Pakking vervangen , Hoe ?

Dimitri

Die hard MF'er
15 mei 2002
275
0
Borne
Hallo !
Ik heb een motor die olie lekt nou wil ik die pakking gaan vervangen , maar waar moet ik op letten .
Ik heb een Gs500e uit 1995 , hij lekt olie aan de Rechter kant.
Volgens mij lekt ie uit de catter , teminsten al dat de catterpan is.
Als ik die pakking ga vervangen waar moet ik dan op letten of hoe kan ik dat het este doen ?


Alvast bedankt ! p.s. Binnen kort komt er een VETTE film uit die Bikerboyz heet
Kijk maar een op www.bikerboyz.com :]
 
Voordat je ermee begint zou ik toch eerst ff kijken WAAR het lek precies zit... het is misschien wel helemaal niet nodig om een pakking te vervangen (dat doe je eig alleen wanneer je het deksel erafhaalt en weer moet monteren).
 
Ik hoop niet dat je eerste monteur (in je profiel) bent bij een garage ;)
Als je de pakking gaat vervangen, zorg dan in elk geval voor dat de oude pakking geheel verwijderd is. Anders blijf je de lekkage namelijk houden.

Mogelijk is het je nokkenaskettingspanner ? Die zit tussen je cilinders en carburateurs in. Die lekte bij mij. Toen het wat heviger lekte kwam het langs de carter en was de onderkant van het blok zeiknat van de olie. Was toen een probleem met de pakking en mogelijk deels de nokkenaskettingspanner. In elk geval beide vervangen en geen lekkages meer. :]
 
Als ik je goed begrijp wil je de voetpakking vervangen, als je dat gaat doen kun je beter een hele pakkingset kopen bij www.louis.nl ik heb er net twee gekregen voor mijn GS en die zijn geheel compleet voor 59 euro per set, incl. o ringen etc. etc. want je bent ook haast alles nodig want je kop moet eraf, je cyl. blok enzo, en daar zitten een heleboel rubbers in die je dan moet vervangen.

Je kunt beter eerst het blok er onder weg pakken, is maar een paar uur werk en dan kun je overal makkelijker bij, zie www.ofoto.com inlog kano.huls@wxs.nl wachtwoord viper map GS550, ik heb dat vaker gedaan, maar zorg dat alles 100% schoon is, anders heeft hety plaatsen van nieuwe pakkingen geen nut, en check eerst je nokkenasspanner.

Als je de pakking gaat vervangen niet vergeten dat je en momentsleutel nodig bent, en je nokkenas enzo, alles moet je dan weer op tijd zetten.

Is bij elkaar een aardige winterklus
 
Terug
Bovenaan Onderaan