Pakkingen

b2xtreme

MF'er
19 nov 2005
138
0
Ik heb gisteren de carburateurs van mijn CBR 600 afgedraaid, en vervolgens de vlotterbakken er vanaf geschroefd, omdat ik ze schoon wou maken.

Tussen de carburateur en de vlotterbakken zit een rubberen pakking:

full


Ik was van plan hier nieuwe van te kopen, zodat er zeker niks gaat lekken. Het blijkt echter dat deze alleen in pakking setjes voor de hele carburateur te krijgen zijn, ter waarde van 30 euro. Voor 4 carbs is dat dus 120 eurie voor eigenlijk maar 4 pakkingen (de rest heb ik niet nodig). Ik heb daarom besloten om de oude pakkingen maar schoon te maken.... Waarmee kan ik dat het best doen, ik zit nu er nu met de hand aan te pulken want er zit allemaal plakkerig bruin spul aan. Het werkt best goed, maar ik krijg het niet 100% glad.

Verder vertelden ze me in de winkel dat ik er vloeibaar pakkingspul op kon doen? Is dit gewoon een of ander spul uit een tube wat ik er tussen kan doen?
 
Geen vloeibare pakking aan doen, je hebt zo je sproeiers etc. verstopt zitten.
Ik hoop voor je dat ze niet lekken straks.
Verkoopt Louis of zo niet alleen de vlotterbakpakkingen? (op E-bay.de heb ik ook wel eens goedkope setjes gezien trouwens).
 
Die bruine troep was misschien al vloeibare pakking; smerig, slecht.

Rubber-achtige pakkingen ben ik gewend een druppeltje glycerine te geven; puur afwasmiddel werkt ook maar zie ik niet graag dicht bij brandstof.

Voorzichtig met die pakkinkjes, ze breken gauwer dan je zou denken.

Zeer zuiver terugleggen en tijdens GELIJKMATIG, zo mogelijk "kruiselings", aanspannen in de gaten houden, mogen niet scheef-trekken/klemmen want dan snel verpest.
 
Ik heb gisteren de carburateurs van mijn CBR 600 afgedraaid, en vervolgens de vlotterbakken er vanaf geschroefd, omdat ik ze schoon wou maken.

Tussen de carburateur en de vlotterbakken zit een rubberen pakking:


Ik was van plan hier nieuwe van te kopen, zodat er zeker niks gaat lekken. Het blijkt echter dat deze alleen in pakking setjes voor de hele carburateur te krijgen zijn, ter waarde van 30 euro. Voor 4 carbs is dat dus 120 eurie voor eigenlijk maar 4 pakkingen (de rest heb ik niet nodig). Ik heb daarom besloten om de oude pakkingen maar schoon te maken.... Waarmee kan ik dat het best doen, ik zit nu er nu met de hand aan te pulken want er zit allemaal plakkerig bruin spul aan. Het werkt best goed, maar ik krijg het niet 100% glad.

Verder vertelden ze me in de winkel dat ik er vloeibaar pakkingspul op kon doen? Is dit gewoon een of ander spul uit een tube wat ik er tussen kan doen?


lekker goedkoop hé japans, voor mijn guzzi kosten die setjes 7 euro per carb _O-
deze pakking moet je gewoon schoonkrabbelen.
in principe kan hij niet lekken omdat je vlotterniveau lager is.
als hij benzine tegen moet houden zijn je naalden of vlotters niet goed.
vloeibare pakking :N niet doen :N

waarom wil je trouwens je carburateurs schoonmaken :?
 
Ik was in principe van plan alleen de vlotterbakken schoon te maken (daarom ben ik alles gaan losdraaien). Carburateurs schoonmaken is al een tijdje eerder gebeurd, dus ik was eigenlijk van plan om dat niet te doen. Ik heb er ook niet veel verstand van allemaal....
 
Ik heb de ringen redelijk schoon gekrabt! hehe

Nog ff een concrete vraag: kan ik de ringen met benzine schoon maken of tast dat het rubber aan?
Silicone spray/glycerine e.d. zijn neem ik alleen aan om het in te vetten, niet om het te poetsen?
 
Ik heb de ringen redelijk schoon gekrabt! hehe

Nog ff een concrete vraag: kan ik de ringen met benzine schoon maken of tast dat het rubber aan?
Silicone spray/glycerine e.d. zijn neem ik alleen aan om het in te vetten, niet om het te poetsen?

Siliconenspray (voor plastic/rubber dus GEEN siliconen-OLIE) werkt tevens tamelijk reinigend, losmakend, maar ik heb geen idee of het gezond is als daarvan iets in je benzine terecht zou komen.
 
Hmm, eens kijken of ik siliconen spray ergens uit kan halen. Benzine is natuurlijk zowieso veilig neem ik aan? Dat heb ik genoeg nu ik niet rij })

Ik denk dat carburateur-pakkingen toch wel sowieso benzine-bestendig moeten zijn ....
Maar er bestaan ook plastics/rubbers die per se niet tegen benzine kunnen.

Ieder auto-onderdelenzaak heeft spuitbussen siliconen-spray; wordt vooral gebruikt om plastic schuifdaken soepel glijdend te houden, maar ook op raam-rubbers en variomaat-snaren. Het lijkt me een slecht idee om dat op te snuiven, ik houd er afstand van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan