Pan European Topic! deel 2

Ik heb gekozen voor een MRA vario ruit. Wat een enorm verschil in rijplezier. Van koppijn van de herrie, naar met 120 km/h met open visier kunnen rijden. De ruit wappert wel een beetje op de snelweg helaas, maar volgens mij doen al die hoge ruiten dat.

Weet iemand toevallig waar je nog aan kuipverbreders kunt komen? google kan niet echt veel vinden. Ik zoek van die plastic randjes die de wind net iets beter van de benen houdt dan de originele kuipen.

Misschien zoek ik wel met de verkeerde benaming.
 
Sledge hammer mag ik je een advies geven meld je aan en stel je voor ophttps://st1100-1300.eu/ en je komt in een wereld van weetjes tips en trucs.gr.
 
Van de week een ST1300 gekocht. Heb hem gelijk kunnen testen op waterbestendigheid. Precies toen ik de motor had overgeschreven kwam de code oranje onweerswolk los.

To do aan de motor:
- Grote beurt. Dit doe ik liever altijd zelf zodat ik weet dat alles goed zit.
- Trekhaak eraf. Deze zit er nu op, maar ga ik toch nooit gebruiken. Dus als iemand interesse heeft..
- USB lader kopen voor de sigaratten aansteker, zodat ik de telefoon kan opladen.
- Nieuw achterspotbord. Hierin hebben ze 2 rare gaten geboord wat ik storend vind. Dus als iemand nog iets heeft liggen hoor ik het graag.

[img=800,600]https://tweakers.net/ext/f/0uYtd9lY7AvC4u6VkaqWtasO/full.jpg[/img]
 
Da's een net exemplaar. Mooie kleur ook!

Thanks, deze ziet er inderdaad echt nog goed uit. Was voor een andere gaan kijken en die had een deuk in de tank e.d. De standaard opmerking: het is ook geen nieuwe meer wordt je ook een beetje moe van -O-

Het moest sowieso een blauwe worden, daar vind ik ze het mooiste in.

Ik heb deze (achter een relais) gemonteerd (eerst op m'n PAN, en nu op m'n Super Ténéré omdat ik te vaak meemaakte dat m'n usb adapter los trilde uit de aansluiting
https://www.amazon.com/gp/product/B01BV1MTAA/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 - 'cigarettenaansteker aansluiting had ik in een van de vakjes in de kuip gemonteerd.

De sigarettenaansluiting in het bakje heb ik al, die heeft blijkbaar iemand al geinstalleerd. Dacht dat het er standaard in zat _O-
 
Ik heb ook net een Pan gekocht. Is een mooie rode uit '93 met 47k op de teller *O* *O* .
Nu wil ik alleen de communicatie, dashcam, telefoonlaad-USB aansluiting en zo er in prutsen en vroeg ik me af of iemand hier weet waar ik op een nette manier op contact geschakelde stroom weg kan halen en waar er een beetje handig plek is voor het kwijtraken van het spul... (ik vermoed het handigst in de zijkant van de voorkuip, onder het"bakje")
 
Moest van ver komen inderdaad. Nu we dan toch wakker zijn...

Ik overweeg helemaal autoloos te gaan, maar daar moet dan wel een zeer comfy motor voor in de plaats komen. De st1100 lijkt mij de ideale kandidaat binnen m'n budget.

Kan iemand mij de onderhoudsinterval vertellen voor een st1100? En verder nog tips voor als ik er een ga bekijken?
 
ja daar was een oplossing voor, met een ????? ik weet het niet meer precies. Niet iets wat je standaard in de winkel kopen kon.
 
De ST1300 werd iets te arm afgesteld vanwege milieuperikelen. Er was een aangepaste brandstofdrukregelaar te koop waarmee dat probleem was opgelost. Geen idee of daar nog aan te komen is.
 
Moest van ver komen inderdaad. Nu we dan toch wakker zijn...


Kan iemand mij de onderhoudsinterval vertellen voor een st1100? En verder nog tips voor als ik er een ga bekijken?

onderhoud zou ik op 10.000km zetten. het is tenslotte al een motor op leeftijd.

dirstributieriem: controleren bij 100.000km, vervangen bij 150.000. maar of je 'm nou controleert of vervangt, het werk is hetzelfde. dus gewoon vervangen, inclusief rollers. ook/juist als je geen onderhoudshistorie hebt. officieel moet de waterpomp ook meevervangen worden, dacht ik. maar als die geen speling heeft, lekker laten zitten. vervangen van de riem is goed zelf te doen, het is alleen even klooien om de riem uit het distributiehuis te krijgen. er loopt namelijk een frame-buis voor het deksel langs.

er zijn 1100-rijders die er een stuurgewei van een BMW K100 op zetten, waardoor de zit wat beter/rechter-op wordt. maar je hebt dan wel het risico dat de kabels en leidingen (koppeling/remmerij) te strak komen te staan. het 1100-gewei kan je iets kantelen voor een wat betere zit. maar als dat niet werkt, kan je er dus een BMW-gewei op zetten.
 
Onlangs een st1300 gekocht,momenteel zitten er michelin pilot road 4 GT onder. (Bijna versleten)
Welke banden gebruiken jullie tegenwoordig met tevredenheid?
Mijn gemiddeld verbuik is 1 op 13.8 (+-7L per 100km).
Is dit een beetje normaal bij een normale rijstijl. (Kortste afstand is 33km 1 richtîng, 1 km traag verkeer en 15km 130130km/u)
 
De banden die ik het vaakst onder een ST1300 monteer zijn de Dunlop Roadsmart III.
Vooral vanwege de zeer goede levensduur, maar ook vanwege de minimale verslechtering van de stuureigenschappen als de band een paar duizend kilometer oud is.
Voor diegenen die vooral grip in de regen wensen monteer ik meestal Pirelli Angel GT2.
De nieuwe Michelin Road 5 GT die verleden maand zijn uitgekomen zouden ook een prima keuze kunnen zijn, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan