ben dat met mijn fietsen niet tegengekomen, als t nergens beschreven staat dan zou ik het niet gebruiken.

Bij beide deksels niet gezien.

Mag ik met water dat dekseltje een beetje uitspoelen? Daarna zal ik wel met de fohn alle overgebleven waterdruppels eruit blazen.
 
Tomhornet had het gezegd :+ , anders had ik het nooit gedaan ;).
Oh ja, gisteren al zie ik. :t *O*

Het effect van een aardappelschilmesje ken ik ook op het carter.
Wat een troep blijft er toch soms zitten.. (ZX-10R)



Toen ook met nat schuurpapier verder gegaan..

En pas de koppeling gedaan van mijn RSV4.. pakking kwam er helemaal zelf vanaf.
Niks reinigen of schrapen, gelijk blank metaal. :}
 
Bij beide deksels niet gezien.

Mag ik met water dat dekseltje een beetje uitspoelen? Daarna zal ik wel met de fohn alle overgebleven waterdruppels eruit blazen.
Kan, niet overvloedig uiteraard en weg bij elektronica.. beter een lap met WD40.. of gewoon motorolie met een doekje. :?
Daarna randjes weer vetvrij maken met remmenreiniger..

Volgens mij had ik de randen nog gepolijst met chroomreiniger. _O-
 
Niks reinigen of schrapen, gelijk blank metaal. :}

Gelukzak :+

Ik zal een klein beetje water gebruiken. Ik kan die dynamo / stator niet los krijgen. Een doekje kom ik ook niet goed tussen die ribbetjes. Restjes van die pakking wil ik ook niet graag laten zitten in de olie als ik 'm straks weer laat lopen. |(
 
Laatst bewerkt:
wel goed (laten) drogen dan voor je het weer monteert en aansluit, anders mag je met een beetje pech nog een keer :)

Uitwassen hielp niet veel, ik ga nu met de haardroger en schroevendraaier alle schilfertjes eruit vissen... dat al die uren toch in het kleinste prutswerk gaan B|
 
Heb je geen perslucht @werk? Of even snel bij de garage om de hoek? O-)
Nope.

Slangetje op de stofzuiger tapen? :+

Ik heb het met een rol wc papier, schroevendraaier, fohn en een haarfijn pincetje gedaan. Ziet er nu wel schoon uit op een paar spikkeltjes na die achter het slangetje zitten.

Overigens heb ik ook een vrij grote scherf eruit gevist die van dat magnetisch ding die om die spoel heen gaat - of omgekeerd :? .

Zoals deze foto (is van een ander)
IMG_20120721_120016.jpg


Waarom zit die oranje/bruinige boel daarop? Die kan wel het blok beschadigen als die loskomen...
 
Laatst bewerkt:
Kan geen kwaad om dat te doen, zal je net zien dat de boel daar begint te zweten terwijl je net al die moeite hebt gedaan om er een mooie nieuwe pakking tussen te zetten :P

hmmm ik denk niet dat mijn loctite 5910 goed blijft zitten tussen plastic en papier..

Edit: de papieren pakking houdt het nu - na mijn eerste testrit - prima vol. Geen enkel olielekje te zien. :t
 
Laatst bewerkt:
En... loopt het ding nou goed na de eerste testrit? :]

Ik moest zaterdag aan je denken, zelf ook even aan de beurt, maar de pakking kwam aan beiden kanten gelijk los. *O*

DSC_0324f.jpg


Daarna alleen compleet verdroogde kuiprubbers die bij drie zaken niet op voorraad was, dus de motor is nog niet klaar. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan