pakking moet eraf

MrUfip

MF veteraan
27 sep 2002
3.731
0
Zwolle (Overijssel)
hoi

heb van het weekend mijn deksel verwijderd om mijn motor op tijd te zetten ivm kleppenstellen, echter zit de oude pakking er muur vast op. Ik heb hem eraf geprobeerd te halen, maar dan breek het steeds in hele kleine stukjes af. :(
Iemand ideen / tips? Krabben? En dan opschuren? Welke korrel?
Ben al naar de garage geweest voor iets van pakkingverwijderaar, maar dat bestond niet volgens hun.

Alvast bedankt!
 
Heeeeel voorzichtig een beetje eraf steken met een voorwerp wat niet vlijmscherp is. Ik maak de pakking altijd even nat van tevoren met een beetje benzine, hierdoor steek je het er wat makkelijker af.

Zelf gebruik ik tijdens het afsteken een smalle schroevendraaier met plattekop, als je een vast hand hebt kun je dit rustig doen, maar zorg dat je geen krassen maakt, want anders kun je je vloeibare pakking te hand gaan nemen.

Bij mij zat die zo vast dat een rond zijde van een aardappelschilmesje niet voldeed.
 
Hmm, ik heb daarvoor in mijn gereedschapscollectie een schraapstaal zitten, maar de platgeslagen-en-geslepen-koperen-buis van DutchBlade komt daar dicht in de buurt.
Je kunt ook een (botte) beitel gebruiken.

Koz
 
Bij Kruisinga (Gouda), niet erg in de buurt dus. Maar Loctide (zo schrijf je dat dus) is bij de meeste gereedschapzaken verkrijgbaar.
Zit in een spuitbusje en kost geloof ik iets van 10 euro.
Even in laten weken en dan laat het meeste vanzelf los. Het wordt niet direct brandschoon maar werkt zeker goed. Even na poetsen met kunststof spons (Scotch ofzo) werkt het beste en is uiteraard het duurst.
Succes.
Gr. HJ
 
Bij Kruisinga (Gouda), niet erg in de buurt dus. Maar Loctide (zo schrijf je dat dus) is bij de meeste gereedschapzaken verkrijgbaar.
Zit in een spuitbusje en kost geloof ik iets van 10 euro.
Even in laten weken en dan laat het meeste vanzelf los. Het wordt niet direct brandschoon maar werkt zeker goed. Even na poetsen met kunststof spons (Scotch ofzo) werkt het beste en is uiteraard het duurst.
Succes.
Gr. HJ
Super, dan ga ik dat binnenkort ff halen!
10euro overleef ik wel, en ik neem aan dat ze dat bij mij in de buurt ook wel verkopen. Bedankt!
 
Bij Kruisinga (Gouda), niet erg in de buurt dus. Maar Loctide (zo schrijf je dat dus) is bij de meeste gereedschapzaken verkrijgbaar.
Zit in een spuitbusje en kost geloof ik iets van 10 euro.
Even in laten weken en dan laat het meeste vanzelf los. Het wordt niet direct brandschoon maar werkt zeker goed. Even na poetsen met kunststof spons (Scotch ofzo) werkt het beste en is uiteraard het duurst.
Succes.
Gr. HJ
Het is dus Loc-Tite
full
 
Sorry dat ik zo laat reageren, was er ff bij in geschoten.
Maar pakking resten zijn goed verwijderd :)
Heb een spuitbus pakkingsverwijderaar opgehaald van loctite, vandat schuimspul wat je erop spuit, ff in laten trekken. En vervolgens makkelijk met een houten spatel (waar gourmetstellen wel niet handig voor zijn :P ) er makkelijk af te halen.
Iedereen bedankt! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan