Pan European Topic! deel 2

Mocht iemand hier toevallig z'n pan redelijk open hebben liggen, zou het mogelijk zijn om de benzinetank op te meten?
Voornl het onderste deel qua breedte/lengte/hoogte. Ik wil (nog) een keer een motor ombouwen naar LPG (&injectie), maar zo onzichtbaar mogelijk.
Zal er van het weekend wel achterkomen hoe groot de benzinetank is, heb er maar gewoon 1 gekocht.
 
Deze is het geworden. Triump Tiger 1200 Rally Explorer uit 2022.

De Pan is ingeruild.
 

Bijlagen

  • IMG_0122.jpeg
    IMG_0122.jpeg
    361,4 KB · Weergaven: 0
Zo, ik heb mn ST1100 benzinetank binnen, ik heb alleen een minpuntje ontdekt:
Pan7.jpg

Er zit nog een motor omheen....

Pan14.jpg

En zo stond ie er bij <1,5u nadat ik thuis was gekomen.
Eigenlijk positief verrast, de achterbrug en cardan zien er nog prima uit, er zit al een Hagon achterschokdemper onder, een Marving uitlaat, ding is absoluut niet kapot gesleuteld.
Enige dingen tot nu toe: achterrem kan een keer een revisieset en nieuwe blokken gebruiken, de dynamo (28A variant) lekt/zweet wat en er is een voorvorkkeerring lek.

Voor 850 euries kan ik niet klagen :P
 
Zo, ik heb mn ST1100 benzinetank binnen, ik heb alleen een minpuntje ontdekt:
Bekijk bijlage 1976922
Er zit nog een motor omheen....

Bekijk bijlage 1976923
En zo stond ie er bij <1,5u nadat ik thuis was gekomen.
Eigenlijk positief verrast, de achterbrug en cardan zien er nog prima uit, er zit al een Hagon achterschokdemper onder, een Marving uitlaat, ding is absoluut niet kapot gesleuteld.
Enige dingen tot nu toe: achterrem kan een keer een revisieset en nieuwe blokken gebruiken, de dynamo (28A variant) lekt/zweet wat en er is een voorvorkkeerring lek.

Voor 850 euries kan ik niet klagen :P
Enig idee wat een nieuwe dynamo kost?
Ik wel ruim 1150 euro en het is nog maar de vraag of die leverbaar is.
 
Je punt is?

Omdat ik het altijd wel leuk vind om mensen af te zeiken:
De o-ring kost een tientje, alu tig toevoegmateriaal ~40eur/2.5kg
Kan nooit heel duur zijn om de lekkage te maken, ongeacht wat er precies kapot is.
 
Laatst bewerkt:
die 28A variant zweet altijd iets, en normaliter een hel om eruit te halen zonder het blok eruit te lepelen (tenminste dat is de officiële versie). Wellicht is het te doen zonder lepelen, maar krap wordt het wel..
Bij mijne was het ook wel zo, maar té weinig zweten om daarvoor de halve bike te slopen en dus lekker laten zitten..
 
Je punt is?

Omdat ik het altijd wel leuk vind om mensen af te zeiken:
De o-ring kost een tientje, alu tig toevoegmateriaal ~40eur/2.5kg
Kan nooit heel duur zijn om de lekkage te maken, ongeacht wat er precies kapot is.
Punt is, dat ik het zelf niet kan. Dus behoorlijk veel uren. Zit op niet zo n makkelijke plek. Ik werd er door de monteur bij gehaald om te zien hoe slecht bereikbaar. Ahhh, blaas leeg _O- _O-
 
Pan21.jpg

Iemand nog een benzinekraan over? :+
Membraan doet het niet zo best meer, uiteindelijk wel thuisgekomen (stond ong 10km van huis) door de carburateurslang rechtstreeks op het filter te zetten, maar toch maar even omgewisseld voor de Integra om naar de beurs te rijden.
 
Zijn revisiesetjes voor. Op de GL1200 zit dezelfde kraan dacht ik.
Je kunt voor nood de twee slangetjes wel doorverbinden. De tank zit lager dan je carbs dus zolang de pomp niet draait komt er toch geen peut naar de carbs
 
Ik heb nu het afsluitertje van de kraan andersom in elkaar gezet (zodat ie altijd open staat), de niet meer noodzakelijke gaatjes afgedicht (mocht dat rubbertje gaan lekken) en het hele zaakje teruggeduwd.
De kans is aanwezig dat ik er ooit een revisiesetje in duw, maar groter dat ik dat niet doe, voordeel is wel dat ik nu alles gewoon op de motor heb zitten en het origineel kan maken.
 
Roadsmart IV of T31/T32 inderdaad..
De alom geprezen BT020 of BT023 moet je gauw vergeten, wat een baggerbanden waren dat..
Wat laat om te reageren maar ik heb juist geen negatieve ervaringen met de bt020, 21, 23 heb ze op al mijn motoren gehad en bevallen prima.
ze cuppen wat eerder dan de T31/T32 maar voor de rest vond ik het prima banden. heb ze zelfs op mijn 2 fireblades gehad en knietje aan de grond ook geen probleem.
 
Hi,

Kan iemand duidelijkheid verschaffen of dit een Europese versie van de Pan is?
Meestal zie ik op de zijkant ‘Pan European’ staan en met een andere belijning….

De motor zou van bouwjaar 1991 zijn volgens de verkoper en zegt een Europese versie te zijn.
ST specialisten weten misschien meer te vertellen?
 

Bijlagen

  • IMG_0373.jpeg
    IMG_0373.jpeg
    661,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Met “ST1100” op de plek waar bij de Europese het Pan European-logo staat en de reflector op de voorpoot en koffer lijkt het me eerder een Amerikaan of een Canadees.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan