pakking koppelingsdeksel vervangen > schakelprobleem!!?

29 sep 2019
106
21
Den Haag
Suzuki gs500e, koppelingsdeksel (rechterkant) lekte. Deksel verwijderd, aanwijzingen gevolgd van het Haynes handboek, pakking vervangen en de boel gemonteerd. Oliefilter vervangen, blok gevuld met olie, motor even laten draaien, olie op het juiste peil gebracht.

Probleem: schakelt niet meer goed. Kwam niet verder dan 1 en 2, later 3 en 4 maar wilde vervolgens niet terug naar 1, enz.

Ik heb geen enkel idee wat de vervanging van die pakking te maken kan hebben met de werking van de versnellingsbak!

Iemand enig idee?
 

Bijlagen

  • IMG_6581.jpg
    IMG_6581.jpg
    1 MB · Weergaven: 6
Raakt de schakelmechanisme-as misschien nu net het koppelingsdeksel omdat de nieuwe pakking dunner is dan de oude?
Waardoor het schakel systeem met de veer niet meer goed werkt.

Ik zeg maar zo wat , ik ken de motor voor de rest niet en weet niet of dit kan.
Tijdje terug wel zoiets gelezen in een topic, met een te dunne pakking en problemen daarna maar ik weet de details niet meer.
 
Raakt de schakelmechanisme-as misschien nu net het koppelingsdeksel omdat de nieuwe pakking dunner is dan de oude?
Waardoor het schakel systeem met de veer niet meer goed werkt.

Ik zeg maar zo wat , ik ken de motor voor de rest niet en weet niet of dit kan.
Tijdje terug wel zoiets gelezen in een topic, met een te dunne pakking en problemen daarna maar ik weet de details niet meer.

Precies dat! Geen originele pakking, blijkbaar iets dunner inderdaad, en de schakelas liep aan tegen het koppelingsdeksel.

Had al gefikst, zie nu pas dat ik reacties had. Merci!
 
Aldus, zoals Boevie al zei, de nieuwe pakking is dunner dan het origineel, waardoor de schakelas, die dwars door het blok steekt, aanliep tegen de uitstulping in het deksel. 1mm van de uitstulping afgevijld en het schakelt weer soepeltjes :)

Dank voor de reacties :]



IMG_6584.jpg
IMG_6584.jpg
 
Waarbij in de service manual juist weer zomaar kan staan "remove this item", zonder ook maar 1 hint hoe je dat dan voor elkaar moet krijgen.

Of "adjust mix screw". Ja leuk, maar waar zit 'ie, en nadat je' m gevonden hebt, hoe kom ik er bij??

Haynes denkt weer juist over dat soort dingen praktisch na. Ik gebruik ze dus allebei.
 
Waarbij in de service manual juist weer zomaar kan staan "remove this item", zonder ook maar 1 hint hoe je dat dan voor elkaar moet krijgen.

Of "adjust mix screw". Ja leuk, maar waar zit 'ie, en nadat je' m gevonden hebt, hoe kom ik er bij??
alle japanse service manuals zijn zéér degelijk, je vindt er altijd snel de info die je nodig hebt en er staat nooit enkel "remove this item" in maar er zal altijd "remove item 3" met daarnaast een tekening of foto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan