pakking uitlaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceke

Rookie
27 mrt 2020
13
0
Halo,
ik heb een ducati S4R bwj 2004 en ik heb een uitlaat met een katalysator gemonteerd zonder uitlaat dempers,gewoon 2korte pijpjes gemonteerd. Ik had veel plof door mijn uitlaat bij het lossen van de gashendel.Bij het voelen aan de pijpen voelde ik dat er uitlaat verlies was.Nu had ik eens de uitlaat gedemonteerd en ik had gezien dat er een pakking ontbreekt in de uitlaatbuizen.Ik had ook een gevoel dat hij precies vermogen verliesde en verbruik was ook meer.Kan dat een oorzaak zijn van de uitlaat?
Alvast bedankt
 
Ik snap niet veel van wat je zegt:een uitlaat zonder uitlaatdempers??
Je weet wel dat we als motorrijders al een poosje onder een vergrootglas liggen?B|
 
Ik ga gokken.... Je denkt dat je door een lekkende uitlaat meer verbruik (benzine gok ik) hebt. Hoeveel was je verbruik (en op hoeveel km was dat getal gebaseerd) hoe veel is het verbruik nu (en op hoeveel km is dat gebaseerd?) Een rondje door de straat is niet echt een goede basis, rondje luik-bastenaken-luik... Is al iets meer.

Je hebt veel plof door de uitlaat... Je bedoeld dat het knalt als je op de motor remt. Dat kan komen door een arm mengsel, het ontbreken van tegendruk en of balanspijpjes spelen vast een rol.

Je had het "gevoel" dat vermogen verliest? Hoe heb je dat gemeten? Gevoel.... Is niet echt een meting.
 
zie foto texoot.
JA als je voordien bijna 150km doet en nu nog maar 120km en dit bijna altijd dezelfde weg dan vermoed je wel iets natuurlijk.
Ik weet hoe mijn motor rijd,dank je tmoons.
Mijn vraag was of dat het kon dat er een pakking weg is dat hij minder goed rijd.
 

Bijlagen

  • IMG_1400.JPG
    IMG_1400.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 6
 
zie foto texoot.
JA als je voordien bijna 150km doet en nu nog maar 120km en dit bijna altijd dezelfde weg dan vermoed je wel iets natuurlijk.
Ik weet hoe mijn motor rijd,dank je tmoons.
Mijn vraag was of dat het kon dat er een pakking weg is dat hij minder goed rijd.
Ja dat kan.
 
Halo,
ik heb een ducati S4R bwj 2004 en ik heb een uitlaat met een katalysator gemonteerd zonder uitlaat dempers,gewoon 2korte pijpjes gemonteerd. Ik had veel plof door mijn uitlaat bij het lossen van de gashendel.Bij het voelen aan de pijpen voelde ik dat er uitlaat verlies was.Nu had ik eens de uitlaat gedemonteerd en ik had gezien dat er een pakking ontbreekt in de uitlaatbuizen.Ik had ook een gevoel dat hij precies vermogen verliesde en verbruik was ook meer.Kan dat een oorzaak zijn van de uitlaat?
Alvast bedankt

Wat gebeurde er toen je die pakking terug monteerde?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan