Pan European Topic! deel 2

Ja man, ben blijkbaar weer bij een oplichter terecht gekomen. Toen ik de papieren wou om zo de motor deze morgen te verzekeren, hoorde ik plots niets meer. Ook niet via internet of telefoon? Kreeg gisteren wel een zelf opgesteld formulier, zogezegd van de FOD, maar wel over een totaal andere motor van 800cc wat ik te laat zag ! Volgens hem heb je dat allemaal niet nodig? De politie heeft dat zo uitgelegd? Dus geen motor meer te zien en mijn voorschot verloren!! En eindeloos stomme berichten via 2 hands.be, maar anders niets. Duidelijk weer een oude zak van een oplichter die moet kruipen voor wat geld. Weet het nu ook eventjes niet meer. Bij 2 hands moet je ook al niet zijn, die zwijgen volledig!
Krijg je hem ergens te zien met die motor te koop,het is een zekere L. uit Zwevegem België met een groene Pan ST1100. Verdere gegevens zijn bij mij te krijgen.
Graag delen als het kan?
 
Laatst bewerkt:
Dat is klote...contact verzekering/ politie al gelegd?
Ik heb geen idee hoe het in België werkt maar dit is in NL:
“Voor het afsluiten van de verzekeringheeft u wel het kenteken en de meldcode van uw nieuwe motor nodig. Die kunt u meestal al van tevoren opvragen bij de dealer/verkoper waar u de motor koopt. U kunt de verzekering nog diezelfde dag laten ingaan. Uw motor is dan meteen goed verzekerd.”

hoop dat je de persoon vind, jammer weer dit.
 
Dat is klote...contact verzekering/ politie al gelegd?
Ik heb geen idee hoe het in België werkt maar dit is in NL:
“Voor het afsluiten van de verzekeringheeft u wel het kenteken en de meldcode van uw nieuwe motor nodig. Die kunt u meestal al van tevoren opvragen bij de dealer/verkoper waar u de motor koopt. U kunt de verzekering nog diezelfde dag laten ingaan. Uw motor is dan meteen goed verzekerd.”

hoop dat je de persoon vind, jammer weer dit.
Bij ons heb je de inschrijvingsdocumenten en gelijkvormingsattest nodig om verzekering en de plaat te kunnen aanvragen.Zonder papieren is het onmogelijk iets te doen. Is weer zo'n oude lul die iets moet bijverdienen of anders blijkbaar verhongerd!
 
Bij ons heb je de inschrijvingsdocumenten en gelijkvormingsattest nodig om verzekering en de plaat te kunnen aanvragen.
Trouwens, blijft de kentekenplaat ook bij een motor bij de eigenaar of het voertuig in België? Ik weet dat bij auto's in België de plaat bij de eigenaar blijft. Is dat bij motorfietsen ook zo? Hier in Nederland blijft de plaat altijd bij een motorvoertuig. Dat maakt oplichting minder makkelijk omdat je dan altijd de huidige verzekering gegevens van de verkoop eigenaar met adres van tevoren kunt hebben. Je kan voor de aankoop gewoon een kopie van verkoper vragen van huidige verzekering gegevens en kentekenbewijs. Een motorvoertuig kan in Nederland niet onverzekerd zijn, tenzij er iets aan de hand is. Bijvoorbeeld geschorst, ingenomen kenteken of geëxporteerd.
 
Jep, plaat is persoonsgebonden, ook voor motoren. En verzekering: één telefoontje dat je een motor voor 1 dag wil verzekeren, onder je eigen nummerplaat, en het is in oprde. Daar doe"n ze absoluut liet moeilijk over. Je moet natuurlijk wel oppassen als de politie je tegenhoudt, want je rijdt dan wel op een niet ingeschreven motor. Kans is natuurlijk klein. Zowat iedereen die een 2e hands motor koopt en er zelf al een heeft, doet het zo.
@marcvandorpe Ik dacht dat je de motor al had omwille van de foto s die je gepost hebt. En je hebt naam en adres. Daar kan je toch alvast mee naar politie gaan in geval van oplichting? Heb je betaald via bank of contant? En als je contant betaalde, heb je dan een ontvangstbewijs? Je moet toch iets hebben neem ik aan.
 
En verzekering: één telefoontje dat je een motor voor 1 dag wil verzekeren, onder je eigen nummerplaat, en het is in oprde. Daar doe"n ze absoluut liet moeilijk over. Je moet natuurlijk wel oppassen als de politie je tegenhoudt, want je rijdt dan wel op een niet ingeschreven motor. Kans is natuurlijk klein. Zowat iedereen die een 2e hands motor koopt en er zelf al een heeft, doet het zo.
Val je dan ook niet door de mand met ANPR camera's? Je kunt dan toch best simpel dan met een gestolen motor rondrijden zonder dat het opvalt? Want je hebt immers een eigen kentekenplaat erop zitten. In Nederland heb je geen eigen kentekenplaat, bijmaken moet je legitimatie/kentekenbewijs hebben en krijgt duplicaatcode. En een gestolen voertuig geeft in Nederland een hit op de ANPR camera. Het is toch wat, dat 1 Europa... _O-
 
Dat wordt inderdaad stilaan een probleem, hoewel ik niet denk dat die camera's snel een motor herkennen: die foto's worden van de achterkant genomen hé. Tenminste, dat denk ik, kan er naast zitten.
En je moet natuurlijk niet met gestolen motoren gaan rondrijden.
 
Nee, de camera herkent de motor niet. Echter wel de kentekenplaat hier in Nederland. En de oplichter aso geeft er ook niks om, om met de eigen Belgische plaat rond te gaan rijden op een gestolen motor. Want de plaat wordt in België niet herkent omdat hij aan persoon is gekoppeld. Je valt dan eigenlijk alleen door de mand bij staandehouding en een oplettende agent die tenaamstelling opvraagt. Dat is dan toch voor verbetering vatbaar in België.
 
Bij ons verlies je de plaat wanneer je de motor uitschrijft! Schrijf je op hetzelfde moment een andere motor in dan kan je kiezen voor dezelfde plaat te houden(kost 30€) of een nieuwe plaat aan te vragen(kost 50€).
Bij de flikken kun je niets, je moet naar een raadsman en een rechtszaak aanspannen en zelfs dan nog! Niet vergeten in België is het een echt gangsterland. Iedere goede belg is een halve oplichter of gangster ;-)
Het volgende telt natuurlijk ook, mijn echtgenote is palliatief ziek van keelkanker, ze is al de helft van dit jaar in het ziekenhuis. Dus bang afwachten. Kan mij nu geen extra problemen met politie en dergelijke permitteren.
Wees gerust, loontje komt nog om zijn boontje!
Misschien hem eens te ontmoeten onderweg, maar ja die oude lul durft of kan nauwelijks rijden.
Heb het nu wat met die verkoopsites, daar sta je ook steeds in je ongelijk! 2hands geeft aan dat je met hun betaalapp moet betalen, anders doen ze totaal niets. Het is zelfs geen onlineaankoop, want ik ben erbij geweest?
Gelukkig heb ik nog mijn Diversion. Misschien nog eens zien na de zomer?
 
Ik ben zelf geen Pan european rijder. Mijn vader echter wel. Nu heeft hij het probleem dat 1 zijde van het elektrische windscherm niet goed meer werkt. Is dit eenvoudig zelf te repareren toevallig? kom online alleen maar compleet nieuwe systemen tegen a 600 euro
 
Ik ben zelf geen Pan european rijder. Mijn vader echter wel. Nu heeft hij het probleem dat 1 zijde van het elektrische windscherm niet goed meer werkt. Is dit eenvoudig zelf te repareren toevallig? kom online alleen maar compleet nieuwe systemen tegen a 600 euro
Dat zal dan niet in het motortje zitten maar in de aandrijving,motortjes zijn wel op de sloop te krijgen,maar of de rest te krijgen is
dan zal je diverse sloperijen moeten bellen,bijvoorbeeld Boonstra of Motorparts online.
 
Ik ben zelf geen Pan european rijder. Mijn vader echter wel. Nu heeft hij het probleem dat 1 zijde van het elektrische windscherm niet goed meer werkt. Is dit eenvoudig zelf te repareren toevallig? kom online alleen maar compleet nieuwe systemen tegen a 600 euro
ALs je zoekt op het forum ST1100-1300.EU is daar het e.e.a. over geschreven, volgens mij ook met afbeeldingen tijden het onderhoud van het scherm.
 
En verder nog gewoon aan het MF-en.

Plaatje van de 1100:
35E6338D-E026-4002-AC00-791732887E20.jpeg
 
Ik heb ondertussen weer een rijdende Pan. Zijn er mensen die nog motoronderdelen nodig hebben van mijn oude blok? Denk aan nokkenassen, deksel etc? Is van een st1100 met pair systeem uit 1991.
Laat het me maar weten via pb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan